kleine schroefjes

Ik durf het bijna niet te vragen, en waarschijnlijk ga ik hier een dom draadje openen, maar......

ik ben op zoek naar het schroefje dat in bijv. de belt gear in de tailrotor van een Trex 450 gaat. Het wordt geschroeft met een imbus sleutel in het gear zelf om deze vast te zetten aan de shaft. Uit een standaard reeks imbussleutels is er geen enkele klein genoeg om deze vast te zetten.

Ik draai deze regelmatig dol en heb dan de grootste moeite deze er weer uit te krijgen.

1. Hoe krijgen jullie ze er weer uit?
2. Waar kan ik replacements kopen?
3. Wie kent er een fatsoenlijke imbus schoevendraaier die dit formaat aankan? (a la trex imbus set?, want daar zit hij dus ook niet tussen)

Alvast bedankt!

bij mijn trex 250 kon ik ze er nog uitvissen door de kop domweg met een grote tang vast te paken, en met beleid los te draaien. Soms werkt het wel eens om de imbus iets schuin te houden tijdens het draaien (of de poging om dat te doen), wel zeer voorzichtig en met gevoel.

RCScrewZ & Hobbies Heeft een complete set met andere schroeven, van een stuk betere kwaliteit dan de standaard. In die set zitten ook de bijbehorende imbussleutels.

En ik vind het vreemd dat je een imbussleutel nergens tegenkomt. Uit mn hoofd is de kleiste op de trex450 een 1,5. Deze zit bij mij als kleinste in de standaard imbussetjes (3 van de 3 tot nu toe), en heb het er altijd mee kunnen redden

Bedankt voor de RC Screwz tip, alleen een beetje jammer van de $30 verzendkosten :(......

Is er niemand in NL die iets dergelijks verkoopt?

Ik weet wel een plek in the UK, namelijk RealRaptors, zie hier.

Ik heb daar wel vaker wat besteld en de verzendkosten waren zeker minder dan $30.

Back