Kristallen...

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Ik vroeg me af welke setjes kristallen ik moet kopen voor me Graupner XR-6 FM zender.
ik wil namelijk een aantal nieuwe setjes maar van welk merk moet ik deze kopen, kopropo - futaba - hitec???
ik kan namelijk mergens graupners vinden
ik hoor het wel 8)

Beste is om ze gewoon van Graupner te kopen. Bij www.pkracing.nl zijn ze gewoon te krijgen. Denk dat er nog vele andere winkels zijn die graupner verkopen ook graupner kristallen hebben en kunnen leveren.

Pasqual zei:
Beste is om ze gewoon van Graupner te kopen.
Niet alleen het beste, maar ook het enige goede!!! In de zender moet een Graupner-JR fm-kristal. Elk ander merk levert een ontoelaatbare frequentieafwijking.

Dit geldt overigens ook voor elk ander merk fm-zender: altijd het eigen merk kristal gebruiken.

Heb jij enig idee hoe de Xr-6 het doet met een Futaba-ontvanger Jan? Met futaba kristal, of met een Graupner kristal, dat maakt me niet zoveel uit, maar die Futaba-ontvangers zijn lekker klein en nog best te betalen!

volges mij kan in de xr-6 ook een module met synthesizer ingebouwd worden. dan heb je geen kristalleen meer nodig (net zoals de xs-6)... ik weet het niet zeker, maar het lijkt me vrij logisch dat zoiets erin past...

Back