Kopen en betalen in buitenland

• Topicstarter Topicstarter edwinmercedes
  • Startdatum Startdatum
E

edwinmercedes

Guest
Hallo allemaal.Na een paar maandjes sparen wil ik bij Stella een King Hauler bestellen.Dat gaat wel lukken ;) Maar hoe zit het met de betaling?Moet ik het bedrag terug rekenen van dollars naar euro's of staat dat op de factuur?

Misschien een domme vraag maar het is voor mij de eerste keer dat ik in het buitenland iets koop.

Groeten Edwin

ik zou deze vraag doorsturen naar de verkoper

ook opletten als je overschrijft naar het buitenland: je hebt een IBAN nummer v/d verkoper nodig

Het slimste wat je kan doen is een paypal acount aanmaken, waarschijnlijk heb je er wel eens van gehoord.
Veel webwinkels accepteren deze betallings wijze, dit is één van de veiligste manieren om via internet te betalen. Ga eens naar de site van paypal, Welkom - PayPal en lees alles eens door.
Je kan je paypal rekening koppelen aan je bankrekening zodat het bedrag in dollars tegen de huidige wisselkoers in euro's van je rekening word afgeschreven. Je hoeft dus niet zelf met wissekoersen die gaan kloten.

Groet,

Freek

Het slimste wat je kan doen is een paypal acount aanmaken, waarschijnlijk heb je er wel eens van gehoord.
Veel webwinkels accepteren deze betallings wijze, dit is één van de veiligste manieren om via internet te betalen. Ga eens naar de site van paypal, Welkom - PayPal en lees alles eens door.
Je kan je paypal rekening koppelen aan je bankrekening zodat het bedrag in dollars tegen de huidige wisselkoers in euro's van je rekening word afgeschreven. Je hoeft dus niet zelf met wissekoersen die gaan kloten.

Groet,

Freek

Helemaal goed :!:

Voor internetshops en b.v. E-bay is Paypal het makkelijkste wat er is....

Ik zou niet meer zonder willen in ieder geval ;)

Ik maak gemiddeld 5 paypal betalingen per week. Het is echt ideaal! je ziet meteen wat het in euros gaat kosten. Ik heb bijvoorbeeld in amerika, hongkong, zuid korea engeland en nieuw zeeland betalingen gedaan (waar de conversie van euro naar nzd toch wel heel leuk is)

ik denk gewoon dat pay-pal het betalingsmiddel voor het buitenland is

Groet,

Freek

Hoe gaat dat in zijn werk? Ik neem aan dat ik eerst geld vanaf mijn bankrekening naar mijn Paypal rekening moet overmaken? Tenminste dat is wat ik begrepen heb van paypal... :confused:

Nee, dat hoeft niet.

Je koppelt een bankrekeningnummer aan je pay-pal account. Je betaald, paypal maakt de conversie naar euro en schrijft het vervolgens van je bankrekening af. Betalen gaat meteen, je hoeft niet te wachten tot het daadwerkelijk afgeschreven is.

Ik zou niet meer zonder willen/kunnen + Ik kan nog steeds aankopen op ebay doen, ook als mijn vriendin mijn pasje heeft afgepakt i.v.m. het vele kopen :)

Laatst bewerkt:
Hoe gaat dat in zijn werk? Ik neem aan dat ik eerst geld vanaf mijn bankrekening naar mijn Paypal rekening moet overmaken? Tenminste dat is wat ik begrepen heb van paypal... :confused:

Nee, dat hoeft niet.

Je koppelt een bankrekeningnummer aan je pay-pal account. Je betaald, paypal maakt de conversie naar euro en schrijft het vervolgens van je bankrekening af. Betalen gaat meteen, je hoeft niet te wachten tot het daadwerkelijk afgeschreven is.

Inderdaad.

PH-TVS, je kunt dus je paypal saldo altijd op 0,- laten staan, en toch on-line bestellingen doen!...

Alleen de 1e keer het koppelen van je bankrekening duurt een paar dagen alvorens het geactiveerd is....
Hou dus wel heel goed je email adres en wachtwoord voor jezelf!.... :mrgreen:

Oke bedankt allemaal voor de reacties.Ik ga zo eens even pay-pal bestuderen en een accountje aanmaken.Het is toch makkelijker als dat ik dacht als ik het zo lees.Gaat helemaal goedkomen.

Inderdaad.

PH-TVS, je kunt dus je paypal saldo altijd op 0,- laten staan, en toch on-line bestellingen doen!...

Alleen de 1e keer het koppelen van je bankrekening duurt een paar dagen alvorens het geactiveerd is....
Hou dus wel heel goed je email adres en wachtwoord voor jezelf!.... :mrgreen:

Bedankt voor de info!! Deed het tot nu toe door geld te storten op mijn paypal rekening, maar dit gaat veel gemakkelijker :thumbsup:

Graag gedaan, ik wist (uit ervaring :mrgreen:) dat dat het stukje missende info was wat je nodig had...

Klein aandachtpuntje voor paypal: let op phishing. Als je bv. een e-mail krijgt over iets wat met paypal te maken heeft, NIET op de links in die mail klikken, maar gewoon zelf met je internetbrowser naar paypal.nl gaan.

Voor de rest is het een perfect systeem!

Je kan heel simpel zien of het van Paypal afkomstig is ... Die spreken je altijd aan met de naam die je hebt opgegeven :!: Niet met geachte klant of iets in die richting ;)

Die gebruikersnaam kunnen ze soms ook we Phishen.

Als je een verdacht mailtje krijgt, stuur deze dan door naar Paypal, kunnen zij er actie op ondernemen. Op de site staat een email adres waar het heen kan.

Beste Forummers,

sorry om dit toch al wat oude draadje een schopje te geven, maar ik wil mijn mening over paypal en het automatisch afschrijven van de rekening bijstellen.

namelijk: het is niet te vertrouwen.

Onlangs werd er door het bedrijf "skype" (waar ik overigens niet bij aangemeld ben) met een chinese tekst 15 euro automatisch afgeschreven. Nog voordat ik hier een klacht over kon indienen werd het weer teruggeschreven. Een week lang stond het geld niet op mijn paypal account, maar was ook niet op mijn rekening teruggeschreven.

Nu staat het weer op mijn paypal account, maar kan ik het beter gebruiken op mijn bank. Terugschrijven kost geld en paypal reageerd niet op mailtjes.

schande.

Ik maak voortaan gewoon het geld weer over naar paypal.

Hoop dat jullie er ook wat aan hebben.

Mijn ervaring is dat paypal dit soort zaken snel en netjes afhandeld. Had ook zoiets een aantal weken geleden en binnen 1 week was alles netjes opgelost. Kreeg binnen 48 uur netjes een reactie op mijn mail. Misschien anders even bellen met paypal.

Back