krijg hem niet naar zijn 2e versnelling (HPI RS4)

• Topicstarter Topicstarter scratch
  • Startdatum Startdatum
hey Rob,

misschien kan je me toch nog wel een keer helpen?
ik heb je raad opgevolgd maar ik heb nog steeds niet het idee dat de auto naar een tweede versnelling gaat. Ik heb met imbussleutel 2 al verschillende standen gehad. Helemaal dicht en dan drie hele slagen open draaien zodat hij helemaal in de fabrieksinstelling staat tot aan helemaal open en dicht. kan het zo gevoelig zijn dat je bijvoorbeeld met kwart slagen moet werken?

Ik neem aan dat je toch wel hoort als je auto schakelt ?
Heb je nog een tip voor me?

Gr Wilco

Afstellen van een RS4 bak doe je niet met hele slagen.. :nooo:
1/8ste is meer in de richting ;)

En op het moment dat je in de buurt komt van het schakelmomemt wordt het nog kleiner.

oke. maar je begint dus met de standaard instelling? dus dicht draaien en dan drie hele slagen open.

Wanneer er niet word geschakeld , wat stel je dan voor?
1/8 met de klok mee draaien of tegen de klok in?

Gr

Probeer eerst te herkennen of die in zijn 1 of 2 hangt.
In zijn 2 trekt die moeilijk op en pakt snelhetd, in zijn 1 trekt die fel op en maakt niet veel snelheid ondanks de vele toeren.

Langzaam wegrijden en op gas komen maakt het schakelen in de lage toeren makkelijker herkenbaar.

Rechtsom = indraaien = strakker = later schakelen.

En ja, als de motor niet goed op toeren komt zal die bij de default afstelling ook niet zo snel schakelen.....

Laatst bewerkt:
Makkelijkste manier om te checken of de auto schakelt is met lopende motor....

Auto met de wielen van de grond aan het beugeltje vasthouden en langzaam aan gas geven tot je merkt dat de auto schakelt... Hoe langzamer je gas geeft hoe duidelijker het schakelpunt naar voren komt.

Vervolgens ga je kijken waar de auto schakelt ten opzichte van de stand van je gashandel , voor de helft is te vroeg er ruim na is te laat...

mijn auto schakelt dus helemaal niet dat is het probleem.
Ik moet er eerst achter zien te komen of ik de imbus er verder in moet draaien of er verder uit. En elke keer dat ik er een 1/8ste draai aangeef hoor ik echt niet of de auto schakelt.

Het lijkt mij dat als je het zo afstelt zoals in de handleiding dat je auto toch moet schakelen op een bepaald punt ( imbus helemaal vast draaien en dan drie hele slagen open ).

Gr

Draai je wel aan de juiste inbus? er zitten er 2 naast elkaar, degene die recht op de as uit komt moet je strak aandraaien en het schroefje wat er naast zit en op een rechte lijn niet op de as uit komt is voor de afstelling.

het is geen nieuwe auto of motor.

Ik weet welke schroef ik moet hebben voor het stellen van de versnellingsbak.
kunnen jullie de andere schroef met het blote oog zien zitten? anders denk ik dat deze er bij mij uit is!!!.

hoe hoort het te zitten? de schroef moet op de as zitten ?

kan iemand mij vertellen hoe jullie versnellingsbak is afgesteld? bedoel als je de schroef helemaal dicht draait hoeveel slagen draai je hem dan open?

Je ziet alle 2 de schroeven zitten.... De ene zit echt haaks op de as de andere zit er net ff naast , het schroefje wat net uit het midden zit moet je hebben.

Als ik het me goed herinner is het het eerste schroefje wat je tegenkomt zodra je de as verdraaid.
Is alweer ff geleden dat ik er 1 had..

Instelling van een ander overnemen werkt niet , te veel variabelen die een rol spelen.
Gewoon vanuit de standaard afstelling gaan werken zodra de auto met de wielen van de grond wel schakelt zoals ik eerder al uitlegde.

Oke, dan ben ik bang dat mijn probleem is dat het schroefje wat op de as moet zitten eruit is want deze kan ik niet zien zitten.
Is het dan wel mogelijk dat de auto gewoon rijdt?

weet iemand of deze los te koop zijn?

wanneer dit opgelost is zal in vanuit de standaard instelling de versnelling gaan afstellen.

Bedankt voor de reactie's.

Gr

Je kunt wel gewoon rijden, alleen zal die inderdaad dan niet schakelen omdat je schoentje niet wordt meegenomen door de as.
Ga naar een modelbouwwinkel in de buurt en neem je schoentje (of desnoods je auto) mee naar de winkel. Daar hebben ze vast wel zo'n boutje liggen.

M.v.g. Mark

Steek een inbussleutel in dat gat en voel of die ergens grip op krijgt. Indien zo zit er een schroef in.

Back