Kontronik Tandwiel set Welke

Ik heb de kleine lagers die in de tandwielen zitten stuk van mijn kontronik vertraging
Nu wil ik deze vervangen maar op de website kom ik er niet uit
het is een KP-27 5,2 vertraging of een KP-25 weet echter niet het verschil
iemand daar ervaring mee welke ik moet hebben?

mvg Andre

Kontronik.jpg

Laatst bewerkt:
Weet het verschil inmiddels Getriebe KPG 27 5,2:1 is met een 6mm as de 25 met 5mm as .
Tandwielset is bij kontronik 35euro verzendkosten ook nog eens 15euro , een complete nieuwe is 82euro en gemiddeld 10euro verzendkosten,
het blijft de nu even de vraag hoe is het nu gekomen zoiets ?
ik denk zelf geen smering ,ze zeggen zelf droge smeerstof maar ze verkopen wel tandwielen vet .

mvg Andre

Je kunt ook de planeetwielen van Leomotion of Hacker gebruiken, allemaal compatibel.

De Kontronik planeetwielen vervingen we vaak uit voorzorg bij de vermogens die we in F5B gebruikten (5-6kW). Wilden wel eens te snel slijten, die van Leomotion zijn sterker.
Plettenberg past ook, die gebruiken 2 kogellagertjes per planeetwiel in plaats van een naaldlager zoals bij de andere merken. Die kleine lagertjes zijn iets gevoeliger en maken een setje tandwielen erg prijzig.

Toevallig heb ik nog een hacker vertraging liggen maar helaas past het niet , ze zijn iets groter , het vermogen is op zich niet heel erg hoog , wel met de start even richting de 2kw maar daarna zakt het naar 1,3kw , deze vertraging heeft pas 20 vluchtjes gehad dus wel snel stuk, misschien gewoon pech en een nieuwe kopen want zie toch ook lichte beschadigingen erin .

20230827_173909.jpg
20230827_173756.jpg

De KPG zijn 5.2:1 en de anderen 6.7 op 1, gaat nooit passen.

Ik heb een oude Kontronik motor met gear gekocht voor een euro of 30, daar de gear vanaf gehaald en een pinion en adapterplaat besteld.
Je kan dus op kleinanzeigen zoeken.
Normaal gesproken gaan ze niet zo heel snel stuk, zeker niet met die kleine motortjes.
Kan je niet via een winkel in Nederland Kontronik bestellen?
Want dat scheelt weer verzendkosten.
Helaas zijn de prijzen behoorlijk gestegen, pinion was 6 euro, nu 10.

Je kan anders even een mailtje sturen naar Artur van F3X.de , die wil nog wel eens korting geven.

GJ

Ik heb toch maar een nieuwe besteld , het risico dat er wat vastloopt is mij iets te groot voor dit toestel .
Bij de site die jij aangaf Gertjan hadden ze hem niet op voorraad bij Hoellein wel en daar maar besteld ook nette verzendkosten .
en gisteren besteld vandaag verzonden dus top.
Indien deze het goed uithoudt de oude Misschien opknappen maar eerst afwachten of de nieuwe het beter volhoudt , nu wel met de benodigde smering.

mvg Andre

Dacht dat ik dat neit hoefde te vermelden... 6.7:1 tandwielen passen natuurlijk nooit in een 5.2 : 1 gearbox. Maar ook Leomotion, Neu en Plettenberg hebben een 5.2:1 gearbox, dat zou wel moeten passen..

Back