Kleine P-51D Mustang schuimpjes van o.a. Art Tech/Hobbyking

Ik heb zitten kijke bij arttech.nl en daar staat de mustang voor 179 euro.
Het winkeltje waar ik altijd naar toe ga zit in Oss en heet Rc-parts, ook dealer van Art-Tech en deze hebben hem staan voor E 125,-

is maar een tip voor als er nog iemand 1 wilt.

Is dit de "gewone" versie, want ik zag dat er ook een mini versie is.
Weet iemand of deze ook ergens verkocht worden zonder zender of eventueel zoals de parkzone modellen met een spektrum ontvanger?
 
Hoe en wat qua zender weet ik niet,
wel ik heb het model zelf gezien en hij had een span van ong 1m. dus lijkt me wel de gewone versie in ieder geval.
 
@awt74 Hey Teus, ineens weer druk met de hobby? Ik ben hier in 't westen ook weer langzaamaan begonnen. Heb vandaag ook nog met zo'n stuk piepschuim gevlogen.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@awt74 Hey Teus, ineens weer druk met de hobby? Ik ben hier in 't westen ook weer langzaamaan begonnen. Heb vandaag ook nog met zo'n stuk piepschuim gevlogen.

full

@rvdveldt: Hey Rizl, idd... weer proberen de hobby op te pikken....nu het nog kan...voordat de kleine Teus er is... En dat duurt niet lang meer...

Art Tech Warbird meeting idd zou leuk zijn...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ha maar die zin met vet gedrukte letters is géén link maar wel een citaat uit de link. Volgens mij heb je nog wat slaap in je ogen..;):p:mrgreen::mrgreen:

Dit is de volledige tekst:

Dit nieuwe Art-Tech Mustang P51-D vliegtuig is een geavanceerd en krachtig model. Deze versie van de Art Tech Mustang is namelijk uitgevoerd met een krachtige borstelloze elektro motor. De 4 kanaals 35 Mhz zender/receiver combo geeft dit vliegtuig volledige 3D controle over relatief grote afstanden.Het vliegtuig vliegt redelijk stabiel wat hem niet al te moeilijk bestuurbaar maakt ondanks de hoge snelheid. De Mustang P51-D is bijna vliegklaar, alleen de vleugels moeten nog worden bevestigd (alle benodigheden om dit te doen worden bij de mustang geleverd). Een 11.1 Volt 1300 mAH lipo accu, lipo accu lader zender zijn allemaal inbegrepen. Ook kunt u met de vliegsimulator die wordt meegeleverd eerst een tijd oefenen om te wennen aan het vliegen met een RC vliegtuig voordat u daadwerkelijk de eerste vlucht maakt.
Specificaties
Lengte: 78 cm
Vleugelspanwijdte: 96 cm
Gewicht: 0,55 kg
Zender: 4 kanaals 35 MHZ
Accu: 11.1 Volt 1300 mAH lipo
Inclusief kabel en simulator
War Bird uiterlijk
ARF
 
Laatst bewerkt:
oh zo haha, dan heb ik het verkeerd begrepen.

maargoed, ik kan dat ook zeggen. wil niet altijd zeggen dat dat ook zo is (op de filmpjes te zien wel maar je snapt wel wat ik bedoel).

kijk maar bij dat nicco spul:

SUPERSNELLE RACE AUTO!!! (15 km/h)...
 
Ja moet je natuurlijk altijd met een (grote) korrel zout nemen hé....;)
Maar kom, er zit toch al een borstelloze motor in en dat is al niet slecht.
Ik vind het vliegtuigje er echt mooi uitzien en blijkbaar vliegt het ook nog eens redelijk goed.
Ben er toch over aan 't twijfelen...:D
 
Haha niet twijfele gewoon doen :P
ik ga binnenkort de Corsair versie halen.
vind een corsair persoonlijk mooier dan een mustang.
maargoed wie weet komen de mustang en spitfire er ook nog bij !
zoveel kosten ze niet vind ik :O
mischien ergens een setje te koop zonder lipo lader en zenderset ??
 
