kogellager differentieel afstellen

• Topicstarter Topicstarter walibu
  • Startdatum Startdatum
W

walibu

Guest
Weet iemand hoe je deze nou goed moet afstellen.
Het boekje geeft aan vast draaien totdat het tandwiel niet meer slipt maar dan gaat het differtentieel niet soepel.
Hij is volgens het boekje gemonteerd alles goed in het vet.
De een zegt hij moet soepel draaien maar dan slipt het tandwiel.
De ander zegt het tandwiel mag niet slippen en hij mag wel stroef draaien een zogenaamd star differienteel ofzo..
Wie kan mij helpen?
het is de tb 4 evo suri.

Met veel kracht mag die er wel doorheen slippen.

Heb je wel gebruik gemaakt van speciale vet (vaak zit dat erbij geleverd) ?
Er hoeft maar een likje op de platen gesmeerd te worden. Het smeert maar geeft tegelijk ook grip op de kogels.

als het voor het differentieel aan de vooraakant van je auto is is dan hoort het stroef te lopen, dat zorg er dan voor dat je auto pas later uitbreekt als normaal.

Ja ik heb speciaal kogelager differentieel vet gebruikt.
En de eerst keer heb ik een beetje gebruikt maar vond ik hem te stroef draaien heb ik hem weer een keer uit elkaar gehaald alles nagekeken of ik alles goed heb gedaan.
en wat meer vet gebruikt.
Maar daar mag het ook niet aan liggen.
Ik las op een ander forum ook iets hierover volgens mij maar mijn duits
is niet zo misschien zijn julllie er beter in?
http://www.mrg-erlangen.de/phpbb/viewtopic.php?t=30

Als je auto door de bocht gaat, dan draait je buitenste voorwiel harder dan het binnenste voorwiel. Als je er dan voor zorg dat je binnenste voorwiel wel net zo hard laat meedraaien dan trek je dus de achterkant van je auto naar het midden van de bocht toe, en daardoor zal je achterkant minder snel uitbreken. en dan kan je net even harder door de bocht.

in zo'n hpi rtr3 zit zelfs een veertje in het voorste differentieel, en is dus best wel heel erg stug.

Het probleem heb ik met het achter differentieel
afb1983.jpg

Ja achter wil je het juist niet hebben dat zorgt alleen voor een grote hoeveelheid onderstuur.

is er een mogelijkheid dat je voor en achter verwisselt of heb je voor een onway diff.?

Back