kogel hoppertank

F15

Je hebt er een mooie kist van gemaakt Theo.
Heb je ook fotootjes van de binnenkant?

Succes met de maiden.

MVG

Edwin.

Prachtige foto's van de binnenkant, maar hier hebben we zitten te bakkeleien over welke hoppertank en wat zie ik tot mijn grote verbazing,
agnes.jpg

er zit al een hoppertank in tataaaaaaaaaaaaaaaaaaa en geen kogelhoppertje of zie ik en begrijp ik het allemaal verkeert.

Gr Japioo

Hoi Ger
Nee dat was waarschijnlijk een andere, deze moet zijn taxiproeven nog maken, binnenkort maar eens even de straat uit taxien nu de sneeuw weg is.

Hoi Theo.

Die rode weet ik mij nog wel voor de geest halen alleen komt deze blauwe mij bekend voor.

Power zat met die dikke Frank in het vooronder, gaat best lukken, zie ook dat er 6mm aanvoer slangen gebruikt zijn, aanvoer naar je hopper gaat goed komen, zou als ik jou was de acceleratie niet fel zetten met die Frank, schiet ver door naar de 1000 graden als die sneller staat dan 3sec in de 1e ramping.

Succes met je maiden toegewenst Theo.

Groet Ger.

hoi Ger
die van mij staat op fast en haalt net geen 650 graden heeft ook nog maar 6 draaiuurtjes en ik ben er niet helemaal zeker van maar boven de 700 graden gaat hij uit dus 1000 graden lijkt mij wel heel veel
gr.Pieter

Hoi Pieter.

De Frank's zullen inmiddels wel doorontwikkeld zijn, waar ik op doel is ook al weer van een paar jaartjes terug, en de nieuwe Projet's zijn ook veel beter geworden.
Waar zit het thermokoppeltje tegenwoordig? gewoon waar die hoort op 1 cm van het turbinewiel en dan minimaal 8 mm in de uitlaatstroom?
Maar eh als je uit een huisje van 11 cm dia 19 kilo stuwdruk haalt dan kom je mijnsinziens minimaal in de buurt van de 750 graden, maar jouw vliegstijl kennende kom je bijna nooit volgas en dus zal een Frank bij jouw niet hard slijten :wink:
(18maart gaat jammer genoeg niet lukken, familieweekend........)

Groetjes Ger.

Interessante discussie over het nut en gebruik van de uat, ik ben zo te horen nog een van de weinige die een ouderwetse hoppertank gebruikt die overigens prima werken voor mij. Zal eens een keer zo'n uat uitproberen, kan ik ook weer mee praten. :D

Hier een foto van de binnenkant van de door mij gemaakte JPO hoppertank

Toedeloe
Hoi Jaap, k'wist nie dat je ook al aan het handelen was, nog meer spullekkes in het vooruitschiet? :cool:

Groetjesss,

Ja, nou snap ik t niet meer!

Wat is nou een hopper en wat is nou een UAT? Ben er inmiddels wel achter dat UAT staat voor Ultimate Air Trap, volgens mij een idee van meneer Bob Violet.

Dat ding ziet er hetzelfde uit als diegene die jaap maakt.
Maar Jaap, jij noemt t een hopper???

:confused:

Kan iemand deze beginner even een lesje Jet-terminologie geven? :teacher:

Alvast bedankt!

@theo; schitterende kleurstelling voor een F15, Japan Air Defence!
:yes:

Hoi Theo.

Die rode weet ik mij nog wel voor de geest halen alleen komt deze blauwe mij bekend voor.

Power zat met die dikke Frank in het vooronder, gaat best lukken, zie ook dat er 6mm aanvoer slangen gebruikt zijn, aanvoer naar je hopper gaat goed komen, zou als ik jou was de acceleratie niet fel zetten met die Frank, schiet ver door naar de 1000 graden als die sneller staat dan 3sec in de 1e ramping.

Succes met je maiden toegewenst Theo.

Groet Ger.

Dank je Ger

Bij het opstarten gaat hij naar 700 gr. en zakt daarna tijdens het optoeren naar 500 gr.
vervolgens naar idle 35.000 rpm 480 gr.
Vol gas 123.000 rpm 700-715 gr
Is volgens mij goed. bij het opstarten ook bijna geen vlamvorming.
Gr Theo

Ja, nou snap ik t niet meer!

Wat is nou een hopper en wat is nou een UAT? Ben er inmiddels wel achter dat UAT staat voor Ultimate Air Trap, volgens mij een idee van meneer Bob Violet.

Dat ding ziet er hetzelfde uit als diegene die jaap maakt.
Maar Jaap, jij noemt t een hopper???

:confused:

Kan iemand deze beginner even een lesje Jet-terminologie geven? :teacher:

Alvast bedankt!

@theo; schitterende kleurstelling voor een F15, Japan Air Defence!
:yes:

Ja vond ik ook, zag er eerst wel tegenop om hem zo te spuiten maar viel achteraf wel mee.

Back