Kleinere multicopter controllerbordjes?

Zomaar een vraag hoor, maar als je dat koopt dan heb je dus een complete flight controller?? Beter dan de KK of ontloopt het elkaar niet zoveel.
Als ik namelijk naar een Arduino pilot kijk dan heb je toch al heel wat meer nodig maar dan zit er ook GPS, ATH, enz op. En wat betekent de afkorting HOK eigenlijk die zie ik ook overal opduiken hier op het forum.
Wel mooi klein allemaal, ben benieuwd Sven, als het werkt dan wil ik het ook wel proberen.

Dat GPS enzo boeit me allemaal niet zo voor multicopters.
Mij gaat het er vooral om dat het licht en klein is. ;)
Tot dus ver is die pro mini arduino de kleinste,
of motionplus het beter doet heb ik geen flauw benul van.

Voor dat geld ga ik ook maar eens een setje kopen...
Heb nu een bleubord van minso kim besteld, maar dit is wel zo goedkoop dat ik het wel erbij kan doen... Prutsen met een nieuw iets is altijd goed. ;)

Ik denk dat het inderdaad de stable mode is, ik wil mijn Quadcopter voornamelijk gebruiken om mooie beelden van steden enzo te schieten, ik heb mijn Quadcopter met een KKBlackboard (zelfbouw) uitgerust, maar ben sinds een aantal dagen over naar PIPO met MultiWii software, de magneto werkt nog niet, maar alleen al door de acceleratie meter en de daarbij horende stabiliteit is geweldig! Ik ga niet meer terug naar het KK board, super board om mee te beginnen, maar als je meer wil!..

Hmm. Er zijn dus meer mensen die deze mening delen. Mijn KK bord moet ff in de revisie, kapje van gyro eraf en nieuwe gyro is onderweg, ondertussen ga ik nog ff uitpluizen hoe dat ziet met die arduino dingen die Sven wil hebben.
Sven waar haal je de software vandaan dan?

Laatst bewerkt:
Hier staat alles wat je nodig hebt:

TriWiiCopter design « modélisme radio commandé

Nah, gister de wii gevlogen. Ik snap er niks van, die 18-11motortjes zijn die zo waardeloos? Ik heb zelf als elastiekje voor de propsaver zo'n heel dun haar elastiekje gepakt ( die ze gebruiken bij het invlechten van haren) maar helaas het blijft maar heftig trillen. Door die trillingen word de Flightcontroller ook gek. Ik heb het gister even in een hoekje gelegd. Heb denk ik een ander frame nodig.

Thnx, we gaan eens kijken wat het verschil is met een kk bleubord met minsookim software, en een multiwii plafform... Ik heb er zin in!

Ik heb net van iemand leuk nieuws ontvangen. ;)
Ik ken een meneer die heeft eens goed naar het wii motion bordje gekeken,
en die heeft daarvan een enkel PCB ontwikkeld met alles erop in SMD formaat.
Precies dezelfde sensoren als de wiimotion plus ook heeft,
maar dan kant en klaar met processor enal op een enkel bordje gebakken.
Zelfs een USB interface ingebakken om met de firmware te rommelen.
Magneetsensor zit er ook in, barometer heeft hij overgeslagen omdat dat te slecht werkte.
Ook kun je er een camera gimbal op aansluiten met een zelf te kiezen dempings sterkte.

Ik heb hem met zijn gopro gimbal zien vliegen, gaat als een speer, het gamer gevoel zit er dan NOG meer in.
Echt het soepele gevoel dat je ook krijgt bij games met helicopters.

Richtprijs wordt wel een tikkeltje duur, 85 euro.
Maar dan heb je ook wat volgens mij.

Wie en waar mag ik niet zeggen van die meneer,
hij gaat het zelf binnen 3 weken verkondigen. ;)

Welek ken jij dan ?
Kunnen we dan tzt als bekend is waar die van Sven vandaan komen , vergelijken!
Kopen we de goedkoopste, of de beste... ;)

Ik denk niet dat die kerel nederlands praat. ;)
Engels is al een hele opgave voor hem.

En ja, ik ben benieuwd wie je dan bedoelt op dit forum.
Als de functies identiek zijn en hij is goedkoper, tsja.. ;)

de kleine bortjes schieten als padenstoelen de grond uit her en der kom je ze tegen.
als je maar af set heb kan je met gemak 100 en meer bordjes laten maken voor niet te veel.

Back