Wat ook een optie is: voor een of twee tientjes heb je een on-board thermometer die actuele temperatuur en hoogste temperatuur weergeeft. Gebruik ik ook in mijn heli's Er zit maar een nadeel aan: je moet eerst weten wat een goede temperatuur is, aangezien de gemeten temperatuur erg afhankelijk is van de plek waar je de sensor plakt. De thermometertjes zijn op zich wel redelijk nauwkeurig: ik heb er drie, en bij gestopte motortjes gaan ze alledrie dezelfde (omgevings) temperatuur aanwijzen, Voordeel is, als je eenmaal weet wat goed is en wat niet, ben je niet afhankelijk van de tijd die er tussen je "snelle ronde" en het meten zit, want hij houd de hoogst gemeten temperatuur vast.
In de heli's was het leuk te weten hoe heet de boel werd, maar echt veel had ik er verder niet aan, want met vetter of armer zag ik wel grote temperatuurverschillen, maar geen grote verschillen in motorgedrag....
Groet, Bert
In de heli's was het leuk te weten hoe heet de boel werd, maar echt veel had ik er verder niet aan, want met vetter of armer zag ik wel grote temperatuurverschillen, maar geen grote verschillen in motorgedrag....
Groet, Bert