klinknagels voor U47 wie heeft interesse?

Ze zijn besteld.
De machine moet 5x 10000 stuks uitsnijden, zal wel niet in een uurtje zijn bekeken. haha

Gr.
Hans

hallo hans

ik kom naar gorinchen als je ze dan klaar hebt en ik meende te weten van eric dat je ook kwam
moet nog 2 eind doppen mee brengen voor hem
of hij komt zelf of met u mee geven

gr raf

Heren,

Ze zijn binnen, effe tellen en knippen.

IMG_1055a.jpg

Hans

hallo hans
dus ik kan ze morgen hebben ????
dan breng ik meteen geld mee LOL
gr raf en tot morgen
denk er rond 9.30 te zijn want nu mogen we in NL 130 karren

hallo hans
dus ik kan ze morgen hebben ????
dan breng ik meteen geld mee LOL
gr raf en tot morgen
denk er rond 9.30 te zijn want nu mogen we in NL 130 karren

Met dat 130 karren zou ik maat uitkijken .
Want dat is niet overal zo hoor
Want er zijn stukken bij waar het gewoon niet mag
De mensen hebben al geklaagd Met al die borden raak je al gauw in de war.
En ze liggen op de loer moet je maar denken.
Er moet geld in het laatje toch.
mvg
Frederik:D :D

hallo hans

dacht het wel maar ik blijk me vergist te hebben
tja ik wordt een dag je ouder hahaha

gr raf en tot de 15 de of de 16 de

Heren,

Ik ben bezig om de klinknagels op de romp aan te brengen. Echter bij het verwijderen van het beschermfolie blijven een aantal klinknagels op het beschermfolie achter, andere op het gedeeltelijk doorzichtige folie. Dus kan ik niet zo makkelijk rijtjes aanbrengen! Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Freek

Freek,
toen ik in de drukkerij werkte een 20 jaar geleden gebruikte we veel wrijfletters
en symbolen.
Alles werd wel met een soort spatel er opgewreven en niet met een pen.
Die spatel is een plat stukje glad metaal zo als een golf stick of een rond bolletje.
En dan zat het er echt goed op, máár wel goed wrijven.
Tijdens het optillen kun je nog met de spatel over jouw klinknagel heen wrijven.
Als het er op zat werd er nog gefixeerd.
Dit gebeurde door met de andere zijde van de folie over de letters of symbolen te wrijven.
En zorg wel dat het vetvrij is!

Hein

ps je woont wel een stuk dichterbij nu he.

Hallo Freek,

Je moet idd wel even hier handigheid in krijgen.
Als je een strookje hebt geknipt van 20 a 30 klinknageltjes, dan haal je dit strookje een paar keer door tussen je wijsvinger en duimnagel, met je nagel over het dunne folie waar ze in eerste instantie aan moeten blijven hangen.Dan haal je de dikke folie eraf door dit naar achteren te trekken ( niet haaks op het strookje ). Dan blijven ze vrij wel allemaal aan de dunne folie zitten.
Daarna kan je ze op de romp plakken, en ook goed aandrukken. Als je even een föhn gebruikt, gaat de folie er gemakkelijk ervan af, ook hier de folie naar achteren trekken en niet haaks an het oppervlak.
Ik kan wel een paar foto's maken hoe ik de twee papierfolies van elkaar scheid, dar is toch een handigheidje bij.
Als je je e-mail adres stuur via een PM, dan stuur ik foto's naar je toe, als je dit nog nodig hebt ter verduidelijking.

Hans

PS.
Je bent zo te zien een stuk dichterbij komen te wonen. ( je was me net voor Hein. haha )

Hallo Freek,

Na het plakken van de 12000 klinknagels op mijn U 47 hier de oplossing.
Snij reepjes klinknagels, neem dan een rond pijpje en wrijf daar een paar keer mee over het bescherm papier.
Niet te hard wrijven. Je zal zien dat het beschermpapier met de klinknagels los laat van het papier. Daarna kan je het beschermpapier met de klinknagels voorzichtig loshalen van het vel.
Als je de klinknagels op je romp hebt geplakt, ook even een paar keer er over heen wrijven zodat ze vast zitten en daarna het bescherm papier voorzichtig los trekken.
Trek het bescherm papier er zo haaks mogelijk vanaf.

Succes.

groetjes,
Eric

Bedankt, ik ga het proberen!

Ja de dozen zijn allen weer uitgepakt en de hobbyruimte weer ingericht. Druk weekje!

Freek

Dit stukje gereedschap gebruikte wij in de drukkerij om wrijfletters of symbolen ergens op te plakken.
De klinknagels zou je hier ook mee kunnen opwrijven.
Er zit een plat-afgerond gedeelte op.
Het merk is Mecanorma.

Hein

Foto-64RWJYC3.jpg

Back