kopen in buitenland

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo
Hier ben ik weer ,
Ik wou gisteren wat onderdelen online bestellen voor mijn grand hauler in Duitsland (modellbau seidel )
Vandaag kreeg ik een mail met volgende tekst

""Aufgrund einer neuen EU-Verordnung dürfen wir leider keine Elektroartikel mehr ins Ausland liefern.
Wir empfehlen den Einkauf direkt in Ihrem Land""

Nu wou ik ook vandaag een bestelling plaatsen voor een nieuwe regelaar en soundmodule welke winkel ook in Duitsland is (beier ) Zou niet weten waar ze dit verkopen in België

Eerst de nieuwe regeling van de e-sigaret waarbij ik nu telkens naar Heerlen moet rijden , en nu deze regeling
Ik denk dat toch iedereen kijkt naar zijn geld en op zoek is naar de laagste prijs

Omdat dit een EU wetgeving is geld deze ook voor Nederland , of ben ik hier fout in
Graag jullie reactie

Hmmm, vreemd, ik bestel gewoon bij Bejer in Duitsland, dit wordt gewoon rechtstreeks verzonden aan mij in Nederland, voor België weet ik het niet.

www.beier-electronic.de/modellbau

Ik moet er wel bij vertellen dat ik bestel via mijn eigen bedrijf (B.V.), misschien dat daar het verschil in zit.
Je moet dan wel een BTW nummer hebben en ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel.
Dit moet je ook vermelden in het account dat je aanmaakt bij Beier in D.

Dit gaat inderdaad doordat het levering B2B is. Als particulier gaat dit vaak niet. Heeft met de Europese "afvalstromen" te maken. Google op WEEE.

het is mij niet bekend of beier ook dealers heeft in duitsland.
Er zijn wel meerdere shops Nederland die beier verkopen.
En ook prima kunnen leveren naar het buitenland.

En zover mij bekend levert beier ook gewoon.
Seidel is de enige die dat niet doet zover mij bekend, maar daar zit ook meer achter dan alleen deze "WEEE" regeling.

Bij www.tamico.de krijg je deze mededeling niet, wat Seidel aangeeft als je iets besteld.

Wat Cheeta aangeeft Beier levert gewoon alles wat je besteld bij hun. En er zijn meer Nederlandse shops die leveren in het buitenland.
Ook zijn er meer modelbouw shops in Duitsland waar men de beier spullen kan kopen.

rcbrmin die leveren via Engeland dus geen last van douane en extra kosten. daar kan je gewoon motoren kopen.

via engeland is niet standaard meer zonder btw.
deze route wordt tegenwoordig ook onderschept door de douane.
(wat overigens ook volledig terecht is want het is gewoon belasting ontduiking).

Wat staat er op de website van rcbrmin.com

All orders from the EU Countries will delivered from the UK,
There is no custom duties.

Toen die EU regeling in ging vermelde Seidel destijds dat je wel kits kon kopen maar dan zonder
de electromotor. Dat moest je vermelden bij de bestelling en dan werd er een bedrag in mindering gebracht.

Eigenlijk wel goed, kan je er tenminste een goede motor in stoppen 55 of 80 turns, inplaats van de bijgeleverde silvercan motor.

Bij rcbrmin zit op hun producten ook btw dat zit in de prijs van het product wat je koopt.
Dus niets belasting ontduiking, de verzending naar europese landen gaat via engeland.

Er staat trouwens niets op hun website dat het nu ineens anders is Cheeta.
Als je het zo goed denkt te weten kom dan met goed onderbouwde informatie dat je gelijk heb.

De UK heeft een uitzonderingsregel voor het importeren van goederen van buiten de EU, die direct weer worden geëxporteerd naar andere landen binnen de EU, de Onward Supply Relief (https://www.gov.uk/guidance/vat-relief-goods-imported-then-supplied-to-another-eu-country#onward-supply-relief-osr)
In het kort gezegd houdt dit in, dat de importeur het betalen van belastingen verlegd naar zijn klant.

