Kleine P-51D Mustang schuimpjes van o.a. Art Tech/Hobbyking

Haha, ja moet je doen, bestelling in de US of A.. 99 dollar, verzendkosten (stukken hoger dan vanuit Duitsland of HK), inklaringskosten, douanekosten, btw...

Bovendien ziet dat landingsgestel eruit alsof het ieder moment kan doorzakken onder het gewicht van het toestel. Dan ben je met de art tech beter af denk ik (en goedkoper vanuit duitsland bij UH). Bovendien heb je dan ook nog 10cm meer spanwijdte (en dat is nogal wat bij die kleine toestelletjes!)

en volgens mij is dit http://www.nitroplanes.com/93a51-51-silver-rtf-24g-eretract.html de FMS versie, die ready2fly in Zwitserland ook verkoopt: http://www.ready2fly.ch/shop/USER_A...796c4681c53cab2a8caa0494&w=1440&h=872#Ziel221

Laatst bewerkt:
Ik heb hem nog niet vliegklaar.
Mijn bevindingen:
Besteld bij Osmot.de
(prima service, ik kreeg een verkeerd model geleverd, deze werd via UPS omgeruild)
Dit is versie 5 met electronische retracts, 50A ESC en zwaardere motor dan vorige versies.
Alles ziet er netjes uit, ruim waar voor je geld.

de mods die ik toepas:
- 3mm latje onder de achterste schroeven van de retracts geplaatst zodat de retracts wat naar voren kantelen ivm nose-over.
- zwaardere lipo

opmerkingen:
- flaps zijn niet schaal maar lopen gelijk met de ailerons. Ik zou ze kunnen aanpassen maar vind dat niet de moeite waard.
- de kwiklinks zijn van nylon, is misschien wat licht.
- rudder servo is 9 grams, misschien ook wat licht.
- hoogte servo is wel 17 grams.

Laatst bewerkt:
Nette prijs, en de 4S lipo zit erbij, lang niet slecht!
Eens kijken of ik ergens een potje heb (pas eind dit jaar weer extra geld helaas) om tot die tijd 229 euro uit te halen...

Laatst bewerkt:
heb dit toestel zelf ook gevlogen maar ik vind hem voor mij wat te langzaam vliegen.
voor de rest is het een leuk fijn licht en klein kistje ,wieltjes wat naar voren buigen voor het landen anders wil hij op zijn neus gaan.
je kan op de 1300 accu makkelijk 7 min vliegen dan is de helft er pas uit ,dus wel gunstig.
maar voor beginners is het zeker een leuk beginners kistje als je het wel al op de computer geleerd hebt.
of kiezen voor veilig en gewoon bij iemand aan de kabel gaan.

evbragt,

Wat was je kwijt aan verzendkosten? Zal toch in een redelijk grote doos zitten maar vanuit Duitsland is toch niet zo gek duur?

@ Sadkingbilly:
Ik had hem voor 249,- in huis via UPS.
Eerst werd een verkeerd vliegtuig geleverd, die werd kostenloos omgeruild.

Achteraf heb ik een beetje spijt, hij past niet in zijn geheel in de auto.
En ik heb een bloedhekel aan een hoop voorbereiding bij het vliegen.
Je kunt hem voor een nette prijs van me overnemen, PB maar als je interesse hebt.
Ik heb nog 2x 4s 3000mAh Lipo in bestelling staan bij HK, die wil ik dan ook kwijt.
Eventueel heb ik er nog een spektrum compatible ontvanger met Spektrum remote receiver bij.

Laatst bewerkt:
Ik heb die art tech mustang nog steeds na bijna 2 jaar...en bevalt me uitstekend....
gewoon een leuk kissie voor d'r bij...
zoek allen nog een spektrum ontvanger en sateliet, dan mezelf mode 2 aan leren met fixed wing tuigjes... met dakventilator tuigjes doe ik dit al...

