Krijg motor niet aan de praat, brandstof loopt, gloei-plug is okay. (Edit.)

Hoi, ik heb weer ruzie met mijn brandstof model, ik kreeg de motor heel even aan de praat, maar bleef niet lopen. Toen maar de brandstof leidingen vervangen voor nieuwe en een nieuwe gloeiplug erin, maar de motor wil gewoon helemaal niet meer draaien, en de hobby begint nu meer leed dan plezier te worden. :mad:

Bij het starten loopt er helemaal GEEN brandstof, in tegendeel, de uitlaat begint zelfs brandstof aan te zuigen! :confused: Alleen door de uitlaat stevig dicht te houden begint de brandstof weer wat te lopen maar dat helpt niet om de motor überhaupt aan het draaien te krijgen. Ik ben echt ten einde raad.

(Gloeiplug is ok, de starter geeft aan wanneer deze niet werkt. En heb al meerdere gloeipluggen geprobeerd.)

Ik wou ook het volgende voorstellen, als niemand echt een spot-on oplossing heeft, zou ik willen vragen of het mogelijk is dat iemand langs komt om naar de auto te kijken om te zien of ze het probleem kunnen achterhalen, want ja, dit is gewoon niet leuk meer.

Laatst bewerkt:
Veroorzaakt dit dan ook het aanzuigen van brandstof door de uitlaat slang? Ik ga het eens checken, vraag mij alleen af of het mogelijk is om de tank eruit te halen zonder het chassis uit elkaar te halen bij de Nitro Rustler.

Ja als het tankje lekt druk hij geen brandstof in de slang maar lucht naar buiten. Hoe het bij jou auto zit weet ik zo ff niet.

Kan ook een verstopte uitlaatnippel zijn. (waar je slang van je brandstoftank naar toe loopt) Ook deze even doorprikken met een stukje tyrap.Dit had een clublid en maatje van me. En die had ook eerst problemen met een niet startende motor.

GePB'd en heb gelijk ook op het Traxxas forum gevraagd hoe de tank eruit gesleuteld moet worden, ik laat het even weten als ik de tank heb kunnen checken. :)

Hoop dat dit niet heel stom klinkt maar, wat is een Tyrap, Thrustmaster?

Edit: Oh, ja, dat was stom, net geGoogled. Sorry... 8O

wat gebeurd er als je jouw brandstof slang losmaakt van de motor en uitlaat, het uiteinde van de motorkant dichtknijpt en dan blaast? Gaat er dan lucht verloren of is het systeem compleet luchtdicht?

Nou, ik had vanmiddag weer even 'geprimed' na Thrustmaster's tip te hebben gevolgd, en de uitlaat kon weer voluit lucht in de tank blazen... En de brandstof spoot bijna via de tankdop eruit, dus vrij duidelijk wat de boosdoener is. Ik heb dus een nieuwe tankdop besteld want ik heb geprobeerd het schroefje onder de tankdop af te stellen, dat hielp helaas niet, dus ik ga schoon maken maar als dat ook niet werkt zet ik de nieuwe erop.

En uh, misschien wat wattig, maar durf niet echt op iets te blazen waar nitro aan heeft gezeten, gezien hoe giftig het spul is. :puppydogeyes:

Laatst bewerkt:
De uitlaat dicht houden en vervolgens aan de trekstarter trekken helpt ook.
Ik blaas altijd op de leidingen om zo de brandstof naar de carb te primen, maar ben nog nooit gekke afwijkingen tegengekomen.... ;-)

of gewoon een nieuw stukje brandstof slang gebruiken en het eind waar je op blaast markeren.
Het andere einde kan je in de uitlaat stoppen en dan maar blazen. Ook kun je een stukje dunne buis gebruiken om de 2 slangen aan elkaar te koppelen.

Of met een spuit er lucht in pompen of gewoon een echt man wezen en er op blazen. Zolang je niet zuigt is er geen probleem denk ik. Ik leef nog dusja... :p

Nou ja, probleem is al bekend dus moet even kijken waarom die tank dop niet goed dicht wil, misschien is het scharnier beschadigd. Ik zie wel, thanks in ieder geval. :)

Meestal zit er een schuimpje in of een o-ring. Waarschijnlijk zal die de tank niet meer goed afdichten.
Misschien kun je die vervangen en anders moet je een nieuwe tank monteren.

M.v.g. Mark

Aye, nieuwe dop besteld voor de zekerheid, probleem deed zich al voor voordat de auto vies was geworden dus heb een vermoeden dat schoonmaken niet gaat helpen, ga het wel doen, weet maar nooit. :)

:bad-words: Verdorie, blaas test gedaan met de brandstof tank, blijkt toch niet lek te zijn, en had weer een poos proberen te starten maar 't lijkt als of de brandstof niet ontbrand. Er kwam uiteindelijk een beetje brandstof uit de uitlaat, dus had even de gloei-plug eruit geschroefd en verwisseld, ook even eruit gehouden om te zien of deze wel gloeide en dat deed deze.

Wat zou dit kunnen zijn? :confused:

alles terug gezet op de fabrieks instelling?
misschien heb je alles teveel verdraaid waardoor hij nu helemaal niet start...

he hionimi
heb je al een keer een pb gestuurd mijn aanbod staat nog steeds
laat het me maar ff weten
groet marc

ps. ik kan morgen pas weer reageren want heb nachtdienst

als je je gloeiplug in de glowdriver doet, gaat deze gloeien.
Als je dan blaast op het spiraal, word deze dan feller of minder.
Hij moet feller gaan gloeien, zo niet, is de accu te leeg.

Maar even het volgende proberen:
Prime via de uitlaat (moet met 2 a 3 maal trekken wel goed zijn)
Als de brandstof bij de carburateur is, trek ik altijd nog 1 a 2 maal om de brandstof in de motor te krijgen.
Zet de carburateur op de standaard / fabriek instellingen.
Zet met de trim de gas schuif iets verder open dan stationair.
Glow-driver er op, en binnen 1 en 3 maar trekken moet de motor starten en of een teken van leven geven.

Op dezen manier moet de motor wat doen, doet hij het niet, dan is hij of verzopen, of de gloeiplug dan wel de carburateur zijn niet goed.

Back