krukas sx mega .21

ik ben op zoek naar een krukas voor mijn, volgens mij novarossi, motortje.
ik wil dit motortje weer opknappen maar ben de krukas kwijt. het hoeft van mij geen nieuwe te zijn omdat ik er niet kontstant mee rijden ga.
lagers ga ik wel nieuw bestellen want deze zijn op.
dus als iemand een goeie gebruikte krukas (14mm) en misschien ook een drijfstang heeft liggen zou ik daar mee geholpen zijn.
ook wat foto's bijgevoegd met wat opschrift op de motorsteunen, carter en kop.
gysyby6y.jpg

bagasagy.jpg

7evypeve.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Nieuwe lagers en een krukas.... Voor 150 tot 170 euro kan je een nieuwe N21-5T of een Novarossi Brave hebben.

Maar alle onroad krukassen van Novarossi met een 14mm diameter geschikt voor een R-type drijfstang gaat werken.

Oei, negeer mijn vorige post tenzij je ook de drijfstang mee wilt vervangen.

Ik zie XS op de drijfstang staan, naar mijn weten is daarbij de kruk-pen dunner. Kan je de krukpen opmeten?

@roelof. ik heb ook een drijfstang nodig, deze is op. en een kruktap opmeten gaat niet want ik ben de krukas kwijt ;) een nieuwe motor kopen is een mogelijkheid maar knap liever deze op. lagers zijn zo duur niet meer en als ik een goeie gebruikte of overjarig model kan vinden hou ik de kosten laag. ik ben niet van plan om wedstrijden ofzo te gaan rijden met deze motor of de auto waar ie voor is. dus vandaar.

@bart banaan. Bedankt voor de tip. zal em eens een mailtje sturen. hij heeft mij in het verleden ook al eens geholpen aan onderdelen voor een schappelijke prijs.

groet Efrem

Een R7 drijfstang kost je een 40 euro. Een set lagers origineel van Novarossi gaat ook snel richting de 60 euro en dan nog een krukas nodig....

ik zal wel eens kijken wat het allemaal gaat kosten, als het richting die prijs gaat is het indd te overwegen om het motortje te laten voor wat het is.
ga eerst s op zoek naar mooie gebruikte of overjarige delen.

groet Efrem.

Laatst bewerkt:
ik heb nog drie sx motoren
je moet maar kijken of je er wat voor wil geven
maar ik doe ze alle drie weg
heb je in ieder geval onderdelen zat
Mvg,
martin.

daar kom ik ff op terug... heb net van een ander forumlid onderdelen gekocht om mijn motor compleet te maken.
hoe is de staat?

ze zijn gewoon nog goed
want ik heb er heel weinig mee gedaan
ik denk zelfs dat het twee 7 poorters zijn en 1 5 poorter
want die heb ik toen laten veranderen
kijk maar wat je er voor wilt geven
ik heb ook nog drie bijna nieuwe zx 21 moteren
kunnen ook weg

net nog even gekeken
ziet er volgens mij allemaal goed uit
ik heb 3 sx 21 motoren
met orginele koelkop ,zeer mooi
en 3 maal de ms koelkop
dus kijk maar wat je doet
je mag er ook omkomen hoor
ik hoef er in principe niet voor te hebben
als ze hier maar weg zijn , dan ben ik allang blij

Pas op om te zeggen dat alle SX21 motoren hetzelfde zijn. De SX21 is eerder een blok-aanduiding dan dat het iets over de inhoud zegt. De XS drijfstang is gebruikt in de eerdere versies (EVO-1) terwijl de R drijfstang later werd gebruikt.

Maar ja, als de prijs goed is heb je sowieso een goede deal.

Back