koel trailer en scania 6x4 showtruck

• Topicstarter Topicstarter king of the road
  • Startdatum Startdatum
K

king of the road

Guest
ben begonnen met de koeltrailer van tamiya en de scania 6x4 is besteld die komt er voor te hangen maar omdat ze nog niet binnen is ben ik begonnen met de trailer aangezien deze ook een paar kleine aanpassingen krijgt.

zou zeggen veel lees en kijk plezier en opmerkingen vragen en alles is welkom groetjes peter

Laatst bewerkt door een moderator:
de eerste fotos

de assen

het frame

assen en frame samen

heey peter

leuk project!!

weet je wat voor kleuren combinatie het gaat worden?

en ga je laatste as van de trailer stuurbaar maken?

bij die van mij heb ik dubbellucht onder de trailer gemaakt om iets meer 'boddy' aan de trailer te geven en ik heb 2 vaste lift assen miss in de toekomst op afstand liftbaar maken!!!
maar eerst mijn andere projecten

P1020611.jpg

P1020612.jpg

greets Chris

Laatst bewerkt:
dat heb je mooi gedaan en ik zit een beetje te kijken om de achterste as stuurbaar te maken en de kleuren ben ik nog niet uit wil eerst de scania in kleur zien te krijgen en dat motief dan een beetje op de trailer zit te denken de scania donker met lichtblauw te spuiten en dan een witte trailer met een blauwe band benenden en een lichtblauwe band erboven de pallet bak wit met deuern blauw dus is nog een beetje afwachten :) maar van de trailer vind ik het jammer dat ze geen rezervenwiel erbij gedaan hebben :( maar 1 vraagje jij heb gewoon de stikkers eropgeplakt of heb je hem eerst wit gespoten ??

dit is een beetje de bedoeling ongeveer want het is een 4 serie topline en ik heb een r serie highline en dat logo komt niet op de trailer maar de band wel blauw met een lichte erboven dan

dit is een beetje de bedoeling ongeveer want het is een 4 serie topline en ik heb een r serie highline en dat logo komt niet op de trailer maar de band wel blauw met een lichte erboven dan

dat vind ik een erg mooie kleuren combinatie!!

en de achterste as stuurbaar maken, bij die van mij zat er een servo op de onderkant van de laadvloer vast geschroeft overdrwars en dan aan de stuur as vast gemaakt.

greets Chris

ff lekker een weekend aan me model gewerkt ging zo lekker

de spatborden erop

de koelmotor

de deuren moet ze alleen nog een beetje afstelllen maar dat doe ik als ze in het geheel zitten

de palletbak eronder

de wielkeggen horen in de palletbox maar die komt bij mij vol dus heb er een mooi plakje voor gevonden

aan de enekant van de box komt de accu voor de verlichting te liggen

de bodem van de trailer licht erop daar komen de draden van de verlichting te liggen komt best wel wat licht op en komt ook nog plaat overheen zodat je de draaden niet ziet

een vraag aan chris cross de oranje lampjes aan de zijkant van de trailer zijn dat stikker of ledjes en heb je de jouwe wit gespoten of zo uit de doos gelaten alvast bedankt

weer ff lekker bezig geweest

de schakelkast voor de verlichting in de trailer gebouwd

na wat gaten te hebben geboort en ledjes te hebben gesooldeert licht de verlichting klaar

de afdekplaat over de draden

en zie ze maar branden

wat vinden jullie ervan mag een mening maar ook comentaar zijn hoor het wel gr peter

een vraag aan chris cross de oranje lampjes aan de zijkant van de trailer zijn dat stikker of ledjes en heb je de jouwe wit gespoten of zo uit de doos gelaten alvast bedankt

die van mijn is 2de hands dus de vorige eigenaar heeft hem met ledjes gemaakt.

en hij is niet gespoten maar de scania die er voor staat word ook wit en met stikkers van de trailer

greets Chris

oke ziet er mooi uit ik vond dat bij mij de verlichting het zwak dee dus andere accu erin en nu brand het super

paar fotos in het donker :)

geeft al beter licht dan de eerste fotos

even een vraag aan iedereen die dit leest wie heeft er fotos van de tamiya koeler van de lampen en bumper zeg maar zit wat iedeen op te doen voor kleur en veranderen maar lukt me niet echt om goede iedeen te krijgen alvast bedankt gr peter

Ziet er erg goed uit hoor..
Heb alleen even een vraag, wat is nu de hoogte vanaf je alu profiel (onderkant kant) tot de top van de trailer??
ik wil zelf een bak gaan bouwen voor mijn flatbed dus vandaar mijn vraag

Ziet er erg goed uit hoor..
Heb alleen even een vraag, wat is nu de hoogte vanaf je alu profiel (onderkant kant) tot de top van de trailer??
ik wil zelf een bak gaan bouwen voor mijn flatbed dus vandaar mijn vraag

bedankt dat je het er mooi uit vind zien :)

de bakmaat van boven naar benden is precies 20 cm met aluminium profiel mee als je nog meer vragen heb hoor ik het wel

groeten peter

weer een update

nog een x een foto van de zijverlichting met daglicht deze x

en dan nu de achterlichten :) heeft wat tijd gekost maar dan zit het ook goed

jammer genoeg is de scania nog steeds niet binnen

heb een beetje zitten tekenen in paint let niet op de wielen enz het is in grote lijnen om een beetje een idee te krijgen hoe het er uit komt te zien graag zou ik jullie mening willen welke mooier is ik vind persoonlijk ze allerbij mooi maar hoor graag ook een andere mening vast bedankt voor de reacties

nummer 1

nummer 2

Back