Krijg geen brandstof

Hallo,

Ik heb een kleine nitro auto op de kast staan en wil hem weer eens uitlaten. Alles nakeken en wat vuil (zand enzo) verwijderd was het de buurt aan starten. Glowplug eruit .. nou die gloeit op. Brandstof erin en starten maar.

Mmmm gebeurd niks. Ik trekken en trekken. Pff ... niks. Ik dacht zo van. Ik blaas de brandstof even door. Hmmm merk dat de brandstof langzaam de cabarateur in komt, maar der gebeurd nog niks. Ik krijg de wagen niet eens verzopen.

Heeft iemand een tip om deze wagen weer te laten starten? Ik hoor van jullie.

mvg, Paul

Carb schoonmaken, even doorspuiten met remmenreiniger oid. Zal wel opgedroogde olie in zitten.

True. Die maar zo eens uitelkaar halen en kijken wat het probleem is.
Jullie horen nog van mij.

Net geprobeerd ... niks. Ik maar trekken en trekken. Geen succes gewoon. Het komt der niet. Cabarateur eraf gehaald en nagekeken enzo. En wat Roelof zei. Maar ook geen succes na afloop. Ik trek me suf aan dat ding. Aan de glowplug ligt het niet.

Want hij heeft het wel 1x gedaan een tijdje geleden .. toen deed ie het ... gas geven en toen dood. Daarna weer trekken, maar geen succes.
Nu krijg ik niet eens meer te horen dat hij wilt aanslaan.

Vreemd ... Iemand een idee?

haal slang van je tank eraf
monteer een lange slang erop
spuit daar wat branstof in
probeer te starten
hoor je een plof dan moet je bij de tank en drukleiding van de uitlaat naar de
caburateur zoeken
ik denk dat het je tank is
haal eerst eens je drukslang los bij de uitlaat
dan slang van je tank los blaas in de uitlaatslang en kijk of er branstof eruit spuit
dan slang op de caburateur blaas en kijk of brandstof de caburateur berijkt
is dat goed dan zit de caburateur sproeier toch verstopt denk ik
ook kan toch je plug nog kapot zijn ook al heeft hij eerst gelopen
test eerst je toevoer brandstof leidingen

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm ik heb een soortgelijk probleem, ik wilde sind een maandje of 1,5 weer met mijn savage rijden, beetje op t ijs scheuren.
Kreeg hem niet aan de praat, gaf geen teken van leven, toen ik de plug eraf draaide bleek er geen brandstof in de motor te zitten.
Het brandstof liep in ieder geval tot aan de sproeier door.

Ik heb voor het rijden een o-ringetje van de mid-range needle vervangen (kon ik met mn vinger moeiteloos ronddraaien) en een korter inlaatslangetje erop gezet.
Ook heb ik een nieuw luchtfilter gemonteerd, zo eentje:
Integy High Flow Air Filter Red Savage
Het oppervlak waarmee het filter lucht aanzuigt is aanzienlijk kleiner, maar dit zou toch geen grote invloed mogen hebben?

De brandstof zat er ook al ongeveer 1,5 maand in, maar ook dit zou toch niet de oorzaak kunnen zijn? Lijkt me dat dit nog wel brandt.

het probleem met oude 2-takt brandstof is dat het brandbare deel verdampt, en je alleen met de olie achter blijft. (vergommen heet dat geloof ik) ik zou die oude brandstof er eens uit halen, en met nieuwe brandstof proberen. mischien doet hij eht dan wel. :)

haal slang van je tank eraf
monteer een lange slang erop
spuit daar wat branstof in
probeer te starten
hoor je een plof dan moet je bij de tank en drukleiding van de uitlaat naar de
caburateur zoeken
ik denk dat het je tank is
haal eerst eens je drukslang los bij de uitlaat
dan slang van je tank los blaas in de uitlaatslang en kijk of er branstof eruit spuit
dan slang op de caburateur blaas en kijk of brandstof de caburateur berijkt
is dat goed dan zit de caburateur sproeier toch verstopt denk ik
ook kan toch je plug nog kapot zijn ook al heeft hij eerst gelopen
test eerst je toevoer brandstof leidingen

Gebruik de volgende keer eens leestekens en hoofdletters.
Dat leest namelijk een stuk prettiger.

M.v.g. Mark

Nou het wilt starten. Alleen nu teveel. Als ik hem start gaat hij der als een gek vandoor.
Heb al gekeken met de tutorials, maar kon even niks vinden.

Wat kan het zijn?

Hmm nog steeds geen beweging (niet dat ik 4 weken al bezig ben, maar ik had hem weer eens van de plank gepakt).
Vandaag eens bekeken. Een paar keer trekken en dan wilt der wel wat komen .. maar toch niet helemaal. Dus ik doekje op de uitlaat en trekken. Druk opbouwen heb ik en keertje geleerd. Nog een paar x trekken. En nog wat trekken .. en nog meer.
Eindelijk .. het werkt .. maar wacht ..

VROEEM !! Der vandoor wilt hij. En de schuif stond dicht gewoon. Plof .. hij valt zelf uit. Daarna meteen nog een keer getrokken .. hij wilt wel, maar der gebeurd helemaal niks.

Zegt iemand wat dit? Wat ik nu kan doen?

Hmm nog steeds geen beweging (niet dat ik 4 weken al bezig ben, maar ik had hem weer eens van de plank gepakt).
Vandaag eens bekeken. Een paar keer trekken en dan wilt der wel wat komen .. maar toch niet helemaal. Dus ik doekje op de uitlaat en trekken. Druk opbouwen heb ik en keertje geleerd. Nog een paar x trekken. En nog wat trekken .. en nog meer.
Eindelijk .. het werkt .. maar wacht ..

VROEEM !! Der vandoor wilt hij. En de schuif stond dicht gewoon. Plof .. hij valt zelf uit. Daarna meteen nog een keer getrokken .. hij wilt wel, maar der gebeurd helemaal niks.

Zegt iemand wat dit? Wat ik nu kan doen?

Wat ik zou kunnen bedenken is dat je bij het droogstarten nitro in de carb hebt. Als bijvoorbeeld de druk niet hoog genoeg is kan hij niet de nitro rondkrijgen, waardoor hij in het begin nog wel normaal draait, mits je alle needles goed hebt staan. Eenmaal als de nitro begint op te raken gaat de motor armer rijden omdat hij geen nitro in de motor kan krijgen door de geringe druk op het brandstoftankje. De motor zal op het einde daarvan steeds hoger in de toeren gaan totdat hij uitvalt.

Een andere probleem zou kunnen zijn dat de stationair/low speed of high speed needle niet goed staan. Bij dit probleem zou hij eigenlijk langer moet draaien dan bovestaande probleem. Maarja er kunnen zoveel andere factoren zijn.

Glowplug goed?
Druk in de brandstoftank?
Vergevorderde versleten zuiger/cilinderwand?
verstopte/vieze luchtfilter?
Oude brandstof?
Valse lucht in de carb door slechte afsluiting en/of beschadigingen?

Genoeg oorzaken te bedenken.

Back