komende projecten Winter 2019/2020

Discussie in 'Model truckers' gestart door trialrolf, 4 okt 2019.

  1. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.379
    Locatie:
    Achterhoek
    Omdat ik niet allemaal losse topics wilde maken voor ik echt met de projecten begin heb ik besloten maar een Teaser topic te maken. Misschien krijg ik hier wel de reacties of tips waar ik net op zit te wachten. Dus als de onderstaande plannen concreet worden krijgen de meesten wel een eigen topic.

    Zoals de meesten wel weten inmiddels ben ik sinds dit jaar over gestapt van Modelbouwclub Cargo naar Modelbouwvereniging de Nijverheid in Hengelo (OV). Daar hebben we op het prachtige buitenterrein de beschikking over een vaarvijver. Nu had ik altijd wel een RC zeilboot maar die heeft ook een grote kiel. De vaarvijver is niet zo diep.

    Ook wilde ik het varen combineren met de vrachtwagens. Boot op de trailer. Met een kraan het water in. Varen en weer op de dieplader. Zoiets. Vind ook de combinaties boot op dieplader op You Tube altijd wel mooi.

    Dus op zoek naar een bootje.....

    [​IMG]

    [​IMG]

    Op Marktplaats dit Nikko schip gevonden. Een leuke basis voor weinig. Hier kan ik me een beetje op uitleven. Beetje opleuken, wat andere techniek en lekker freubelen. Deze zal ik dus niet op het truck forum verder in detail bouwen. Dit kan niet in het vrachtwagenforum en in het botengedeelte past deze echt niet. Ik zal in het topic van de Goldhofer de boot als lading wel een keer verder showen als er wat aan is gebeurd.

    De volgende kandidaat heeft ook een verband met de Goldhofer.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dit is een Bruder ombouw natuurlijk. Hij moet volledig functioneel worden maar elektrisch. Geen hydrauliek dus. Ik had voor de CAT D9/10/11 al een topic geopend maar die blijft voorlopig ook even staan. Dit is vooral een kostendingetje. Voor de Grote CAT had ik gewoon teveel zaken nodig die ik niet op voorraad had. Omdat ik die met actuators wilde maken en ik er dan minstens 6 nodig heb om te beginnen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Deze CAT 963 wil ik overigens ook met actuators maken. Maar dat zijn er 2 tot 3 en veel kleiner.
    Ook wil ik deze een snelwisselsysteem geven zodat ik ook een schuif (die van de D9/10/11??!!) kan monteren.

    Een kleiner tussendoortje is nog de electromagneet aan de bagger.

    [​IMG]

    Dan nog een meervoudig project......

    [​IMG]

    [​IMG]

    Deze begint met een Mercedes Sprinter van Bruder..... Verder heeft het nog met het BE rijbewijs te maken.


    Genoeg te doen zeg ik maar. Eens kijken of er onder deze projecten ook nog interessante zaken zijn voor de hoofdredacteuren. Mogelijk zie een van deze modellen dis nog in de Modelbouwer of zelfs de Truckmodell in Duitsland.

    Hebben jullie ideeën hiervoor? onderdelen? tips of wil je me er van overtuigen iets niet te doen???

    Hoor het graag!
     
    Ghossie, ozy, Marker en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. Leon1965

    Leon1965

    Lid geworden:
    21 jul 2019
    Berichten:
    1.887
    Locatie:
    Utrecht
    Een trendy,hippe en luxe truck voor als je met de boot door Saint Tropez rijdt?
    Het meervoudig projectje zou "Rolf's hoveniers en klus bedrijf" kunnen worden....
     
  3. demian1290

    demian1290

    Lid geworden:
    6 mrt 2013
    Berichten:
    321
    Locatie:
    Rosmalen NB
    Haha, jij gaat je niet vervelen deze winter Rolf!:thumbsup:

    gr
    Marco
     
  4. marcelinets

    marcelinets Guest

    Misschien kan je een voertuig maken wat nog niet/nooit op een rc truck baan is verschenen, voertuig defensie explosieven opruimingsdienst. Heb wel foto,s voor je.

