Krill Velox, hoe vliegt deze ?

Ik heb zelf nog F3A-X gevlogen met de Krill Velox in 2008, als ik hem vergelijk met de andere kisten die ik in die maat heb gehad, dan vloog hij zeer strak maar ook een stuk sneller. Er zijn ook genoeg 3D video's van te vinden op internet. In ieder geval de beste kist die ik heb gehad in 2.6 meter span, zodoende is hij ook als laatste verkocht toen. Ik weet alleen niet of hij nog in productie is. Volgens mij had jij (Hans) destijds zelfs nog in mijn verkooptopic gereageerd, maar hij was al snel verkocht:)

33%25-2-6m-krill-velox-revolution-ii-afbouwverslag

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij had jij (Hans) destijds zelfs nog in mijn verkooptopic gereageerd, maar hij was al snel verkocht:)
Ik weet al niet meer op welke manier, maar ik heb het destijds zeker gevolgd.

Het is een beetje een dilemma. Wil wel eens wat X-vliegen / oefenen maar niet als hoofddoel, meer een soort van dingetje erbij. Kist moet een jaar niet gebruikt kunnen worden en dan ineens weer tevoorschijn getrokken kunnen worden, zonder dat dan blijkt dat ik een 12s LiPo setje heb laten liggen verouderen. Tevens moet het wel substantieel groter zijn dan een 2x2 kist om het gevoel te hebben iets echt anders te vliegen.
De hele exercitie voor een 2m romp met een 220 vleugel is daarom ook niet de bedoeling.

Kist moet een jaar niet gebruikt kunnen worden en dan ineens weer tevoorschijn getrokken kunnen worden, zonder dat dan blijkt dat ik een 12s LiPo setje heb laten liggen verouderen.

Benzine, the way to go:D Als ik een kist een jaar laat staan, moet ik in het ergste geval iets langer choken:)

Ik meende toch gelezen te hebben dat TaurusFlyer gebanned was. Komt hij als Alex ten tonele.

Oei, je hebt me door:mrgreen:

Ik ga alvast schrijven aan mijn technische en wel overwogen betoog met allerlei non-boeiende argumenten en vergezochte redeneringen dan, lol:p

Zou het niet mogelijk zijn om de Knol die je al hebt, op 15 cellen te vliegen ofzo?

Geen idee hoor, heb er verder niet naar gezocht, maar dan zou je dus met 'anderhalf F3A pack' kunnen vliegen, en dat toestel moet toch ook een keer af.. want is een mooi ding.

Andere optie.. 6s voor je WindS en dan 12S voor een F3A-X bak..

Wat betreft dynamiek.. in de handleiding van je Synergy stond ook dat ie niet volgas gevlogen mocht worden, in de handleiding van mijn WindS ook, in de handleiding van je Gaudius zal het ongetwijfeld ook staan. Is een vrij standaard tekst.

@Alexzzz stap 1 is natuurlijk teksten uit andere draadjes quoten. Vind het wel beetje flauw om nu ie gebanned is er zo over te praten, maar aan andere kant.. wie billen brand..

@Hans & Peter; ben je dit zeker?
Ik heb daar nog niets van opgevangen!
Staat voor zover ik weet ook niet in de regelementen...

Hans, de hele zin lezen, achteraan heb ik gezegd dat ik niet zeker ben, ben ernaar op zoek maar vind het niet direct terug, geen enkele beperking trouwens.

Als je F3A-X ambities hebt, misschien een simpel mailtje naar de technische commissie voor hun standpunt ? Want in hun reglement staat er ook niets in vermeld.

Op de acromasters vlogen er 3m'ers op lipo's dus ik schat wel dat dat meer zal zijn...
(die volgenden wel imac rules maarja)

Ik kreeg een mail van een HobbyCity verkoopactie.. 6s 5000mAh 15C zippies voor 70 dollar..

15C is krap aan, maar soit.. voor nog geen 100 euro heb je dan wel een pack waar je op z'n minst 50 wedstrijdvluchten wel mee moet halen..

Is inderdaad een aardig draadje, mooi om te zien hoe precies hij alles bouwt. Linkje was overigens al door Peter gegven, maar toch bedankt voor het meedenken.
Jammer dat er weinig keuze aan tussenmaatjes (10kg vol GFK) is. Ik had ergens gelezen dat het volgende model van Krill een 33% YAK55 is.

Hm, ja, zie het nu ook dat het linkje bovenaan al staat.....

De Yak-55.........is heel erg een smakenkwestie; of je vind hem prachtig, óf afschuwelijk:) (ik behoor tot de laatste groep)

Ik vind de YAK54 in de slanke Knol uitvoering een van de mooiste X-kisten.

Inderdaad, de 54 is de mooiste Yak, ook wat mij betreft. Ik heb die van mij in eerste instantie genomen voor de shows/meetings, maar als ik hem naar mijn zin krijg afgesteld voor de wedstrijden, dan zal hij zeker ook in de X te zien zijn:)

yakisgemaidendjippie_6_.jpg

Back