J
josiejo
Guest
Heeft iemand hier op het forum ervaring met het kopen van aluminium via www.aluminiumshop.nl Ze zijn goedkoper als Ijzershop.nl. Op zich rekenen ze toch al met scherpe prijzen. Ook geven ze korting.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
wat ik nogal vreemd vind is dat er nergens een kwaliteit vermeld wordt. Dit lijkt me toch wel zo'n beetje het belangrijkste gegeven als je aluminium nodig hebt voor een bepaalde toepassing.
Ik weet niet wat jij gekocht hebt of wil kopen.
De legering 6060 is een Aluminium-Magnesium-Silicium legering. T6 is een zgn. toestand. Het betekent dat het metaal verstevigd is door een ovenbehandeling.
Gewoonlijk wordt deze legering en toestand gebruikt voor geextrudeerde profielen of buizen. Ze kan echter ook voorkomen als gewalste plaat.`
Het is een legering met een gemiddelde sterkte. In een toestand T6 zal je een elasticiteitegrens van iets over de 200 Mpa halen (norm is min 215 als ik me niet vergis). Dit is redelijk hard t.o.v zachtere legeringen die niet thermisch gehard zijn. Het is ook een redelijk corrosiebestendige legering. Ze wordt onder andere gebruikt voor sportvliegtuigjes.
Bij hogere temperaturen (vanaf 120°) verleist ze haar sterkte, afhankelijk van de tijd op temperatuur.