Kontronik Jive doet het niet..........

Ik programeerde de jive thuis zo:

-stak jumper in de jive.
-koppelde lipo aan de jive,je hoord nu rieteltje.
-nu trok ik jumper uit de jive,hij gaat in programmingmode
-ik wacht dat ik rieteltje hoorde met 1 piep, dus gasstick vol naar boven en wachten dat ik rieteltje hoorde met 1 piep (dus dan onthoud hij hem).
-nu lipo afkoppelen (dus stroom eraf) en nu komt het..... mijn fout.....
-lipo opnieuw aankoppelen aan de jive en verder programmeren!!!!!
Nee, eerst jumper opnieuw in de jive steken en bovenstaande herhalen zodat je mode1 (stick) en mode4 (governor) programmeerd.
Mode 9 hoeft niet omdat deze jive altijd op lipo heeft gedraaid.
En mode 10 hoeft ook niet omdat ik een schorpion motor gebruik,bij align motoren wel die hebben andere timing.

Dus ik programmerde alleen mode1 en mode4 dacht ik geprogrammerd te hebben dus niet.... en als je mode 1 programmeerd dan reset je jive dus ik was steeds mijn jive aant resetten zodat hij de andere modes niet opslaat!!
En hij heeft mij ook ff geleerd hoe ik de endpoints kallibreer,dus gasstick dicht, endpoints op 50% zetten.
En dan de endpoint van lowstick opdraaien zodat de jive gaat piepen (was bij mij 80%) en dan 2 klikjes hoger)
Deze waarde ook overnemen bij high stick.

Ben de hele avond bij erik geweest,was erg gezellig,heb veel bijgeleerd van hem.

Erik bedankt!!!

Alleen maak je de fout dat je ook bij scorpion mode 10 moet vliegen... anders ga je ook 8 blinkjes krijgen ... hij stond namelijk ook in mode 10 toen je hem kreeg... kontronic raad het bij elke motor aan behalve bij een pyro...

Hoi, mooi dat het gelukt is.

Ik persoonlijk zou in mode 11 gaan vliegen. Mode 11 is niet veel anders dan mode 4. Echter heb je bij mode 11 dat de regelaar maar 1x leert welk toerental hij moet maken. Bij mode 4 doet hij dat elke keer als je de accu aankoppeld. Heb je dan een keer een accu waar je al een paar minuten mee gevlogen hebt, weer opnieuw aankoppeld dan heb je toerentallen die opeens lager zijn dan wanner je een volle accu aankoppeld. Met mode 11 heb je dit niet, daar zijn de toerentallen niet beinvloedbaar door het aankoppelen van een accu met een lagere (begin)spanning.

Maar je bent vrij te kiezen wat je wilt natuurlijk.

Groet
Steven.

Ik programeerde de jive thuis zo:

-stak jumper in de jive.
-koppelde lipo aan de jive,je hoord nu rieteltje.
-nu trok ik jumper uit de jive,hij gaat in programmingmode
-ik wacht dat ik rieteltje hoorde met 1 piep, dus gasstick vol naar boven en wachten dat ik rieteltje hoorde met 1 piep (dus dan onthoud hij hem).
-nu lipo afkoppelen (dus stroom eraf) en nu komt het..... mijn fout.....
-lipo opnieuw aankoppelen aan de jive en verder programmeren!!!!!
Nee, eerst jumper opnieuw in de jive steken en bovenstaande herhalen zodat je mode1 (stick) en mode4 (governor) programmeerd.
bij high stick.

Hallo.

Voor de zekerheid vraag ik het maar even na (ik heb ook een Jive, maar zit nog in de doos, ik heb nog niet met een esc gevlogen, laat staan ingesteld): wat ik niet begrijp is dat "bovenstaande herhalen": zoals ik het lees programmeer je dus die mode 1, en daarna doe je dat weer, dan krijg je toch geen eind? Of doe je eerst mode 1, en daarna (opnieuw) mode 1 en dan 4? (en zo ja, waarom dan niet 1 en 4 achter elkaar in één keer?) Nogmaals , het is geen kritiek, ik heb alleen de gebruiksaanwijzing een paar keer doorgelezen, en het zal best heel makelijk zijn, als je het wéét, maar ik vind het allemaal een beetje onduidelijk (die gebruiksaanwijzing bedoel ik).

Groet, Jan.

Je doet 1 programmeer cyclus mode 1, en dan 1 cyclus direct mode 4.
En een cyclus is dan met jumper aanzetten, jumper eruit trekken en dan gas geven bij de gewenste mode, wachten op bevestiging en dan lipo eraf.

Hallo.

Bedankt voor de informatie. Heb ik nog één klein vraagje: ik ben m'n heli aan het bouwen, heb alles aangeschaft, behalve de vlieglipo's. Wel heb ik een 800 mah accuutje om alvast de servo's en stuurstangen af te stellen en uit te proberen, en die accu wil ik ook gaan gebruiken als back-up in de heli. Mijn vraag nu: kun je de Jive ook al instellen met alleen die ontvangeraccu (dus gewoon de accu via de ontvangerschakelaar aangesloten op de ontvanger, en de Jive ook op de ontvanger, dus zónder vliegaccu, of moet je per sé programmeren met de vliegaccu eraan?

Kom ik hierdoor toch nog effe met een tweede vraag als het mag: als ik de heli af heb en alles zit erin zoals hierboven beschreven, kan ik dan de zaak gewoon aanzetter met de schakelaar, d.w.z. zender aan, daarna ontvanger aan via z'n schakelaar (en dus gevoed door die kleine back-up accu), zodat (ook) de Jive al aanstaat via de ontvangerstroom, en pas daarná de vliegaccu aansluiten, of moet die er al aanzitten voordat de onvangerschakelaar aan gaat (want, dat zou eigenlijk betekenen dat de hele zaak al aan staat omdat in dat geval de ontvanger dan wel geen stroom krijgt van de back-up accu omdat de ontvangerschakelaar uit staat, maar wel omdat hij spanning krijgt via de bec van de Jive).

Groet, Jan.

Jive moet je programmeren met de hoofd lipos.

volgorde van aan en uitzetten qua backup of main maakt niet uit (voor zover ik zelf heb ervaren)

Back