kopen bij hobby city in honkkong

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie kan en wil mij uit leggen hoe dat werkt als je iets wil kopen via hobbycity.
Ben er een beetje huiverig voor maardit blijkt stukken goedkoper te wezen.
Ik heb bij hun op de site gezocht maar komer ff niet aan uit.
Wie wil ff de tijd nemen om het uit te leggen.
Manier van betalen enz(geen creditcard in huis hier)
Ik hoor het wel
phil

je hebt sowieso een paypall account nodig (om te betalen)

daarnaast moet je ook rekening houden met import en btw kosten (douane)
als je geluk hebt passeert je pakje zonder, als je minder geluk hebt moet je dus extra kosten betalen.

voor zover ik hier overal lees kies je best niet de "EMS" verzending.

ook dien je rekening te houden met een eventuele lange wachttijd eer je je goederen hebt. het kan op 2wkn lukken, maar soms kan het ook veel langer duren.

kijk ook zeker na of de goederen die je wil allemaal op voorraad zijn.

kopen bij hobby city

Dus totaal geen credit card nodig.
Het wordt via paypall gewoon van je rekening gehaald(gelezen op de site).
Nu lees ik ook dat je de bestelling ook onder hobbyparts enz kunt op geven.Wat is het meest gebruikelijke omschrijving voor wat je koopt?
En wordt hierdoor ook de btw bepaald voor je goederen.
Ja ik ben hier een leek in zou mijn eerste keer worden namelijk.
phil

Hoi Phil65,

Ik koop sinds kort ook bij HobbyKing.
I.d.d. Paypal is handig om te betalen (ik denk zelfs noodzakelijk).
Verder GEEN "EMS" verzending kiezen. (Krijg je zo-wie-zo controle douane)
Houd je pakketjes zo klein mogelijk.
Denk om het gewicht. (Ik probeer telkens onder de 1 kilo te blijven).
Verder had ik een motorsteun binnen 2 weken thuis.
Echter twee lipo's zijn nu ruim een maand onderweg en nog immer niet thuis.

Maar 1 ding is zéker: HobbyKing is echt veel goedkoper dan menig webshop in NL en omstreken! ;-) (Dus zeker wachten waard).

Greetings.

ik geloof steevast in "eerlijk duurt het langst"

dus geen gedoe met foute omschrijving, valse bedragen, ...
ikzelf neem wel EMS, want zo weet ik op ieder moment waar m'n pakkie is
(en nog steeds héél voordelig)

;)

...maar dat maakt ieder voor zichzelf uit natuurlijk

tja hangt van de je pakket af word die er toch uitgehaald door bijv. gewicht zou ik er 80 of 90% opzetten dan blijft het realistisch en als je mzzl hebt betaal je dan de kosten over dat bedrag is het een klein en licht pakje gewoon onder de 22 euro houden. en hc werkt super alleen wel lang wachten, er is nu een nieuwe webshop met spulletjes van hc goedkoop en de volgende dag binnen! www mag ik hier niet vernoemen, maar tot nu toe bevalt die winkel en hobbycity me super!

Ik zou aanraden alleen grote bestellingen te plaatsen bij hobbyking, en goed een lijstje te maken, dat je niet twee keer die € 12,50 of € 17,50 douane kosten moet betalen!
En een maand wachten hoort er ook bij.
En met die Trex clone, als je uiteindelijk goede servos en gyro erop wilt, is het tog goedkoper om de Trex te halen met alles kompleet erbij,
scroevendraaiers , extra blades etc etc
groeten

Laatst bewerkt:
Bestel al regelmatig dingen bij HC. Vooral voor lipo's zijn ze de beste (zippy en turnigy).
Vergeet niet van te voren aan te melden om de "goedkopere" prijzen te krijgen.

Ook proberen het gewicht beperkt te houden. Als je meerdere dingen tegelijk besteld, kijk dan of de verzendkosten niet te duur worden en het misschien interessant is twee bestellingen te plaatsen (twee lichte pakketjes hebben ook minder kans door de douane eruit gekozen te worden dan 1 grote zware).

Afhankelijk van het gewicht kies ik voor een percentage van de totale waarde. Bij laag gewicht ga ik voor een klein percentage van de kosten om btw, etc. in nederland te voorkomen. Bij een hoog gewicht (waarbij de kans dat je eruit gepikt wordt toch al groot is) ga ik meestal voor de werkelijke waarde. Ga er dan wel van uit dat er nog zo'n 19% btw bij komt en 12,50 inklarings kosten.

Je kunt kiezen voor verzending als "gift" of "other". Kies hier gewoon gift. Als je other kiest, dan moet je eigenlijk specificeren waar het werkelijk om gaat en die optie geeft HK niet.

Dus even een paypal account aanmaken en die koppelen aan je bankrekening.
Vanaf dat moment kan het beginnen!!!

Vergeet ook ebay niet. Daar vind je in de us, uk of azie ook super goedkope spullen die je met paypal makkelijk betaald!!
En als je een rc auto hebt, dan is er natuurlijk nog liquidrc. De verzendkosten zijn daar wereldwijd 0,99 dollar...

Laatst bewerkt:
Vergeet ook niet de nederlandse RC winkels, vaak goedkoper dan je denkt.
sneller binnen, geen gedoe met de douane en je ondersteund je landgenoten op economisch vlak.

Voor verdere discussie bestaat er inderdaad een zeer uitgebreid draadje:
pakketje-uit-het-buitenland-douane

In de Heli secties is het de bedoeling om over techniek en plezier van de hobby te kletsen.
Winkelbesprekingen zijn niet toegestaan volgens de regels.

grt,
Eric

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back