Als het de achterkant is wat we zien, zit de fan goed, zoals gezegd moet je met de flow mee, dus de fan moet van de motor afzuigen.
Al betwijfel ik het of dit serieus goede resultaten oplevert, fan kan wel wat afzuigen maar er zit teveel ruimte tussen en te weinig oppervlakte waar lucht langs komt.
Ik denk dat een heatsink zonder fan meer effect heeft, deze hebben veel meer oppervlakte om warmte af te geven aan de lucht dat langs stroomt, met fan natuurlijk is het nog beter.
Ook is het beste voor een zogenaamde 'push-pull' configuratie, als er geen of weinig lucht in kan, gaat enkel een fan niet voor wonderen zorgen.
Dan moet er een raampje of grilletje uitgesneden worden, dan gaat het betere resultaten geven.
Mogelijk ook wat aan de achterkant, alles wat erin gaat moet er ook weer uit uiteindelijk.
En het belangrijkste, waarom extra koelen? ietwat overgeared of veel timing?
Want een extra heatsink, fan, of extra rijwind koelt voornamelijk de behuizing, de magneten zullen wel iets koeler worden maar ze zijn beduidend warmer dan de behuizing.
Beste oplossing is naar mijn mening anders gearen of afstellen, niet extern koelen.