Kleine P-51D Mustang schuimpjes van o.a. Art Tech/Hobbyking

Hallo,

ik was gisteren avond aan het googlen naar een RTF P-51D Mustang en kwam de Art Tech P-51D tegen.
Na wat verder googlen op "Art Tech" kwam ik bij een site terrecht genaamd Welkom | Art Tech Shop gevestigd in Delden. Dat is voor mij lekker in de buurt.

Maar heeft iemand ervaring met deze shop? En deze Art Tech P-51D?

at7601d.jpg

at7601_xlg.jpg

Specificatie's
Wingspan: 960mm
Lengte: 780mm
Gewicht : 550g
Transmitter: FM 4Ch
Batterij: 11.1v 1300mAh LiPo

Yes-Or-Know-It REVIEW – Art-Tech’s P-51D Mustang (RTF) - Distributed by Hobby-Lobby.com

Laatst bewerkt:
Art Tech is een serieuze chinese fabrikant van schuimpjes. Hun producten kom je ook wel onder europese fabrikantennamen tegen. In mijn fotoverslag van de SIME09 (zie: fotoalbums) staan wat foto's van hun stand daar met een overzicht van hun producten.
De Pitts en de Cessna heb ik wel eens zien vliegen, beide OK en de cessna kan zelfs aardig tegen een stootje als ie overgemotoriseerd is ( kijk op youtube maar eens naar de filmpjes van RCflyingDave).
De shop in Delden ken ik niet, maar ik zou ze gewoon eens proberen.
Als ik het me goed herinner zijn hun modellen opgebouwd uit EPO, (styropor). Da's minder crashvast aals EPP. Dus mocht je beginner zijn, kies een beginnersmodel uit hun produktreeks :-)

Laatst bewerkt:
Leuk kistje hoor ! let wel op dat er een borstelloze aandrijving inzit.

Er zijn namelijk ook uitvoeringen met borstelmotortjes, en die hebben net niet het vermogen om lekker te vliegen.

Art Tech is een serieuze chinese fabrikant van schuimpjes. Hun producten kom je ook wel onder europese fabrikantennamen tegen. In mijn fotoverslag van de SIME09 (zie: fotoalbums) staan wat foto's van hun stand daar met een overzicht van hun producten.
De Pitts en de Cessna heb ik wel eens zien vliegen, beide OK en de cessna kan zelfs aardig tegen een stootje als ie overgemotoriseerd is ( kijk op youtube maar eens naar de filmpjes van RCflyingDave).
De shop in Delden ken ik niet, maar ik zou ze gewoon eens proberen.
Als ik het me goed herinner zijn hun modellen opgebouwd uit EPO, (styropor). Da's minder crashvast aals EPP. Dus mocht je beginner zijn, kies een beginnersmodel uit hun produktreeks :-)

Kijk aan die info heb ik wat aan....
Echt een beginner ben ik niet, vlieg al sinds 1987 met o.a. een Taxi II/Topflite Tigermoth/CG Ultimate/ Scen Spitfire MkX/Zaggi/Minime HLG/Multiplex ASW-27/Microspark/ Walkera Dragonfly 4#1. En was een tijd instructeur geweest bij de TRMC.

Maar na een kleine 2 jaar pauze wil het vliegen weer wat serieuzer gaan oppakken. En wil eens het electo vliegen proberen. Misschien ga ik mijn huidige bouwproject ( Topflite AT-6 Harvard/Texan) uitvoeren als electro.
Dit project ligt nu al ca. 6 jaar stil....maar d'r moet er nu maar eens wat van gaan komen.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen ervaring met dit specifiek type. Ik meen wel dat er op rcgroups een draadje over loopt. Mocht je op zoek zijn naar een Mustang, dan is de nieuwe Parkzone P51 zeker ook aan te bevelen. De Parkzone T28 is legendarisch (check rcgroups, heb zelf ook T28 gehad) en de nieuwe P51 krijgt ook goede reviews. Op ebay is de Mustang voor 150 euro te krijgen. Ik meen EPP, brushless ook.

ik heb ze zien vliegen met borstel motor van art tech,
vliegt netjes
en zit redelijke snelheid in.
alleen zou toch echt voor de brusshless gaan.
omdat ik heb gehoort (viavia)
dat de motor snel ze asje krom word.
en dat hij nogal snel voorover dondert met lastige landing. en dan de as kromslaat
maargoed dat is ook van hore zegge maar.
voor de rest vloog hij netjes met borstel

heeft iemand de spec's van die Art tech lader en die LiPo 11.1V 1300Mah accu? want ik ben benieuwd hoe lang het duurt met laden.... kan er niet veel over weer vinden.