Laatst bewerkt:
AWT, dit draadje gaat niet over de art tech maar over de fms mustang, 145 cm span in plaats van 95.. Ietsje groter dus.

weet je het zeker?
Ik zie echt dat het draadje "Art Tech P-51D Mustang en Spitfire" heet.... en dit draadje heb ik gestart destijds in 2009..En ik heb het draadje nie hernoemd...

Laatst bewerkt:
dus... leuk je fms p-51d, maar start dan je eigen draadje s.v.p. geld ook voor je discussie-tje over elevons...

Laatst bewerkt:
weet je het zeker?
Ik zie echt dat het draadje "Art Tech P-51D Mustang en Spitfire" heet.... en dit draadje heb ik gestart destijds in 2009..En ik heb het draadje nie hernoemd...

Who cares? De discussie en ervaringen die gedeeld worden sluiten aan bij het topic en hebben zo hun waarde, dus een wat meer relaxde reactie zou op z'n plaats zijn.

Vergeet ook niet dat al een paar pagina's het onderwerp een veel bredere discussie bevat en jou laatste post ook maanden terug was, dus het is wel heel erg ego om je daarover achteraf dan zo op te moeten winden. :rolleyes:

Who cares? De discussie en ervaringen die gedeeld worden sluiten aan bij het topic en hebben zo hun waarde, dus een wat meer relaxde reactie zou op z'n plaats zijn.

Vergeet ook niet dat al een paar pagina's het onderwerp een veel bredere discussie bevat en jou laatste post ook maanden terug was, dus het is wel heel erg ego om je daarover achteraf dan zo op te moeten winden. :rolleyes:

Who cares...opwinden?? Relaxde reactie pff...

Ik volg het, door mij gestartte, draadje en zag dat er inderdaad af en toe off topic gaat.
En als ik een topic start betekend het toch niet dat ik niet na maanden pas weer een reactie mag posten?

Maar ik mag me toch wel uiten dat dit specifiek over art tech schuimpjes gaat...als iemand ,foutief , beweerd dat dit niet zo zou zijn? Zo heet het draad je anders wel...

Maar goed wie ben jij, die mij wil wijzen dat ik zo "erg ego" doe... Ik reageerde alleen op Billy's reactie.
Maar goed ik hoef me niet te verontschuldigen aan jou.

Laatst bewerkt:
Who cares...opwinden?? Relaxde reactie pff...

Ik volg het, door mij gestartte, draadje en zag dat er inderdaad af en toe off topic gaat.
En als ik een topic start betekend het toch niet dat ik niet na maanden pas weer een reactie mag posten?

Maar ik mag me toch wel uiten dat dit specifiek over art tech schuimpjes gaat...als iemand ,foutief , beweerd dat dit niet zo zou zijn? Zo heet het draad je anders wel...

Maar goed wie ben jij, die mij wil wijzen dat ik zo "erg ego" doe... Ik reageerde alleen op Billy's reactie.
Maar goed ik hoef me niet te verontschuldigen aan jou.

Maat 56 schat ik...? Die tenen zijn gewoon niet te missen. :o

Nee, even serieus, ik vond het gewoon een opvallende post van je. Foutief of niet, als een draadje al tijden ergens anders over gaat moet je naar mijn idee niet moeilijk doen. Het is ook niet zo dat het gigantisch off-topic gaat, dus ja dan vindt ik dat nogal egocentrisch ja.

Ik zou overigens nooit vragen om verontschuldigingen, want dat is helemaal niet nodig en zou wel heel erg uit de hoogte zijn. Nog los van dat je dat waarschijnlijk toch niet gedaan zou hebben aangezien je helemaal in de waan bent van je 'eigen draadje'. :rolleyes:

Het feit dat je inmiddels gelukkig het topic hebt aangepast, zegt wat mij betreft genoeg.. maar goed, genoeg gezeken laten we het vooral weer over vliegtuigen hebben. :-D

Back