Kleine stoom boot ( mini vapeur) in actie

Afgelopen week in Engeland met deze kleine stoomboot gevaren op een prachtig meer in Wales. Wat een plezier om met een dergelijk bootje te kunnen varen. Ook nog enkele opnamen van kleine scheepsstoom installaties.
rjKA9VP1eeM[/media] steamboat on Lake Rosemoor Wales - YouTube
vtVvYbORamU[/media] a Mini Vapeur Steamboat on Rosemoor lake Wales - YouTube
R2pqLc4aUho[/media] Steaming of a Mamod Shipsteamplant after 45 year`s - YouTube
CHvX1kmuCGw[/media] trail of a 3 Cilinder Steam boat engine - YouTube

Veel stoom plezier

Groet Bram

Laatst bewerkt door een moderator:
Kleine stoomboot

Bram,

ga je hem (ook) maken?
zo ja, dan svp een draadje?

,Beste Peter,

Kun je even aangeven wat je precies bedoeld met je vraag. Ik heb dit stoombootje zelf gebouwd met als basis een Amerikaans Mid West bouwpakket en de stoominstallatie is mijn eigen ontwerp. De machine is een dubbelwerkend oscillerend machientje gemaakt vanuit een stuk 6 kant messing, eenvoudig maar krachtig en effectief. Het enige wat gekocht is, is de gastank en brander van een Mamod stoomlocomotief. Heel prettig te regelen en weinig kans op een grote brand in dit houten bootje.

Kleine stoomboot

Bram,

ik verkeerde in de veronderstelling dat je deze boot te leen had van iemand ;); vandaar mijn vraag of je hem zelf ging bouwen maar dat heb je dus al gedaan.

heb je momenteel nog wat op stapel staan?

Beste Peter,

I werk zowel aan een van de boten van Marten Howes and Baylis en ben ook aan het puzzelen over het plaatsen van een saito installatie in de zijrader boot Van Graupner. Daarnaast ga ik binnenkort eens snuffelen aan de Cristaan Bruning die ik onlangs binnen gekregen heb. Je ziet meer dan genoeg tedoen naast mijn gewone werk van het bouwen van stoomtreinen en rijtuigen in Spoor 1. Ik hoop deze zomer zoveel mogelijk van mijn stoomboten op het water te krijgen om ze allemaal eens goed te kunnen filmen. Maar ja dat is een goed voornemen.

MVG

Bram

Back