kleine tick aan de hoofdas

• Topicstarter Topicstarter Bjiwke
  • Startdatum Startdatum
B

Bjiwke

Guest
Hallo,

gisteren na het vliegen merkte ik een kleine tick na ongeveer iedere kwart draai. Je merkt het niet als de bladen op toerental zijn, maar wel als hij een lager toerental draait.
Ik heb hem nog niet open gegooid, maar wou toch al even polsen of iemand een gelijkaardig probleem had?

Mijn CX2 heeft ook een tik omdat er 2 tanden zijn afgebroken.
Door de snelheid draait hij nog wel maar de tik komt omdat het het motor tandwiel eerst goed in de tegenloper moet pakken.
Tonnie

Net de tanden bekeken en er is blijkbaar geen probleem. Als de wind wat gaat liggen laat ik hem nog eens op en kijk (hoor) of er nog problemen zijn... On with the search!

-is de tik alleen hoorbaar, of is hij ook zichtbaar?

-is er ook iets hoorbaar als hij op toeren is?

-als je het bovenste em onderste tandwiel tegen elkaar indraait (dus een zet geven op het tandwiel wat niet de motor aandrijft op dat moment), hoor je de tik dan ook?

Vlieg jij er mee in deze toestand Tonnie?
Nee hoor, maar je ontkomt er niet aan als je hem probeert.
Helaas kan de heli niet de bomen snoeien dus het is niet zo gek dat het tandwiel stuk is.
Had ik toch maar iets meer geduld en ruimte gehad.:(
Of iets meer kennis van vliegen, ik ben pas 3 weken bezig.
Tonnie

-is de tik alleen hoorbaar, of is hij ook zichtbaar?

-is er ook iets hoorbaar als hij op toeren is?

-als je het bovenste em onderste tandwiel tegen elkaar indraait (dus een zet geven op het tandwiel wat niet de motor aandrijft op dat moment), hoor je de tik dan ook?

Als hij op toeren is heb ik het de eerste maal gemerkt. Bij nader onderzoek is het gestopt op toeren en enkel bij een lager toerental te horen (waardoor ik wat vrees voor een lagerbreuk). De tik is om de kwartslag te horen, wat ik bizar vind. Nu, ik zal hem sowieso eens uit elkaar halen en bekijken... Nu ik het vliegen en het onderhoud van de heli onder de knie begin te krijgen, wil ik hem niet tegen dek zien gaan.
The love is growing :rolleyes:

Ik hoor de tik idd als ik het onderste deel aandrijf...

Datvroeg ik omdat het bv ook je one way lager kan zijn

Maar als de tik ook voorkomt bij een laag toerental, dus als de motor aandrijft, zal dat niet geval zijn
Misschien je snaar in de staart?

Kwestie van net zo lang slopen tot je hem hebt :mrgreen:

Vermoedelijk was het de snaar in de staart... Gisteren in mid flight een geknapte riem... Gelukkig zonder veel erg op de grond kunnen plaatsen...

Back