Haha niet twijfele gewoon doen :P
ik ga binnenkort de Corsair versie halen.
vind een corsair persoonlijk mooier dan een mustang.
maargoed wie weet komen de mustang en spitfire er ook nog bij !
zoveel kosten ze niet vind ik :O
mischien ergens een setje te koop zonder lipo lader en zenderset ??

Als iemand dat te koop weet staan ga ik me er ook eentje halen.
 
Haha ja als die te koop staat koop ik er NU 1
anders nog ff maandje of 2 wachten.

zit namelijk op dit moment met de aanschaf van een nieuwe auto!
 
Al jaren roep ik dat ik ooit ook een keer wil gaan modelvliegen maar het is er nooit van gekomen. Wel altijd met auto's in de weer geweest en een keer een uitstapje naar een bootje :).
Mijn broer is fanatiek vlieger en hierdoor zag ik ook wat er allemaal bij komt kijken om te beginnen. Maar nu jaren later is er wel het e.e.a. veranderd nml. het elektrovliegen heeft een vlucht ;) genomen !

Lipo, Brushless, 2.4Ghz en betaalbaar.

Toen heb ik besloten om het toch maar eens te gaan proberen. Want voor onder de 200-,EUR heb je alles wat je nodig hebt en dit vond ik een goed alternatief i.p.v. voor veel geld profi-spul aanschaffen en dan erachter te komen dat het niks is voor mij. Als het goed bevalt dan ga ik alsnog "beter" spul aanschaffen en tot die tijd lekker genieten van dit setje..

Dus enige tijd geleden heb ik ook de Art-Tech Mustang (brushless)aangeschaft. Dit is normaal gesproken niet echt een beginnersmodel maar omdat ik de hulp heb van een goede instructeur en al wat "gevoel" heb met knuppel zenders durfde ik de gok wel aan.

Eerst een tijdje met AeroFly Simulator gespeeld en toen ik hier geen uitdagingen meer in zag ben ik het voor het echie gaan proberen. Samen met m'n broer een mooi weiland opgezocht en heb ik de Mustang de lucht ingegooid, vervolgens heeft mijn broer ( de instructeur :mrgreen: ) het vliegtuigje uitgetrimmed en lekker gevlogen. Hij vond de Mustang er wel leuk uitzien maar dat zegt natuurlijk niets over de vliegeigenschappen maar na de eerste vlucht vond hij het erg grappig en zeker voor dit geld geen verkeerde keus.

De 2e keer heb ik het vliegtuig weer de lucht ingegooid en halverwege heb ik de besturing overgenomen, en dat ging allemaal best goed. Is wel wat anders dan de simulator omdat je nu geen pause toets hebt of even kan resetten :-D maar het gaf wel snel een vertrouwd gevoel. Na een tijdje rondjes vliegen heb ik de besturing weer teruggegeven en heeft mijn broer de Mustang weer netjes op de grond gezet. Dit ritueel hebben we nog 2 keer gedaan en bij de 3e keer was er storing en het vliegtuig "dwarrelde" op rare wijze naar beneden. Het frappante was dat de Mustang nog wel op het gas reageerde etc. maar wel stuurloos was. Gelukkig ging het niet recht naar beneden en kwam het relatief zachtjes in het hoge gras terecht ( lang gras is heerlijk :worship: ). We hebben het vliegtuig geinspecteerd en niets kunnen vinden, geen losse kabel, slecht contact of roeren die vastzaten :confused:.

De 3 keer hebben we een andere plek opgezocht en de rollen omgedraaid en heeft mijn broer de Mustang in de lucht gegooid en had ik de besturing in handen ! Dit was heel erg spannend maar viel achteraf reuze mee :) tijdens de vlucht nog even van zender gewisseld en heb ik wat foto's en een filmpje gemaakt ( welke zijn mislukt :( ). Later heb ik de besturing
weer teruggenomen en heb ik de Mustang netjes zelf aan de grond gezet.

