Kleurcode loctite (locktight)

Weet misschien één van jullie welke volgorde de kleuren zijn van loctite?
Ik had het er al over met Caretaker (Jim) en die zei dat het: Licht-blauw, blauw, groen, rood was. Ik dacht zelf: Groen, Licht-blauw, blauw, rood. Maar wat is het nou :)?

Liever lui dan moe ....

Oeps , btw binnen 10 sec gevonden, de kleurcode's , dus zoeken maar.............

Laatst bewerkt:
bij mij lokale hobbyshop hebben ze verschillende kleuren voor verschillende sterktes. Ik wilde alleen even weten hoe het precies zat, maar ik zie nu dat het verschilt per merk.

ok laat ik het anders zeggen. Met loctite bedoelde ik borgmiddel. Bij mijn lokale hobbyshop hebben hun een soort kleure code voor het borgmiddeltje. Rood is het sterk, groen is middelmatig, blauw is zwak. Dus ik wilde daarmee weten of dat ook geld voor andere merken borgmiddel. Maar nu zie ik volgens mij dat het per merk verschilt ;).

rood ehm niet, groen ging wel heel makkelijk ;) Daarom dacht ik dat blauw er tussen in zit maar blauw is eigenlijk nog minder sterk?

Ik heb blauwe van uhu, rode van mugen en rode van durango.
Uhu en mugen middel, rode van durango is sterke.

De xray is een hardnekkige auto, daar durft het met sterke nog loskomen...
Middelmatige locktite en schroeven van mugen = dremel :).

Loctite loskrijgen doe je gewoon door de boel een beetje te verwarmen. In dit geval even de soldeerbout op de schroef houden et voila.

Loctite loskrijgen doe je gewoon door de boel een beetje te verwarmen. In dit geval even de soldeerbout op de schroef houden et voila.

Lukt bij de zwakke schroeven van mugen niet altijd evengoed...
Andere truck is een engelse imbus gebruiken, heeft mij al een paar keer geholpen ;). Tot nu toe 1x dremel nodig gehad...

oké, ik weet van het verwarmen alleen vond het soms nogal omslachtig. Dan neem ik de aangegeven merken blauw/rood en ga ik het daarmee proberen. Bedankt voor jullie hulp :D

Back