kontronik jive 80 hv en v stabi 4.0

dit is wat ik heb gevonde over en contineu knipperen van de led

Errors during programming:

-LED is blinking continuously.
 The ESC is close to cut off due to
over temperature or over current.

dit is wel tijden het programmern staat hier, van het contineu knipperen van de led na vlucht staat er niets bij. warm word hij iniedergeval al niet.

je leest de handleiding verkeerd. Die quote van blinking continuously staat bij "Errors in use"
Of zou het evt 1 blink zijn die continu herhaalt word? Dan is het undervoltage.
Op wat voor heli gebruik je de jive en hoeveel laad je bij na het vliegen?

je leest de handleiding verkeerd. Die quote van blinking continuously staat bij "Errors in use"
Of zou het evt 1 blink zijn die continu herhaalt word? Dan is het undervoltage.
Op wat voor heli gebruik je de jive en hoeveel laad je bij na het vliegen?

Ik laad de lipo dezelfde avond terug vol, ik laat de splitpack wel appart op.
De jive zit op goblin 700

80HV op een 700 is gewoon ondermaats. Dus zodra je wat feller gaat vliegen ga je gewoon teveel amperes trekken.

Maar hoeveel mAh laad je bij en wat is de capaciteit van de packs, dan zou het ook nog steeds undervoltage kunnen zijn.

Continu blinken op n 700 is 100% overcurrent/amp/temp helemaal in de goblin waarbij de regelaar slecht gekoeld wordt.

die motor moet het wel aankunnen hoor, is gewoon een pyro700 volgens mij.
al zal een relatief kleine motor wel hogere piekstromen trekken maar dat is eerder voor de esc een probleem.

Morge ga ik vliegen en kijken of de esc knippert naeen anderhalve minuut ofzo. Ik had het de eerste keer opgemerkt tijdens het landen. Misschien low voltage...

Maar de esc zelf word helemaal niet warm en er is een "koelvin "opgemonteerd die onderaan door de canopy komt..

80HV op een 700 is gewoon ondermaats. Dus zodra je wat feller gaat vliegen ga je gewoon teveel amperes trekken.

Maar hoeveel mAh laad je bij en wat is de capaciteit van de packs, dan zou het ook nog steeds undervoltage kunnen zijn.

Battery full is 4.20 per cell op de lader en ik heb de timer op men zender staan zodat er nog 3.70 per cel inzit op de lader af te lezen. misshien dat men vliegtijd nog wat langer kan aar zo vind ik het goed.

Joop, die 100A is wat de motor continu aankan. Pieken kunnen een stuk hoger zijn.
Dat snap ik. Ik linkte alleen maar naar de data om aan te geven dat het hier om een motor gaan die rustig 100A kan trekken. De Jive 80+ kan pieken aan van ongeveer 160A en met deze motor, heli en vliegstijl zit je daar al snel aan.

Daarom is de Jive 80+ te klein voor deze setup. Ik ben 5 jaar lang storingsmonteur geweest op een grote afval / energiecentrale en heb geleerd dat je zaken uit moet sluiten. Vandaar mijn voorstel om te hoveren. Weet je in ieder geval dat alles technisch in orde is.

wat zeggen jullie van de castle ice2 van 120 of 160hv ? de kontronik 120hv kost het dubbel van de castle...

ik had graag de kontronik set gehouden kontronik motor en esc, maar nu zit ik al meer te denken aan kontronik motor en castle esc ..

Je zou ook het forum in de gaten kunnen houden. Daar komen af en toe ook nog wel eens Kontronik 120HV voorbij. Met de CC heb ik geen ervaring.

Enig idee waarom dat zo is ? :mrgreen:
ja ik weet het... het zijn inderdaad goede regelaars.

maar ik ben daarstraks naar de winkel geweest en die vertelde mij dat de nieuwe castle regelaars beter zijn geworde, maar ik heb ook zo men twijfels, de kontronik vind ik precies toch beter. en castle moet je zo te zien veel instellen enzo, kontronik is plug and play en programeren is kinderspel.
dan zal ik moetten sparen en het rustig aan moetten doen met de helijive80 die er nu opzit

Mik er een YGE 120 of YGE 160 op... fool proof, en mijlen beter dan Castle. prijs ongeveer hetzelfde, misschien iets duurder.

Back