Krick HE4

bovenbouw geschilderd en op de voorkant de hekken gemaakt.
ook de hekken bij de stuurstand zijn gemaakt.
sommige delen moet ik nog iets na bewerken maar dat komt wel goed, met name het rood omcirkelde gedeelte.
groet Piet

20211221_144143 (2).jpg

Bijlagen

• 20211221_160243 (2)_LI.jpg
    20211221_160243 (2)_LI.jpg
    174,2 KB · Weergaven: 191
Laatst bewerkt:
afgelopen dagen wat schilderwerk gedaan en de kleine dingen voor op het dek gemaakt, verder op de romp de rubber stootranden gelijmd, dacht dat het zou tegenvallen maar dat viel heel erg mee.
voor de volgende stap weer flink afplakken en dan kan de eerste laag blauw erop
groet Piet

20220110_172025 (2).jpg

Begint er ook aardig klaar uit te zien :)
Ziet er best goed uit, vind het persoonlijk wel beetje jammer dat je nog geen bemanning hebt kunnen ronselen.

vandaag de stickers binnen gekregen en geplakt, ook de laatste dingen achterop de boot gelijmd.
boot is nu klaar voor de waterbak voor eventuele uitlijning.
en dan is het wachten op warmer en mooier weer.
ga voorlopig met m'n nieuwe project verder.
groet Piet

20220125_155116 (2).jpg

20220125_155201 (2).jpg

Als ze straks vaart zoals ze er uit ziet, staat er straks een blije trotse schipper op de wal.
Hier mag je nu al best trots op zijn Piet.

Marc, had er ook nog graag wat figuren op gehad maar op schaal 1:20 is niets te vinden.
maar mocht je iets weten, laat het maar weten.
groet Piet

Ben al aan het zoeken geweest Piet, zijn inderdaad zeldzaam of te duur (te duur voor op een rc schip)
maar moest ik er ooit tegen komen hoor je het meteen.
steek je licht eens op bij de 1/24 schaal van de treintjes, die zijn uiteindelijk maar 1cm te klein.

Laatst bewerkt:
Marc, heb ze gevonden bij Modelbouwshop Nederland.
zijn niet goedkoop, maar het geeft de boot wel wat extra.
ik kreeg trouwens eergisteren een mail van de wasserschutzpolizei uit Rüdesheim met de complimenten voor de boot.
en de figuren komen er ook wel.
groet Piet

Beste,
Ben ook begonnen aan deze boot
Kan je eens een fototje plaatsen hoeveel je heb moeten afslijpen om de cabine te doen passen.

Mvg,
Rony

Rony, leuk dat je de boot ook bouwt, had een foto naar de politie in Duitsland gestuurd en vonden het heel leuk.
maar even je vraag, ik heb wel de aparte cabine binnenkant er bij gekocht en dat betekent in dat geval dat van de rand het nodige weg gehaald moet worden, zie foto, maar ook niet meer dan noodzakelijk.
mocht je de binnen cabine niet gebruiken dan denk ik dat je niets hoeft weg te halen.
veel succes, groet Piet
ps ik heb er nog niet mee gevaren, veel te koud

20220201_103507 (2).jpg

Bedankt voor de foto ,Ben deze avond al een stuk verder
Heb deze ook met de cabine set dus wat weggeslepen en deze past bijna, morgen verder.

20220201_195555.jpg
Ps.Werkt die trechter voor de verlichting

Ja dat werkt wel, alleen is bij mij de led stuk gegaan en ga nog wel proberen er een andere in te zetten.
ben zelf wel heel benieuwd wat de vaar eigenschappen zijn.
groet Piet

Back