Koppelingprobleem

Mijn koppeling van de auto werkt niet.
Bij gas geven grijpt hij niet aan.
De koppeling is niet versleten en de koppeling is niet verbrandt. Je kunt zien dat deze het huis aan de binnenkant raakt. Het huis iets ruw gemaakt maar het helpt niet.
De koppelingschoenen zijn glad. Wat kan dit zijn?

Edwin

Olie op de koppeling schoentjes of de binnenkant van je koppeling??

met olie of iets anders wil die ook niet werken. ik had dat ook een x had me motor ook olie uit de uitlaat header gelekt en dat was in me koppeling gekomen en jah hoor hij wilde niet meer ridjen alleen hoog toeren :S ik na kijken koppeling helemaal vet van de olie ff met alcohol ontvet en hij deed het weer perfect :D

haal je hele motor eens van je auto, demonteer je koppeling, maak hem ook gelijk vetvrij en controleer voordat je hem weer inelkaar schroeft of de koppelingschoentjes vrij kunnen bewegen. Als alles weer goed in elkaar zit kun je hem testen, doet ie nu nog steeds niet dan zou ik als ik jou was een even het toerental van je motor controleren

(het is ook makkelijk als je bij dit soort problemen even de specs van je auto geeft, ook is het handig om te weten met wat voor brandstof je rijd)

Ik heb de koppeling al uit elkaar gehad en in elkaar gezet.
Hij grijpt heel licht aan met meer gas te geven.
Moet het huis en de koppelingschoenen glad zijn.
Het type auto is een Cen Fun factor met amper 1liter 10% inloop brandstof
Tornado.

Eds66 zei:
Ik heb de koppeling al uit elkaar gehad en in elkaar gezet.
Hij grijpt heel licht aan met meer gas te geven.
Moet het huis en de koppelingschoenen glad zijn.
Het type auto is een Cen Fun factor met amper 1liter 10% inloop brandstof
Tornado.

kijk, zoiets verwachte ik al, je bent dus nog aan het inlopen :o je gebruikt dus een brandstof die relatief weinig nitro bevat en je hebt je motor nog lekker rijk afgesteld. het ligt dus niet aan je motor maar aan de insteling/brandstof. gewoon iets krapper afstellen* of andere brandstof kopen, maar pas als je motor goed ingelopen is!!

* let wel op dat je motor blauwe rook blijft geven, lees voor meer info over het afstellen even 1 van de vele "afsteltopics die al langsgekomen zijn.

Met de laatste tankjes van het inrijden met 10% begon de auto slecht te rijden.
Nu probeer ik het met 16%.
Maar geen resultaat.

maar als je hem van de grond tilt en gas geeft gaan de banden dan wel draaien?

en als je nu eens met de hand de schoentjes er tegen aan duwt en dan aan het vliegwiel draait kijken of ie slipt of dat het wel grip heb of kan dat niet?

Als ik de motor met koppeling heb laten draaien dan kan ik zien dat de koppeling het huis heeft geraakt (ik heb het huis zoals eerder staat vermeld met alcohol schoongemaakt). Ik kan niet, als het tandwiel erop zit, de koppelingschoenen tegen het huis aandrukken. Ik heb ze eraf gehad en toen geprobeerd.het leek mij behoorlijk glad. Volgens de winkelier kan (en heb ik) het huis van het tandwiel iets opgeruwd met schuurpapier.Dit heeft echter niets geholpen.

misschien heel stom idee maar als je nu eens behoorlijk wat gas geeft en dan de auto een hele harde zet geeft miss pakt ie hem dan wel op. En verder lijkt het wel of je auto niet op toeren komt, maar ik dacht dat je toch ook de strakte van de veer kon regelen of niet?

Back