kleurschema's / verven p38 lightning

Hoi,

tis alweer even geleden dat ik hiermee bezig ben geweest, maar uiteindelijk moet ie toch gaan afkomen ;-)

ik ben een p38 aan het bouwen van PAF flugmodelle, en ben op zoek naar een leuk kleurenschema. Ik heb hem gezien in het zilver met de zwarte invasiestrepen, maar ik ben ook wel benieuwd naar andere schema's...

heeft iemand suggesties voor een kleurenschema voor een P38??

verder vroeg ik mij af, als ik hem in legerkleuren zou verven en ik zou hem voorzien van camouflage vlekken, hoe zorg ik dan voor een zachte overgang van de ene kleur naar de andere? (ik heb geen ervaring met airbrushen en heb ook geen airbrush set... kan het ook op een andere manier?)

alvast bedankt!!

Hoi Sander,

Dit hier onder is ook altijd een mooi schema;

p38.jpg

Gr. Teus

Hoi Teus,

ik vind persoonlijk de rood/witte uitvoering wat minder. Heb dan wat minder het idee dat het een oorlogsvliegtuig is... zelfde geldt eigenlijk een beetje voor de zilveren variant...

ik zag vanmiddag deze, vond ik ook erg mooi:

P38.jpg

vraag me dus af hoe ik die moet gaan schilderen...

het kan ook netjes met normale spuitbussen en wat platen karton.
gewoon het karton knippen in de vormen die hetzelfde zijn als de omtrek van de te spuiten camo ( ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben :oops: ). dan gewoon het karton ongeveer 1 à 2 CM boven het oppervlak houden en over de randen van het karton heen spuiten. op deze manier kun je mooie zachte overgangen van kleuren maken :wink:

wauw mooie site! die kende ik nog niet ;)

bedankt voor de tip!

wel jammer dat de meeste foto's er van voor genomen zijn, dan kun je niet zo veel van het kleurenschema zien... maar er staat zeker goed materiaal tussen... super!!

Ik had destijds mijn P-38 gespoten zoals hij toen nog vloog in Duxford
afb4991.jpg

De mijne is echt schaal :wink: want hij is net zoals de echte gecrashed :oops:
afb4990.jpg

Mocht je van dit kleuren schema nog meer foto's willen, dan kan ik er nog wel een paar opsnorren
toen de echte nog heel was
p380079447.jpg

Back