Vandaag de P-51D aangeschaft bij Modelbouwshop Twente (= Art Tech Shop)...
De 2.4Ghz versie met brushless en 11.1V lipo.
ff rustig voor gezeten en uitgepakt.
Ziet er alles netjes verzorgd uit.
simpel 2.4Ghz zendertje, reserve 4 blads prop, Lipo accu 11.1V 1300Mah, lader(Voeding)voor de accu(s) en een instelbare lipo balancer voor 2s en 3s (instelbaar van 0.3A tot 1.0A)
Als eerste de Lipo aan de lading gezet, met ca 0.5A
Toen maar alles uitgepakt en aan de slag gegaan. was in een nog geen uurtje klaar.
Alles ziet er redelijk degelijk uit.
Alleen wat mij opviel was dat de ESC er los in lag en niet met dubbelzijdig tape vast zat.
Kan dit kwaad om met een losse ESC te gaan vliegen?

Voor de rest een leuk klein handzaam kistje is het.

Oh ja nog wel iets leuks... de batterij die in de zender moet is geen accu pakket, maar 8 losse AA batterijen. Ik heb snel even 8 van die batterijen gekocht bij de lokale Gamma om de hoek, 1.2V 2200Mah. Maar die passen niet! zijn er verschillende diktes van AA/Penlites???????
Beetje jammer, dus moet ik maar ff voor nood een kleine graupner R700 ontvanger er in doen, om morgen toch het kistje voor het eerst te laten vliegen...als het niet tè hard waait.

Enkele foto's (sorry voor de kwaliteit, want het is met m'n mobiel gemaakt)

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
afgelopen zondag heeft ie z'n maiden gehad.... en moet zeggen dat ie niet slecht vliegt...
het waaide wel redelijk op het veld maar daar had je tijdens het vliegen niet veel last van.
Alleen met de landing is het modelletje wat windgevoelig....

ziet er leuk uit hoor. mooie 4 blads prop! vooral de cockpit ziet er fraai uit, mooi voor schaal details. Wat voor materiaal is het? Beer cooler foam of epp achtig?

dit is m'n eerste electro schuimpje... maar het is geen schuim wat bij bijv. een zaggi wordt gebruikt. lijkt gewoon wit schuim vraag me niet precies wat voor schuim.

het landingsgestel is stevig genoeg voor dit kistje. maar als je zonder wilt vliegen omdat het gras bijv te hoog is kun je het landinggestel er binnen enkele seconden er uitschuiven.

leuk kistje! over je melding van de niet passende batterijen in de zender, dat is een bekend probleem van deze zenders. aan de zijkanten van de batterijbakje zitten twee opstaande randjes die je er makkelijk met een scherp mesje af kunt snijden, dan past het wel.

Dat batterijen "probleem" heb ik middels een dremeltje verholpen idd de randjes wegslijpen en klaar.

De prop houd zich aardig icm hoog gras. Deze geeft wel iets mee, de mustang kun je redelijk langzaam binnenlaten komen. En dus zal de klap op de prop wel mee vallen.. de mustang weegt ca 550 gram dus da's niet veel massa wat er achter zit.

En je hebt een reserve prop bij de "bouw"doos...
een setje props + spinner kosten ook niet de hele wereld....
Dus ben daar niet bang voor.

Ik moet zeggen zonder landingsgestel kun je redelijk langzaam vliegen, minder dan kwart "gas" rond dwarrelen op een klein veldje tussen de bomen.....

Laatst bewerkt:
Dat batterij probleempje is idd heel simpel te verhelpen. Ik vlieg nu ruim een jaar met deze mustang en ben heel tevreden. De onderdelen zijn goedkoop en goed verkrijgbaar. Een simpele hot glue gun heeft 'm al van meerdere crashes gerepareerd en hij blijft heel stabiel vliegen. Heb een intrekbaar landingsgestel gemaakt en met een flycam vliegen geeft een geweldig beeld. Heb diverse filmpjes op YouTube staan ...

@burg
Welke retracts heb je gebruikt? de Robart 1/2A of de blauwe van GWS?
Ik wil n.l. een extra setje vleugels aanschaffen en daar retacts en flaps in bouwen.

@awt74 (#19)
Ik heb bij conrad een eenvoudig setje van Reely besteld voor € 14,99. Deze passen met een hele kleine modificatie perfect in de bestaande uitsparingen. Ik heb zelfs de bestaande metalen 'poten' en wielen kunnen gebruiken. Je hoeft alleen met een dremeltje het schuim te verwijderen en een 180 graden servo in te bouwen (plek zat). Het enige nadeel is het extra gewicht (+/- 130 gram) wat het vliegen wat mider stabiel maakt. Ook de landing moet meer snelheid hebben. Heb een filmpje van de werking ervan op YouTube staan -> [URL="
- Art-Tech RC plane Mustang P-51D retractable landing gear (2)[/URL]

Binnenkort heb ik een filmpje van het opstijgen en landen.

Flaps wilde ik ook maken en dat gaat heel eenvoudig. De maatvoering zit zelfs al in de vleugel. Maar ik kan 'm nu bijna 'stil laten staan' vlak voor de landing zodat het eigenlijk niet nodig is ..

P.S. vleugeltje kost GBP 16,- in Engeland ..

Laatst bewerkt door een moderator:
Back