klinknagels voor U47 wie heeft interesse?

Ik kan klinknagels laten maken voor de U47, zie foto.
Hier is een proefstukje gemaakt van 1 en 2mm. Volgens het bouwverslag van ducharry gaan er z'n 6000 in. Wie serieuze interesse heeft laat dit even weten. Prijs is nog niet bekend, maar ik ga geen prijs opvragen voor bv. 10 x 6000 stuks als er achteraf maar 4 meedoen.

Denk zelf dat een diameter van 1,5mm oké is, andere ideeën zijn welkom evenals de onderlinge afstand van de klinknagels.

IMG_1050a.jpg

Hans

Ben ik net te laat....hahahaha

Die van mij zijn 2 mm en dat is eigenlijk net een ietsiebietsie te groot voor het hele mooie.

Ik denk dat de 1,5mm heel mooi is.
En dan ook een afstand onderling van 1,5mm....tenminste, zou ik voor gaan!

Voor 1,5mm moet je er denk ik.........urm ..............ehhhh.......ehhh.....minimaal 8500 hebben voor de Robbe boot......hahahaha.........en ik had straf, volgens iemand?

Wel briljant Hans!!!

Groet,
Harry

Hier ook interesse, maar voor zover ik kon lezen waren 6000 klinknagels niet genoeg. Let er ook meteen even op op welke afstand je ze van elkaar laat snijden, dat is handig bij het aanbrengen.
Edit: precies wat harry dus zei.

Laatst bewerkt:
hallo

ikke ook
en ik zal morgen eventjes meten hoe groot en hoever die van dream art van elkaar staan

gr raf

Ik denk alleen wel dat 1mm de beste maat gaat zijn, op schaal 1:1 is dat dan een klinknagel van 4cm, en dat lijkt me dan al aan de grove kant.

hallo

de klinknagels van dream art zijn 1 mm en tussen de nagels is er 1.5 mm
dus als je er gaat maken zou ik graag 1 mm nageltjes hebben

gr raf

als je bedoelt hoeveel afstand er zit tussen de middelpunten van de klinknagels wordt dat 2,5mm. De afstand tussen de buitenranden is 1,5mm, en de diameter van de klinknagels zelf is 1mm. Ik zou zelf dan liever iets meer dan de opgegeven 8500 klinknagels hebben, ik heb wat foto´s gezien van klinknagelbanen die dubbel uitgevoerd zijn en die wil ik ook dubbel uitvoeren, plus het is altijd fijn om reserves te hebben.

edit: om te verduidelijken:
klinknagels.png

hallo

als ze zo gemaakt worden dan voor mij ook een setje van meer dan 8500
dan kan ik de toren van de u2326 ook met klink nagels afwerken
en dan eindelijk aan de u47 beginnen hahaha

gr raf

Ik heb ook wel belangstelling voor mijn 1:50 Kxviii, ding is 1.4 meter dus weet niet hoeveel ik nodig heb.

Gaan die nagels in stroken over de rom die dan nog een schilderlaag moet hebben?

Freek

Volgens mij hebben jullie allemaal wat veel vrije tijd!
8500 klinknagels plakken!
Of hebben jullie straf?

Hein

Hallo Freek,

De klinknagels komen op een vel te zitten met daarover een bescherm folie.
Je kan stroken klinknagels uit het vel snijden en dan zo de klinknagels op je romp plakken.
Daarna de beschermfolie verwijderen en je houd een rij klink nagels over.
Daarna zou je ze nog moeten overschilderen.

@Hans klopt dit zo, als ik het goed heb wel zoals je zei.
Anders moet je me maar verbeteren.

Gr,
Eric

Idd, zoals je ze op de foto ziet, zijn de klinknagels van de beschermfolie gehaald, en waar je nu tegenaan kijkt is de plakzijde. Je moet ze wel van te voren on stroken knippen alvorens je de folie verwijderd.
Nu kan je de klinknagels op je model plakken en goed aandrukken en daarna kan je het dunne papier verwijderen.
I.v.m. foutjes die je maakt met het plakken e.d. worden het setjes van 10.000 stuks !!!!

@ Freek,
De klinknagels moet je daarna nog wel spuiten, maar dit is uitvoerig in het bouwverslag van Ducharry te zien.

Hans

@Hein,

Is voor de aankomende winter. Dan hoeven we ons niet te vervelen.
Of een leuk klusje voor mijn vrouw om ze te plakken. LOL

gr,
Eric

Wat een gouden tip is:

Als je de beschermfolie eraf heb gehaald en de klinknagels op de romp heb geplakt, even verwarmen met de fohn. Door ze te verwarmen komen ze veel makkelijker van de plakvel af en niet geheel onbelangrijk, ze blijven op de romp zitten!.....:)

Groet,
Harry

Laatst bewerkt:
10.000 klinknageltjes kosten 30 euro.

Wie ze nu wil hebben, moet het mij laten weten dan stuur ik een PB met verdere gegevens.

Hans

Back