kortsluiting

Een paar dagen geleden heb ik kortsluiting gemaakt met een(ik wouw volt meten)(niet expres bedoelt) 6 cell 7.2v 4500mah orion rocket pack deze laad:( nu niet meer(word niet meer warm op het einde) en ik meet maar 6.24v :(

Kan ik nog iets doen met deze batterij??of is hij voor de vuilbak?? :(

Laatst bewerkt:
Toen ik voelde dat de pen(ik ken de juiste naam niet) van de multimeter warm werd heb ik deze weg genomen.

Kan het zijn dat er maar een paar cellen kapot zijn?

Laatst bewerkt:
warm? dan is het behoorlijk ver gegaan. Maar is jou multimeter niet met een zekering afgeschermd?????

heb je een sissend geluid gehoord?

ik heb een i-paek 3000 charger en ik kan dit enkel op snelladen en drupel charge zitten(150mA) en heb ik de kabels niet voor:(

opgelost ik heb mijn gewone kabels er kunnen instoppen

Laatst bewerkt:
oke.

echter wordt de accu toch niet geladen?

dan ben ik bang dat dit een enkeltje chemische kliko wordt helaas.

chemische kliko??
zijn al mijn cellen kapot of maar een paar?
Ik heb zojuist nog de batterij opgeladen en deze is nu al opgeladen

je spreekt jezelf nu tegen.

eerst kan je hem niet laden,
nu weer wel???

kan je hem wel of niet opladen?

de multimeter die je gebruikt om de spanning te meten is dit dezelfde die je gebruikte bij de sluiting? dan zou ik deze ook maar even apart leggen totdat je kan controleren of deze nog wel juist meet. best kans dat deze multimeter hierdoor beschadigd is en niet voorzien is van een zekering.

Kortsluiting heb je normaal gezien niet met een voltmeter als je deze correct gebruikt.

Stond deze wel in de stand DC, en als je de pennen kan versteken in de bus COM of voltmeting en niet in mA of A? Zorg in ieder geval dat je meter correct ingesteld is voor je begint te meten. En als er zo'n draaischijf op zit moet hij wel op de juiste stand staan, bv. niet tot 2V maar 20V.

Een warme multimeter heb ik in ieder geval nog nooit gehad, en als je hem helemaal niet opgeladen krijgt kan je nog altijd de krimpkous verwijderen en de cellen afzonderlijk meten om te zien welke kapot zijn.

Greetz Jos

Het was het pennetje dat warm werd.
En ik kan de batterij laten snelladen maar hij is meteen klaar
als ik de batterij laad druppelladen doet de lader na ongeveer 1 min raar

Ik heb dit lang geleden ook eens gehad. De lader wilde steeds maar niet gaan laden. Ik heb toen herhaaldelijk de accu aangesloten op de lader. Dan weer laten liggen en de volgende dag weer proberen. Na een aantal keer werd de accu toch weer geladen. Ik zou in ieder geval niet te snel op geven.

Ben ondertussen al een naar de winkel geweest hij zecht dat de batterij te ver ontladen was.
Ik heb ook nog een 7 cell batterij gekocht en ik kan deze dus niet opladen met mijn lader maar wel met een andere lader dus ik denk nu dat mijn lader ontlaad in de plaats van oplaad??
Kan dat ?

In dat geval zou je een charger/discharger lader moeten hebben, en zou je het notabene zelf ingesteld moeten hebben dat hij zou dischargen.

Back