Kristal testen??????

Hoe kan je een kristal testen of deze nog goed functioneerd???

Ik heb een DF4 en na een lange tijd heb ik mijn heli terug aangesloten. Echter blijft het rode lichtje van de ontvanger knipperen. Hij ontvangt dus geen signiaal.

Vandaar mijn vraag over het kristal.

Bij welke winkels kan ik evetnueel online een kristal kopen???

Groeten,

:D :D :D

Kristallen kan je het makkelijkste testen in je ontvanger (of de zender). Een tester maken kan ook maar dat kost tijd en je moet er wel enige kennis van de elektronica voor hebben.
Nieuwe kristallen kan je kopen in de modelbouwwinkels. Natuurlijk zijn ze ook via het internet te koop. Bij welke winkels? Ik denk bij zowat allemaal, je zult even op hun sites moeten rondkijken. Er is een Nedelandse site waar je veel winkels kunt vinden: ( http://www.modelbouwwinkels.nl/ ) of er ook een Belgische site is weet ik niet.
Maar een tripje naar je lokale modelbouwwinkel zal wel iets sneller zijn denk ik.

Ik heb geen idee hoe je je kristallen kan testen, misschien even een ander setje van iemand proberen ?
Er zijn zat winkels die online kristallen verkopen, kijk maar eens hier en hier,zo zijn er nog wel wat winkels die het verkopen.
Maar zoals Ernst zegt, een tripje locale rc winkel is sneller, en als je je zender + ontvanger even meeneemt kan je het misschien ter plekke even testen.

René

Met een griddipper kan je kristallen (en spoelen) testen.
Maar of de uitgave van zo'n apparaat opweegt tegen een setje nieuwe kristallen ?

Na een lange tijd zeg je, waarom zou een kristal stuk gaan ? ik denk eerder aan een slechte accu.

Is er geen andere ontvanger beschikbaar? Het makkelijkste uittesten is uiteraard door te ruilen met wél werkende apparatuur.

Brrrrr, eng hoor, dit zijn de meest beroerde fout-situaties, nu weet je nog niet wat er aan de hand was/is. Je loopt kans dat het zich weer voordoet, bij voorkeur als je vliegt natuurlijk :( Ik zou als ik jou was al het mogelijke doen om de fout te reproduceren. Ik vermoed dat ergens een draadje een slechte verbinding maakt.

als ik jou was zou ik even gaan kijken naar de bedrading tussen de antenne en print .
ik heb een tijdje geleden hetzelfde gehad met mijn zender .
bleek dat de draad naar mijn antenne los was .

groeten Hans

Hoi,

Ik heb het gevonden.

Het ligt dus aan mijn batterijen. Ik vermoed dat deze aan vervanging toe zijn.

Ben ze nu aan het laden en ontladen ( NI-MH batterijen), 3 cyclie.

En dan zien we wel.

Nog eens bedankt voor de reacties.

:D :D :D

Back