    Zelf had ik het idee om dit voertuig te bouwen, maar moet eerst twee trucks afbouwen, en nieuw project starten winter 2019/2020.
     
  5. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.379
    Locatie:
    Achterhoek
    @Leon1965 Ben je wel eens in Saint Tropez geweest? Daar kom je met een dieplader niet in!! De boot leg ik ergens anders wel in het water en vaar naar Saint Tropez :yes: En wat dacht je van mijn Cascadia ;)

    @ Marco, zeker niet ! en anders zoek ik er wel weer wat bij.

    @marcelinets Heb je al wel eens een BE trekker gezien op een parcour?;) Defensievoertuigen trekken mij niet zo. Wil nog wel een keer een brandweerwagen bouwen maar daar is nu geheel geen budget voor.
     
  6. Leon1965

    Leon1965

    Lid geworden:
    21 jul 2019
    Berichten:
    1.887
    Locatie:
    Utrecht
     
    trialrolf vindt dit leuk.
  7. marcelinets

    marcelinets Guest

    Die nieuwe voertuigen van Defensie Explosieven Opruiming zijn niet meer groen, zijn nu mooier vind ik. 569_604x334.jpg
     
  8. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    een riva zou mooiere lading zijn
     
  9. Cotjuh

    Cotjuh

    Lid geworden:
    5 mei 2009
    Berichten:
    1.124
    Locatie:
    Woubrugge
    Leuke projecten!!

    Alleen worden dat soort boten altijd met een kraan te water gelaten en niet door ermee te water te rijden!
    Wat je zou kunnen doen is een stradle carrier bouwen die als mobiele boten lift/ kraan dient.

    Zoals deze:
    [​IMG]
     
  10. Mark300

    Mark300

    Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Berichten:
    607
    Locatie:
    Nieuw-Beijerland
    Vaak genoeg boten die te water gelaten worden met een mobiele tele/rupskraan hoor :)
    Of als er een schip op zinken ligt dat er met spoed een mobiele jongen naast gezet wordt :banana:
     
    Helicor en VOLVO FH 16 750 vinden dit leuk.
  11. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.379
    Locatie:
    Achterhoek
    Beetje laat met reageren maar toch....

    Toch trekken defensievoertuigen mij niet. De hele overheid trekt mij niet momenteel maar das een ander verhaal.....

    Wie zegt dat ik met de trailer het water in wil rijden? Bij mijn huidige vereniging is een vaarvijver. De rand ligt hoger dan het maaiveld. Dus een stradle cariier of hoe het heet is niet te gebruiken. We willen wel zoveel mogelijk op schaal alles doen en bouwen maar het moet ook bruikbaar en maakbaar zijn. Als er iemand in de club dan een mooie kraan aan het bouwen is dan kan ik toch met deze boot hem een mooie klus aanbieden?

    Tja een Riva, is ook mooi maar ook duur. Dat speelgoed ding was mij te klein. Vind zelf de Robbe/Romarin Najade ook erg mooi en geschikt......
     
    Mark300 en Ghossie vinden dit leuk.
  12. Leon1965

    Leon1965

    Lid geworden:
    21 jul 2019
    Berichten:
    1.887
    Locatie:
    Utrecht
  13. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.379
    Locatie:
    Achterhoek
    Tja, heb je de tekst gelezen? kan zelfs 380 graden draaien......Hier heb ik geen budget voor en geen plek. Gewoon de collega modelbouwers inschakelen is ook veel socialer. Tijd voor een praatje enzovoort......
     
    Mark300 vindt dit leuk.
  14. Leon1965

    Leon1965

    Lid geworden:
    21 jul 2019
    Berichten:
    1.887
    Locatie:
    Utrecht
    Idd een mobiele kraan laten aanrukken is wel zo gezellig, zo'n statisch ding moet je dan eigenlijk een vaste plek geven
     
  15. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.379
    Locatie:
    Achterhoek
    Ja, en dat is op een permanente buitenbaan wel een dingetje ;)
     

Deel Deze Pagina