KST DS115MG Trex 450 cyclic servo

Ik zat eens wat te kijken voor swash servo's voor de Trex 450 en dan kom je uit op de mks ds95 als beste. overal wordt er dan begonnen over de kst ds115mg en ik geloof de turnigy 306g als exacte clone van de mks, ze zouden zelfs in dezelfde fabriek gefabriceerd worden. Ze zijn beide iets goedkoper dan de hitec 5065mg maar veel goedkoper dan de originele mks servo's dus voor de prijs zou je net zo goed de hitec kunnen nemen.. maar een exacte clone uit dezelfde fabriek hoeft niet slechter te zijn dan het origineel.

nu was mijn vraag of iemand ervaring heeft met de turnigy's of kst's want ik ben wel benieuwd!

gr Serge

Laatst bewerkt:
TGY's 306HV zijn 16Euro en naar mijn bescheiden mening erg goede servos.(en velen delen die mening;-) ).

* aanvulling.

Zie het als individuele servo en niet als een replica/clone. In vergelijking met de Hitec's is het een totaal verschillende servo, zowel qua bouw als qua specificaties erg verschillend. 1BB -2BB, dunne losse as in Hoofdtandwiel tov vaste as aan gear (werkt goed maar kan ook met crash buigen betekenen of slob 0.13speed tov 0.07 speed, 1,8/2.2kg tov 2.8/3.1/3.6kg, LV tov HV. TGY's zijn totaal geen MKS maar daar is de prijs ook naar :-). rood en lijken op betekend niet het ook daadwerkelijk zijn, wordt wel degelijk andere electronica gebruikt zoals potmeter en motor, tevens zijn de gears van de MKS niet compatible met de TGY daarintegen de gears van de KST215 weer wel.

Suc7

Laatst bewerkt:
Dank. ik zat ook te kijken naar de KST en dan de 215 of 115. ik draai geen hv, 6v max dus dat heb ik niet speciaal nodig. ik weet ook dat de hitec anders zijn maar ik geef het aan voordat mensen gaan roepen je moet de hitecs nemen, die kosten iets meer maar..

ik zal die link wel eens zoeken dat die turnigy's volgens een forumlid gemaakt worden door mks of in dezelfde fabriek. waar ik alleen in wil aangeven dat dat dan ook best kwaliteitsspul kan zijn, de yep esc van hk zijn ook heel goed en spotgoedkoop.
De kst ds115mg en de ds215hv worden echt vergeleken met de mks ds95 als zeer goede clone/replica ervan. ik laat me sowieso niet leiden Door kleur of uiterlijk, daar vraag ik ook niet naar. ik ben voor mijn schaal clone opzoek naar goede goedkope cyclic servo's. er zitten nu henge md922 op die ik wat tegen vind vallen met de fbl en na wat gestruin op Internet ben ik niet de enige en was dus zodoende opzoek naar een goed alternatief. heb 3x ds115mg gezien op ebay voor 6 tientjes en das geen geld, heb je 2 5065mg voor. aangezien jij die emax aan het testen bent en die komen uit dezelfde prijsklasse ben ik daar ook wel benieuwd naar. ik neig na wat goede berichten op diverse fora naar de kst. ik wil alleen weten of er hier mensen zijn die ze ook geprobeerd hebben en of ze dus echt zo goed zijn als er in het buitenland over geschreven wordt.
ik weet dat het geen mks servo's zijn maar als ze alleen al beter zijn dan de ds410m dan twijfel ik niet en bestel ze meteen.

weet al iets meer.

bij alofthobbies zijn ze te koop. De ds215 is de hv variant van de ds115mg. ik heb een en ander op youtube bekeken en hier en daar nog wat gelezen en ben wel impressed bij de kst's. zelfs op youtube iemand die zijn hitec 65mg's ervoor aan de kant schoof. Dus ik denk dat ik deze wel eens zal gaan proberen al hou ik me nog zeer aanbevolen voor mensen die ze hebben of hebben gehad. die ds215 zou eventueel nog als staart servo kunnen dienen las ik maar die heb ik nu niet nodig, heb een fut 9257 met step down en dat werkt prima.
Dus als iemand de KST DS115MG of de KST DS115MG HV heeft of heeft gebruikt deel graag je ervaring hier!

