Wat zijn we hier weer goed in bangmakerij zeg. Ik ben het met je eens en heb het ook geschreven dat het niet voor iedereen is weg gelegd, je moet het principe van balanceren, laden en ontladen van een lipo wel kennen. Met die nieuwe balenceboards van FMA worden een hele hoop problemen voorkomen en blijven de standaard problemen die je al hebt met normaal lipo's laden over, ook daar heb je al de nodig kennis voor nodig om risico's uit te sluiten. Veiligheid zit ook in de software van de lader, Icharger is Bijvoorbeeld met zijn laatste software een stuk veiliger geworden.
FMA heefy bijvoorbeeld een complete auto mode die cell en stroom instellen, dit doen ze door de interne weerstand van het pakket te meten
waardoor zij dus de maximale stroom kunnen bepalen. Het wordt steeds beter en veiliger.
Ook ik heb zo nu en dan een denk fout. Bijvoorbeeld, sluit maar eens een 5s en 2s G3 lipo ( in serie ) op de standard iCharger board aan, dat gaat niet. Dat heb ik proefondervindelijk vast gesteld

( met een ohhh stom er achter aan )
Stekkertjes passen wel maar, niet op het zelfde niveau op het board waar door je dus een kortsluiting krijg, tussen de twee pakketten. Niet heel erg, spoortje repareren op het boardje en klaar, het werkt weer perfect. Dat is dus ook weer het voordeel van balencerboardjes gebruiken
Je kunt het zo veilig en gevaarlijk maken als je zelf wilt. Test je kennis op modelbouw vlieg collega's, die kennis van zakken hebben, elektrotechnici BV. En als je niet zeker van je zaak bent er zeker niet aan beginnen, dat geld eigenlijk ook al voor lipo's laden.
Bart,