Ik ben afgelopen zaterdag eens wezen kijken bij de Kouwe Jatten cup die werd gevlogen op de hei bij Garderen. In de uitnodiging stond dat er gevlogen kon worden met F1A, F1Aj, F1B, F1Bj, chuck, A1 en P30 maar zoveel klassen waren er uiteindelijk niet. Wat er wel was waren de F1A en F1B vliegers, dat is dus Wakefield en A-2 zwevers.
Het was wel een grauwe dag en in de ochtend was behalve wat gemiezer er op een gegeven moment zelfs last van mist. Dat maakt het voor de tijdwaarnemers wel lastig om de modellen goed te kunnen klokken. Ik kwam zelf pas in de middag, dus ik had wat betere omstandigheden.
De wind was goed te doen, ik schat in dat het ongeveer 4 bf was. De windrichting was precies evenwijdig aan een van de grote paden door de hei, dus dat maakte het ophalen van de modellen wat makkelijker. Dat ophalen gebeurt met de fiets, want het gaat toch wel om tegen de twee kilometer en dan moet je weer terug ook. Omdat er 5 rondes gevlogen werd heb je anders aan het eind van de dag zo'n 20 km gelopen.
Er werden diverse "maxen" gevlogen, dat zijn vluchten van 3 minuten.
Ik vlieg zelf in geen van deze klassen, maar ik had wel wat schaalmodellen mee om te vliegen. Mijn trouwe Cessna Birddog deed het weer heel goed, en vloog 2 vluchten van 1:08. Mijn kleine Fokker V.23 deed het ook uitstekend en vooral zijn goede stijgsnelheid oogste bewondering. Mijn Wildcat moest nog getrimmed worden, want zoals ik hem op Interscale vloog leek nergens op. Na een paar vluchten had ik hem goed afgesteld en nu is hij klaar voor een zwaardere motor.
Alles bij elkaar had ik een leuke middag, veel gezien en lekker gevlogen.
Het was wel een grauwe dag en in de ochtend was behalve wat gemiezer er op een gegeven moment zelfs last van mist. Dat maakt het voor de tijdwaarnemers wel lastig om de modellen goed te kunnen klokken. Ik kwam zelf pas in de middag, dus ik had wat betere omstandigheden.
De wind was goed te doen, ik schat in dat het ongeveer 4 bf was. De windrichting was precies evenwijdig aan een van de grote paden door de hei, dus dat maakte het ophalen van de modellen wat makkelijker. Dat ophalen gebeurt met de fiets, want het gaat toch wel om tegen de twee kilometer en dan moet je weer terug ook. Omdat er 5 rondes gevlogen werd heb je anders aan het eind van de dag zo'n 20 km gelopen.
Er werden diverse "maxen" gevlogen, dat zijn vluchten van 3 minuten.
Ik vlieg zelf in geen van deze klassen, maar ik had wel wat schaalmodellen mee om te vliegen. Mijn trouwe Cessna Birddog deed het weer heel goed, en vloog 2 vluchten van 1:08. Mijn kleine Fokker V.23 deed het ook uitstekend en vooral zijn goede stijgsnelheid oogste bewondering. Mijn Wildcat moest nog getrimmed worden, want zoals ik hem op Interscale vloog leek nergens op. Na een paar vluchten had ik hem goed afgesteld en nu is hij klaar voor een zwaardere motor.
Alles bij elkaar had ik een leuke middag, veel gezien en lekker gevlogen.