Kolderstok schepen tips en vragen

Heeft een eiken romp voor de 7P ook echt meerwaarde? Je kunt de romp toch ook gewoon eiken beitsen, of is eiken dan echt mooier?

Heeft een eiken romp voor de 7P ook echt meerwaarde? Je kunt de romp toch ook gewoon eiken beitsen, of is eiken dan echt mooier?
Het is hier echt een kwestie van wat je zelf mooi vindt. Noten is van nature donkerder. En eiken weer wat lichter. Met beits kan je noten geen eiken uitstraling geven hier is het hout te donker voor.
Het hoeft dus beslist geen meerwaarde te zijn.

Toch wel hoor. Ik giet het elke keer weer terug in het flesje. Je kan het blijven gebruiken namelijk.

Dat is niet helemaal waar Hans. De kracht en sterkte gaat naar mate je het vaker gebruikt achteruit en uiteindelijk zal de reagent (het stofje wat erin zit an dat zorgt voor de oxidatie) op zijn.
Maar 50ml is ruimschoots genoeg voor 80 kanonnen hoor.

Dat is niet helemaal waar Hans. De kracht en sterkte gaat naar mate je het vaker gebruikt achteruit en uiteindelijk zal de reagent (het stofje wat erin zit an dat zorgt voor de oxidatie) op zijn.
Maar 50ml is ruimschoots genoeg voor 80 kanonnen hoor.
Dat klopt denk ik wel hoor. Maar na 1.5 jaar heb ik net mijn laatste scharniertjes hiermee gepatineerd en ze zijn toch echt nog zwart geworden.

Back