Kooptips gevraagd voor ouder/kind-project

Hallo,

Graag zou ik met mijn zoon van 10 samen een offroad-electro auto bouwen. Zelf heb ik vroeger de nodige nitro-auto's gehad, dus helemaal nieuw ben ik niet op dit vlak. Het liefst koop ik een complete starterset met AVC. Nu heb ik mijn oog laten vallen op onder andere deze twee sets:

Losi Mini 8IGHT-T
Losi Mini 8IGHT 1/14 4WD Buggy

(hopelijk mag ik direct linken?)

Beide erg mooie sets maar beide RTR, dus valt er niks te bouwen. Ik heb twee vragen:

Zijn deze sets ook als bouwdoos te krijgen?
Welke alternatieven voor bovenstaande sets kennen jullie nog meer?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Welkom op het forum!
Kits zijn er niet heel veel meer in schaal 1:10 die niet op racen gericht zijn als ik het goed heb.
Daarnaast komen kits eigenlijk altijd zonder elektronica, dus een kit met AVC ken ik niet.
De zender en ontvanger zou u dan los moeten kopen als u perse AVC wil.
Wat ook een optie is, is om de auto's helemaal uit elkaar te draaien, en weer in elkaar.
Tamiya heeft vast ook wel wat kits, maar verder weet ik het zo niet direct, alleen ben ik al een poosje niet zo hele actief meer met modelbouw.

Vergeet AVC. Als je een auto goed opbouwt en afstelt zal die zonder AVC beter rijden dan een scheve auto die probeert normaal te rijden door de AVC.

AVC zal je geen gevoel in een auto geven waardoor je niet leert rijden en corrigeren en ook niet snet de fouten in de banden, ophanging en/of aandrijving zal opmerken.

AVC is in en uit schakelbaar, krijg je het erbij...geen probleem dus, ga je er speciaal op shoppen, dan wordt je enkel in je opties beperkt...een zenderset met een AVC ontvanger is ongv 3 tientjes duurder of zelfs nog minder, soms bijna dezelfde prijs omdat ze deze sets klaarblijkelijk moeilijk slijten..!!

Ah dat is hoe spectrum het noemt ingebouwd in de ontvanger. Wist ik niet.
Toevallig zelf net een aparte gyro gekocht om eens mee te experimenteren. Ik wist niet dat het bestond, maar kreeg het als tip nav deze: http://www.modelbouwforum.nl/threads/prototrike.221957/
En nu wil ik van start gaan met de bouw van een heel gelijkende trike voor mezelf maar gebaseerd op een echt 1/8 buggy chassis zodat het veel robuuster is om echt mee te rijden, geen demomodel zoals de eerste. Maar echt mee rijden betekend liefst wat meer controle en dus dacht ik dit even uit te proberen. Echt deftig rijden met een 1 wiel achteraangedreven driewieler lijkt me anders nauwelijks te doen. Vooral niet als ik er een brushless setup in ga stoppen met kettingaandrijving. Ik heb er zin in :)
Later meer bij de bouwverslagen.

Back