kopen van Aluminium via internet

• Topicstarter Topicstarter josiejo
  • Startdatum Startdatum
J

josiejo

Guest
Heeft iemand hier op het forum ervaring met het kopen van aluminium via www.aluminiumshop.nl Ze zijn goedkoper als Ijzershop.nl. Op zich rekenen ze toch al met scherpe prijzen. Ook geven ze korting.

wat ik nogal vreemd vind is dat er nergens een kwaliteit vermeld wordt. Dit lijkt me toch wel zo'n beetje het belangrijkste gegeven als je aluminium nodig hebt voor een bepaalde toepassing.

wat ik nogal vreemd vind is dat er nergens een kwaliteit vermeld wordt. Dit lijkt me toch wel zo'n beetje het belangrijkste gegeven als je aluminium nodig hebt voor een bepaalde toepassing.

N.a.v. jou berichtje even navraag gedaan, het aluminium is kwaliteit 6060 T6.. Inderdaad even aangegeven dat het wel belangrijk is om dit te vermelden op de site. Nu schijnt het zo te zijn dat ze veel aan zakelijke klanten leveren, die zijn wel op de hoogte van de samenstelling van het aluminium. Maar ze zouden het in overweging nemen of ze dit op de site gingen vermelden...

Aluminium

Ik weet niet wat jij gekocht hebt of wil kopen.
De legering 6060 is een Aluminium-Magnesium-Silicium legering. T6 is een zgn. toestand. Het betekent dat het metaal verstevigd is door een ovenbehandeling.
Gewoonlijk wordt deze legering en toestand gebruikt voor geextrudeerde profielen of buizen. Ze kan echter ook voorkomen als gewalste plaat.`

Het is een legering met een gemiddelde sterkte. In een toestand T6 zal je een elasticiteitegrens van iets over de 200 Mpa halen (norm is min 215 als ik me niet vergis). Dit is redelijk hard t.o.v zachtere legeringen die niet thermisch gehard zijn. Het is ook een redelijk corrosiebestendige legering. Ze wordt onder andere gebruikt voor sportvliegtuigjes.

Bij hogere temperaturen (vanaf 120°) verleist ze haar sterkte, afhankelijk van de tijd op temperatuur.

Ik weet niet wat jij gekocht hebt of wil kopen.
De legering 6060 is een Aluminium-Magnesium-Silicium legering. T6 is een zgn. toestand. Het betekent dat het metaal verstevigd is door een ovenbehandeling.
Gewoonlijk wordt deze legering en toestand gebruikt voor geextrudeerde profielen of buizen. Ze kan echter ook voorkomen als gewalste plaat.`

Het is een legering met een gemiddelde sterkte. In een toestand T6 zal je een elasticiteitegrens van iets over de 200 Mpa halen (norm is min 215 als ik me niet vergis). Dit is redelijk hard t.o.v zachtere legeringen die niet thermisch gehard zijn. Het is ook een redelijk corrosiebestendige legering. Ze wordt onder andere gebruikt voor sportvliegtuigjes.

Bij hogere temperaturen (vanaf 120°) verleist ze haar sterkte, afhankelijk van de tijd op temperatuur.

Bedankt voor je verdere uitleg... Overigens vorige week een bestelling gedaan van aluminium rondstaf 90mm. Deze kwaliteit is weer anders i.v.m. de verspaanbaarheid van het materiaal (kortspanig 6082) Wat ik ideaal vind van aluminiumshop.nl is dat je geen hele lengtes hoeft af te nemen. Ik ben dan weer wel benieuwd wat ze met de reststukken doen. In ieder geval een aanradertje....

Back