Als ik het goed begrijp, is het probleem dat de "tussenhandelaar" niet verplicht is bij het "ontvangende land" aan te geven wat en aan wie hij levert, dus is het voor dat land heel moeilijk om te controleren of de uiteindelijke klant wel netjes de naar hem verlegde belastingen heeft betaald. Dit soort bedrijven lijkt hier misbruik van te maken, door hun producten aan te bieden zonder de verschuldigde heffingen aan personen die niet (willen) weten dat zij vervolgens zelf verplicht zijn de artikelen aan te geven en de heffingen te voldoen.
http://www.europeanfoundation.org/t...-benefit-and-it-would-place-additional-burde/
http://www.bifa.org/news/articles/2016/apr/bifa-says-trade-regulation-set-to-get-even-more-stringent

Dat er nieuwe regels zijn m.b.t. electronica is nieuw voor mij. Ik heb nochtans pas nog wat Proxxon machientjes op de duitse Amazon gekocht en dat werd zonder probleem geleverd?

Laatst bewerkt:
@Micropuller : jij hebt de enige correcte uitleg wbt de levering van rcbrmin.:thumbsup:

En op Amazon gaan ze wat losser met de regeltjes om dan bij sommige Duitse webshops. Boetes ivm met het niet hebben van de juiste WEEE-papieren schijnen fors te zijn.

Even voor de duidelijkheid; ik zeg niet dat rcbrmin van een dergelijke sluiproute gebruik maakt. Het feit dat ze opvallend lage prijzen kunnen hanteren en specifiek via Engeland leveren geeft echter wel te denken.

Denk dat bedrijven buiten de EU wel degelijk btw rekenen in hun producten die ze verkopen aan hun klanten.
Als ze dat doen (en deze terug willen vorderen), zullen ze deze moeten vermelden op hun factuur. Ik heb net voor de grap eens een bestelling ingegeven bij rcbrmin en tot het moment dat ik moet bevestigen, wordt deze niet apart vermeld.

Laatst bewerkt:
Klopt. Maar over spullen die van buiten de EU worden geïmporteerd moet wel BTW en evt. invoerrechten worden betaald. Normaal gebeurt dat in het land waar de spullen worden ingevoerd en de importeur belast deze kosten weer door aan de koper. Maar de UK heeft dus een aparte wet, die het mogelijk maakt om spullen via de UK "door te sturen" naar een ander EU land, zonder er eerst belasting over te betalen en de plicht om de spullen aan te geven en de verschuldigde belastingen te voldoen te verleggen naar de uiteindelijke koper. Als deze dat vervolgens niet doet, is deze dus behoorlijk wat goedkoper uit.

Eigenlijk is het vergelijkbaar met wat veel particulieren hier in Nederland doen; kopen buiten de EU en dan hopen dat de douane het pakketje er niet tussenuit pikt. In principe is de particuliere importeur verplicht deze spullen aan te geven. Op dit moment is het echter zo dat er alleen wordt gevraagd om alsnog de verschuldigde belastingen te betalen, in plaats van dat er direct boetes worden opgelegd.

Bericht van het Forumbeheer :

Hallo allemaal,

Houd het nu nooit en keer op, iedere keer moet ik weer topics sluiten.

Ik verzoek iedereen zich netjes te dragen op het MBF Truckersforum.

He kan toch niet de bedoeling zijn om iedere keer weer elkaar de maat te nemen.
Ik zelf zie hier de lol niet van in.

Ik ga geen namen noemen, maar ik denk dat de meeste zelf wel weten dat men iedere keer opnieuw probeert olie op het vuur te gooien.
Ik ben daar helemaal klaar mee.

Als het zo doorgaat houden we geen forumleden meer over en zullen er nog nauwelijks bouwverslagen geplaatst worden, dan wordt het Truckersforum we heel erg saai.

Ik ben zelf geen liefhebber van het uitdelen bans, dat is het laatste redmiddel om de rust weer te laten terugkeren op het MBF Truckersforum, als het niet ophoudt met steeds opnieuw kwalijke berichten/teksten te plaatsten zal ik genoodzaakt zijn om bans te gaan uitdelen.

Ik zeg het nogmaals, ik val in herhaling :
JE HOEFT NIET REAGEREN, JE HOEFT BEPAALDE TOPICS NIET TE LEZEN !!!
Je kan het voor kennisgeving aannemen en het desbetreffende topic negeren.

P.S.
Dit is een algemeen bericht : (Zoals ze zeggen, de goede onder de kwade)
Helaas kan het niet iedereen naar de zin maken.

Ik ga dit topic opschonen en wederom sluiten !

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back