Knikspant bootje, afgekeken van "Tedje"

Dré, Geen idee wat er met je avatar aan de hand is, maar die haalt zo ongekende snelheden. Gr. Klaas.

Van het oorspronkelijke plan om het dek rood te maken afgeweken. De temperatuur in het fietsenhok is te laag om met enamel te schilderen, dus plan 2 en verder met Aqua Colour. Die kan ik zonder commentaar binnenshuis gebruiken. Dus is het dek nu zeegroen, de mast houtbruin en de romp en schoorsteen satijnzwart. Heel ander scheepje nu. Het onderwaterschip wordt rood en de opbouw bruin. Maar eerst nog naar de timmerman voor een paar deuren. En eens kijken voor een paar ramen en/of patrijspoorten. Ach, het werfpersoneel is flexibel. Morgen bij daglicht een paar plaatjes schieten. Gr. Klaas.

Zo staat ze er nu bij. Eens kijken of er nog rode verf is voor de onderkant. Witte verf voor de golfbreker en band om de schoorsteen in ieder geval wel. Gr. Klaas.

20250119_101846.jpg

Het zeegroen op het dek was me te donker en de winterschilder nog beschikbaar. Die had ook patinagroen bij zich. En zelfs nog wat rood. Nu maar hopen dat deze zondagse streek een week of langer houdt. Gr. Klaas.

20250119_135311.jpg

20250119_143823.jpg

Laatst bewerkt:
De kleuren doen het model goed Klaas en misschien zit er ergens in je voorraad nog materiaal voor een schijnwerper en scheepsbel.
Groet, Jan.

Bedankt voor het compliment Jan! Je had denk ik al gezien dat er qua kleuren wat Hazeninvloed is. Een schijnwerper(tje) op het dak, toeter aan de pijp en een paar luchthappers. Een blauw bord voor de verkeerde wal vind ik te futuristisch. Een paar vlaggetjes zal ook niet misstaan. De rommeldoos is nog niet leeg. Net nog een keer het onderwaterschip in het rood gezet. Rood is altijd een moeilijke kleur om te dekken. Gr. Klaas.

Deze week eerst wat andere beslommeringen. Over een paar maanden komen de acht kruisjes en dan verloopt ook het rijbewijs. Omdat het 5 jaar geleden nogal wat tijd kostte, bijtijds begonnen. En nu was het binnen 14 dagen geregeld. Vragenlijst ingevuld, dokter bezocht en een dag later de goedkeuring in huis. Of zoals ze in Groningen zeggen: Kon minder! Vanmiddag een bosje fineerlatjes gepakt en even gebruik gemaakt van wat zonlicht op mijn handen. Twee deuren en een paar ramen gemaakt gemaakt voor de woning. Een ingang naar de machinekamer moest er ook nog komen.
Zit er inmiddels op. Zodra het houtwerk in de blanke lak zit kan de opbouw verder in de lak. Eens kijken hoe dat er in Havanabruin uitziet. Daarna op zoek naar wat klein spul voor een schijnwerper, hoorn en een bel. Gr. Klaas

20250125_160302 deuren.jpg
.

Bedankt Bert! Toen ik mijn huidige Skoda kocht was ik van plan daarmee de 80 te halen. De snelheid was geen probleem, gewoon een kwestie van gas geven. De keuring was wel even spannend, maar viel achteraf mee. En inderdaad, zonder dat brevet verkleint je wereld zich. Maar gelukkig kan ik om te varen Appelscha weer in de planning opnemen. Gr. Klaas.

Maar gelukkig kan ik om te varen Appelscha weer in de planning opnemen.
Kijk....

Nu moet IK nog proberen Maasdam een keer mee te pikken. Ik héb al een keer beide boten in de kofferbak gehad naar het werk (zat een onzekerheid in het schema, mischien wel, mischien niet, werd helaas "niet")...

Moin… Dat Appelscha is ook in mijn provincie :-), hoe is het mogelijk!

Ja Klaas, dat autostuurbrevet maakt onafhankelijk. Zeer belangrijk.

Het meer dan deftige slepertje kan inmiddels niet meer meeliften achterop… waar het rompje oooooit voor bedoeld was…

De rolbeugel verhinderd dat. Heb je nu eenmaal bij de rallysport uitvoering van de Heuss.

Gr Bas

Laatst bewerkt:
De opbouw kan er ook af Bas en zou eventueel kunnen worden vervangen iets anders. Opduwertje of zo.. En heb je Friese roots of zoiets? Onder je avatar staat dat Odoorn in Drenthe ligt. Mijn Oma van Moeders' kant kwam uit Het Bildt en werd geboren in Sint Jacobiparochie. Dat zal Peter meer aanspreken. Hieronder een scan van haar geboorteakte. Wel eens leuk om die oude documenten in te zien. Zo weet ik dat mijn overgrootvader polderwerker was en van oorsprong uit (de) Leek kwam. Eind mei maar even kijken hoe één en ander valt. Gr. Klaas.

Geboorteakte Hendrika Slijkhuis.jpg

Back