Gisteren ( 4e keer ) heb ik besloten dat ik het ook wel zelf kan en heb ik eigenhandig het vliegtuig de lucht ingegooid en een mooie vlucht gemaakt en na 7 minuten weer netjes aan de grond gezet. Ik vond dit weer een hele grote stap voorwaarts, het belangrijkste is dat je gewoon rustig blijft en rustig corrigeerd.

Voordat mensen beginnen met "onverstandig" etc. heb ik mezelf ingedekt omdat ik ben begonnen met instructeur :-D.



Omdat er in dit draadje nog meer mensen met de Art-Tech Mustang vliegen wil ik graag hun mening vragen m.b.t. de Mustang.

Zoals jullie hebben gelezen is mijn ervaring nog minimaal maar wat ik ondervind is dat de Mustang bij lage snelheden de neus graag naar beneden wil en bij volgas wil ie juist erg graag klimmen. Ik heb de accu al verplaatst naar achteren ( dus op de vleugel ) waardoor het zwaartepunt al aanzienlijk is verbeterd en ook veel fijner vliegt maar nu blijft ie graag klimmen bij volgas.
Moet ik de motorsteun aanpassen waardoor de motor meer domping heeft?
Of komt dit gewoonweg door het ontwerp en daar moet je mee leven want je kan natuurlijk niet alles verwachten in deze klasse.

Ik ben heel erg nieuwsgierig wat jullie ervaringen hiermee zijn en wat jullie eventueel verbeterd hebben aan dit vliegtuig.

Zoals ie nu is kan er goed mee gevlogen worden hoor en dat ga ik binnenkort ook weer doen !

Groeten,
Christian
 
Leuk dat je zo enthousiast bent!!:mrgreen:

Helaas kan ik mijn vliegervaringen nog niet delen omdat de mustang nog op de plank staat.....
 
Hmm, dat ziet er wel bruut uit !

Als het niet te hard waait ga ik het vanavond maar weer eens proberen. Ondertussen heb ik 3 xtra accu's besteld want nu ben ik veel te snel uitgespeeld.

Blijft mooi zo'n Mustang..
 
Ik heb ondertussen ook al een paar vluchten achter de rug. 1 was iets minder succesvol. Bij een looping kwam ik juist, maar dan ook juist te laag over de grond. Ik had het landingsgestel er afgehaald gelukkig. Alleen de prop is afgebroken en de motorsteun heb ik ook moeten vervangen, gisteren ook nog eens gaan vliegen, weer een prop kapot. Gelukkig had ik van een ervaren vriend de raad gekregen om extra propellors te bestellen, dat heb ik dan ook gedaan. Nog 2 heb ik er nu. :) misschien toch maar weer nieuwe kopen, of anders langer gras zoeken :p. Volgende keer ga ik het landingsgestel er toch maar eens op laten staan, zodat de propellor niet altijd eerst de grond raakt.

Ik heb ondertussen mijn tweede pareltje ontvangen. Een cessna 182 van het merk hype. Ziet er echt super mooi uit. Als jullie willen zal ik wel wat foto's posten, maar misschien ook maar niet, omdat dit het mustang topic is.

Ik heb nu nog wel 1 vraagje, bij die cessna 182 zat er een Lipo van 11,1 v 1.800 mAh, Ik weet dat die van de mustang ook 11,1 V is, maar die heeft maar 1.300 mAh. Kan ik die batterij van de cessna ook in mijn mustang gebruiken? En nog beter, kan ik die ballenced charger van bij de mustang gebruiken om mijn batterij van de cessna op te laden, de 11,1 V 1.800 mAh?

Met vriendelijk groeten!

Thomas
 
Back
Top