Koude vingers bij het sturen

Zo heet een draadje bij de zweefvliegers, en kwamen er allerlei tips en mooie produkten langs om je handen lekker warm te houden met een knuppelzender. Ik heb echter een stuurwielzender, en daarover kan ik hier niets vinden. Ik weet dat ze er wel voor de stuurwielzenders zijn.
Met de komende maanden in het vooruitzicht, zou ik toch graag iets fabriceren rondom mijn M11. Wie heeft er ervaring met eigen gebouwde "zender zakken"?

Handschoenen??
ohja dan heb je geen gevoel in je vingers.
Hmmmm als ik het goed heb gebruik je met rijden links alleen je wijsvinger (gas) en je rechter hand je duim wijs en middel. (stuur) MITS je RECHTS bent. knip daar de vingers van een leren handschoen af, vanaf de midden knokken.
Anders je vingers goed blauw slaan met een hamer dan doen ze al zeer heb je ook geen last van de koude.

Mvg Hans

ik deed bij kou en regen wel eens een plastic tasje eromheen, gewoon de antenne er doorheen porren. werkt al prima. tis vooral de wind die je handen koud maken

ik heb zon 13 dollar transmitter bag van hobbyking..
is niet perfect afgeschermd (er komt nog e beetje tocht door via de mouwen), maar geeft alvast een compleet ander (warmer) gevoel bij het vliegen.
Het is vooral door de wind dat je vingers koud worden...

Er bestaan ook crèmes die sporters (vooral wielrenners) gebruiken om hun ledematen warm te houden. Gewoon verkrijgbaar bij de apotheek.
Als je dat opsmeert, eventueel in combinatie met zo'n zak/hoes, heb je het gegarandeerd warm genoeg. :)

er bestaan mufs voor zowel stick als stuurwielzenders hoor

Klopt Sanwa heeft zelfs een "Transmitter Warmer Bag" gemaakt voor de M11. Even een accu er aan, en de zender wordt helemaal lekker verwarmd.... (ergens gezien in Hong Kong)
Maar uit eigen ervaring kan ik vertellen dat Bandenwarmers ook een heel end komen, in een hal, met sneeuw er op, zonder verwarming ;-)...

Groet Robert

Er bestaan ook crèmes die sporters (vooral wielrenners) gebruiken om hun ledematen warm te houden. Gewoon verkrijgbaar bij de apotheek.
Als je dat opsmeert, eventueel in combinatie met zo'n zak/hoes, heb je het gegarandeerd warm genoeg. :)

tijgerbalsem?
en anders gewoon remvloeistof :D

Waarom zijn we die dude aan het hazen eigenlijk als hij nou zo'n ding wil hebben waarom niet dan?

@NVT
vakt wel mee man, ik heb ooit second stage frost bite in mijn L grote teen gehad en dat was weird... Voelde als of je in een aangestampte plak sneeuwbal kneep als je hem bewoog...

Back