kogellagers vervangen align bl600m

Wie heeft dit al gedaan?
om de as aan de kant van de pinion zit een soort ringetje-randje waardoor je de can er niet zomaar langs achter kan aftrekken zoals bij veel andere brushless motors.
Aan de andere kant zit een schroefje waarmee volgens mij de as vastzit, als ik dat losdraai blijft echter alles muurvast zitten.
Volgens mij moet de as er dus langs de kant van de pinion uit, nadat de can losgemaakt is, kan iemand dat bevestigen?

De boel verwarmen?
Bankschroef?
Hamer?
Vuilbak?

Wat meer info zou dus welkom zijn
Cheers, Wim

een 1.5/2mm dik plaatje maken met een gat erin( dus een Uvorm) die je tussen de can en de mount plate schuift, met de as losjes in de bankschroef zetten, en met een 4mm doorslag, met centerpuntje, eruit tikken. inbusje uiteraard wel losdraaien.

Lagers die erin gaan zijn: 6x13x5 en 5x9x3 (binnen*buiten*dikte)

veel succes! het is te doen, heb zelf ook al 3 van die dingen voorzien van nieuwe lagerts!

Bedankt Anko,

De as is eruit, de kogellager heeft blijkbaar een serieuze hap uit de as gevreten (was volledig geblokkeerd), iemand een idee waar je asjes voor dit soort motor kan kopen?
Reservestukken of zelfs hele motors van align zijn blijkbaar moeilijk te vinden.

Cheers, Wim

De motors zijn wel te vinden hoor, elke align dealer zou ze moeten kunnen leveren..
iig:

600M motor
Nieuwe vervanger:
de vervanger, de 600MX
en de as voor de 600M
600M motoras

Als je toch een andere motor moet, zou ik gelijk kijken naar de scorpion 4025-1100, stuk meer power, 100 keer zo betrouwbaar, en past met een kleine aanpassing, zo in het frame.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de link, gemakkelijk zo, setje is besteld bij rchelistore, de scorpion is inderdaad het overwegen waard, voorlopig even vliegen met de backup "t-lex 600" (hk600 waar alle overschot van mijn align onderdelen in terecht komt).

Back