koppeling zenoah

• Topicstarter Topicstarter E-maxx king of dirt
  • Startdatum Startdatum
E

E-maxx king of dirt

Guest
hallo

Ik ben al een tijdje opzoek naar een betaalbare koppeling voor mijn zenoah. En ik had nu zelf een idee voor een goedkopere oplossing maar ik vraag me af of dit haalbaar is. Dit is zo'n koppeling die je zo los er bij kan kopen:
MHZ_Zen_BL.jpg

Maar ik kwam ook een koppeling tegen van een nitro motortje. Die zijn natuurlijk veel kleiner maar deze zat (niet) aan de motor vast. En bij de zenoah zit hij wel vast gebout. Waarom moet die wel vast worden gezet en die bij de nitro niet? Want mijn idee was op die schoentjes uit een zenoah koppeling te gebruiken en het idd van een nitro koppeling maken dat hij direcht op de as van de krukas komt dus niet vast gebout zit. Ik hoop dat het nog te begrijpen valt.

groet thijs

mischie een domme reactie maar mischien omdat bij de nitro sneller kapot gaat omdat hij meer toeren maakt? of gewoon omdat bij de grote schaal het allemaal steviger moet zijn

De koppeling zit zowel bij een methanolmotor als een benzinemotor vast aan de krukas. Op de krukas van een methanolmotor zit een verlengstuk, waar de koppelingsklok op gelagerd en bevestigd wordt. Voor zover ik weet is dat bij Zenoahs niet het geval, dus moet er iets aan de motor worden gemonteerd, waarmee de koppelingsklok kan worden gemonteerd aan en in lijn met de motor.
Een koppeling van een methanolmotor past dus niet zomaar op een Zenoah. Bovendien zijn deze gemaakt voor veel hogere toerentallen en een veel kleiner koppel.

De koppeling zit zowel bij een methanolmotor als een benzinemotor vast aan de krukas. Op de krukas van een methanolmotor zit een verlengstuk, waar de koppelingsklok op gelagerd en bevestigd wordt. Voor zover ik weet is dat bij Zenoahs niet het geval, dus moet er iets aan de motor worden gemonteerd, waarmee de koppelingsklok kan worden gemonteerd aan en in lijn met de motor.
Een koppeling van een methanolmotor past dus niet zomaar op een Zenoah. Bovendien zijn deze gemaakt voor veel hogere toerentallen en een veel kleiner koppel.

oke bedankt het is duidelijk zo

Back