Knoeien tijdens vullen nitro

• Topicstarter Topicstarter Blammerts
  • Startdatum Startdatum
B

Blammerts

Guest
Hee iedereen,

Als ik nitro in mijn brandstoffles wil doen dan kan ik het maar niet goed uit het blik krijgen... Ofja het komt er wel goed uit, maar er druppelt altijd heel veel naast het blik. Ook als ik een trechter gebruik loopt er veel langs de rand van het nitro blik. Ik heb het over een 2,5L blik nitro van Merlin.

Weet iemand een goedkope oplossing?

Groeten

Misschien kan je dit maken:

(rubberen) kurk pakken (wel brede neem ik aan), gat in boren en daar een kokertje door doen en die in het blik duwen(beetje hetzelfde idee als een vulfles).

Weet alleen niet of normale kurken de nitro aan tasten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Fles inkijpen en in de brandstof hangen? Zorgen dat ie goed aanzuigt en dan voorzichtig er weer uit kantelen...

bajonet full systeem en handpomp,
kan je in de woonkamer optanken,
dat is dat ronde ding naast de volt-indicator

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Yep, en dan de tankfles rechtop houden weer inknijpen en weer in het blik hangen en de flas loslaten om meer brandstof op te zuigen.

Oke dus je krijgt je fles vol door het vacuum te gebruiken en daarmee vanuit het blik brandstof te zuigen!

Anders wordt die nitro wel erg duur he.. Als je van iedere 2,5 liter er maar 2 kan gebruiken!

Misschien handig dat mensen die niet weten hoe het met een tankfles werkt weg blijven voordat men onnodig een pomp koopt......

nitro vullen

een slang op je nitro fles zetten , slang in het blik , in de fles knijpen en los laten , zuigt ie het er gewoon in , easy

Suc6

Is het niet veel handiger om de nitro eerst door je brandstof te mengen, voordat je deze in de vulfles doet?

Stap 1) een (lege) brandstof vulfles met tuit inknijpen
Stap 2) de tuit in de kan met brandstof steken en de tuit onderdompelen (terwijl je de fles ingeknepen houdt)
Stap 3) de greep om de fles loslaten. De brandstof wordt in de fles gezogen.
Stap 4) herhaal stap 1 t/m 3 totdat de vulfles vol is...

Noot A) Als de kan met brandstof bijna leeg is houdt je deze schuin.

Omdat die dezelfde foute onzinbenamingen gebruiken?

Vergelijkbaar met 'zes keer zo groot dan', 'veel groter als', 'drie nieuwe motors', 'het autootje die', 'zich irriteren aan' en ga zo maar door.

Op het eerste gezicht net echt Nederlands, maar het doet pijn aan je ogen, zo krom en fout als dat geknoeikrabbel is.

Nitro staat voor nitromethaan (~propaan), een onderdeel van brandstof voor gloeiplugmotoren. ( Nitromotoren bestaan niet. Alleen als je op 100% zuivere nitromethaan draait, dan zou het kunnen)
Dit laatste is ook de benaming voor de complete brandstof, als je daar al een voor zou willen gebruiken. Brandstof alleen is ook goed.

Omdat dit een -nederlands- geschreven medium is, mag je op zijn minst verwachten dat de deelnemers correct Nederlands gebruiken.
En daarom feitelijk onjuiste termen niet gebruiken.

Leuker kunnen we het niet maken, wel duidelijker en beter....:mrgreen:

Die voorbeelden die je geeft zijn inderdaad fout maar om de benaming nitro nou meteen daartussen te plaatsen vind ik een beetje overdreven.
Als er over nitro gesproken wordt in een 2/2,5 liter fles dan weten we allemaal wel dat er voorgemengde brandstof mee wordt bedoeld....

Back