spuiten onderdelen
hey hallo
ik zag dat je problemen hebt met het spuiten van je onderdelen , ik kan je wel goede raad geven
SPUITEN:
-wrijf de te spuiten onderdelen goed met een P800 - P1000 , zorgen dat het te spuiten onderdeel overal mat staat en ook zorgen dat je geen grote krassen wrijft,
-eens de te spuiten onderdelen goed afgewreven zijn met P800 - P1000 vul je een emmer of andere met warm water(geen heet of kokend water) in dat water doe je dreft(afwas middel),gebruik enkel dreft omdat deze zeer goed ontvet
-laat de te spuiten onderdelen 1u in , haal deze er dan uit MAAR DROOG ZE NIET AF MET EEN HANDDOEK OF ANDERE , het enige wat er beste is is het onderdeel goed vast nemen en de druppels er af zwaaien of af te kloppen , op droog blazen met een droge lucht compressor
-eens dit alles perfect droog is spuit je 3 fijne maar dekkende grond lagen,laat deze mooi drogen en uit harden
-nu kan je voorzichtig beginnen met je hoofdkleur te spuiten leg ook fijne maar dekkende lagen na elkaar met tussen pause van 15 min , het beste resultaat behaal je na 3 a 4 lagen
-als de laatste verf laag genoeg blinkt naar uw zin kan je deze laten drogen zonder klaarlak(vernis) te gebruiken , blinkt hij niet genoeg naar je zin kan je terwijl deze laatste verf laag droog best de klaarlak(vernis) er op zetten,spuit deze max in 2 lagen en goed dekkend , deze mag redelijk dik liggen bij de eerste laag en zorgen dat je het geheel in een keer mooi kan doorspuiten dus niet treuzelen en goed verder spuiten dit om nevel plekken te vermijden
-als de laatste klaarlak(vernis) laag er op ligt kan je deze best in een warme maar DROGE ruimte leggen en minstens 24u laten drogen
daarna als je alles zorgvuldig gevolgt hebt moet je een hele mooie en blinkende truck hebben
VERF AFHALEN VAN EEN GESPOTEN ONDERDEEL:
neem een emmer en vul deze met METHANOL(te verkrijgen in elke drogisterij of doe het zelf zaak)
leg de onderdelen er in te week , na 1 u zit de verf mooi los en kan je dit afkuisen met een oude tandenborstel , zorg dat alle verf er afkomt , zijn er stukken waar de verf er niet af wil geen nood,leg deze terug in de emmer met methanol , na een poosje zullen deze er ook afkomen
HANDIGE TIP: laat de onderdelen er geen 2 dagen in liggen of deze smelten/vervormen
ik hoop dat je nu iets wijzer bent qua verf spuiten en afhalen
grtjes van joeri