Buiten die Emax servo's(zijn nog niet binnen) vlieg ik al een jaar met de turnigy 306HV op 1 van de 450's

houd er wel rekening mee dat er ook namaak kst's in omloop zijn ;-) en andere servo look a likes van de MKS namelijk KDS, RJX, ALZRC, etc hebben de zelfde.

En verhalen zijn altijd leuk, je vind ze zelfs dat mensen de MKS hebben vervangen door de TGY's. Ook van die emax ken mensen vliegen ermee romdom op een X3. Only time will tell en wat ga je er exact mee doen en wat verwacht je ervan en heb je geluk of niet :-)

Let er ook op dat als je de KST's neemt de nieuwe 215's hebt (de rode) en niet de zwarte (BG 27USD) ;-)

Ik ga niks aanraden ben er al 2 jaar mee bezig met hetzelfde nivo servo's dus heb elk verhaal wel zo'n beetje gezien. van extreem goed tot minder waar de majority toch wel als goed tot uitmuntend wordt omschreven en of daar nu kst, tgy OF emax opstaat das ieder voor zich. Dat MKS goed is mag je verwachten en wordt ook vanuit gegaan voor die prijs.

*edit En als je wat beters wilt dan die align 410/410mg/415 kan je ze allemaal zo nemen en wil je nooit meer terug easy match zie het als NL(KST-TGY)-Spanje (align).....5-1:rolling:

Ik heb ze besteld en zal ze meteen op mijn 450 pro zetten, misschien bestel ik ze dan voor de 250 en schaal ook wel. ben ergens toch wel onder de indruk geraakt van de verhalen en de filmpjes want ze lijken veel strakker. Bedankt voor de tip over originele want heb ze nu dus in Amerika bij Alofthobbies besteld en niet op ebay waar ze in totaal een tientje goedkoper waren, was nu 65€ kwijt. Ze hadden geen ander merk servo volgens mij dus het lijkt me een dealer. op heli freak hadden er een paar ook daar besteld.
twijfelde nog tussen de ds215hv en de ds115mg en op alofthobbies werd uitgelegd dat de 115 bij lagere voltage beter en accurater zijn en de 215 alleen bij hv en dat draai ik toch niet.. 3.2 kilo 0.06 sec op 6v is snel en sterk zat lijkt mij. Ze zullen niet zo super zijn als de mks ds95 servo maar dat zoek ik niet, qua kracht zal het wel redelijk bij elkaar in de buurt komen en als ik er 3 verslijt in de levensduur van 1 mks ben ik nog goedkoper uit.. het is ook mijn nieuwsgierigheid om eens iets anders te proberen en laat me leiden Door gevoel.. Toen ik aan het zoeken was naar een goede cyclic servo en ik na de hitec en de mks naar de kst's werd geleid was ik al nieuwsgierig en na een avondje youtube en nog meer lezen heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ze besteld en daarbij meteen het besluit genomen dat de 1e set niet de henge md922 op de schaal maar meteen de ds410m op de 450PRO mogen gaan vervangen.. mijn paradepaardje die het meeste vlieg beurtjes maakt. Dus ik kan ze goed testen deze zomer als ze een beetje snel hier zijn. ik ben benieuwd...

yep 1 of 2

full

Laatst bewerkt door een moderator:
even aanvullend.. Dit staat bij fast lad

Item Description
The KST DS115 high speed servo is an amazingly good metal cased servo designed for 450 size CCPM cyclic use. It is exactly the same size and has most of the performance and build quality of the market leaders for very much less. Like the more expensive servo it has no gear train slop.

nu ben ik helemaal benieuwd. denk dat het wel goed zit.. zeker voor 17 euro per servo..

Dacht dat je de 215 wilde ;-)

En wat ze erbij zetten is niet belangrijk, ze moeten het doen en blijven doen en daar hadden de zwarte nog wel moeite mee omdat er een k.t potmeter was gebruikt ;-)

En maar hopen dat het bij de 65Euro blijft als ze uit de grote USA komen (en leg eens uit 65 euro, 17 euro per servo heb je er 4 gekocht dan :-))

Maar hoop dat ze bevallen. Laat maar weten als je ze getest hebt is leuk in mijn vergelijk op RCG

Laatst bewerkt:
Ja dat dacht ik ook maar ze zijn in principe identiek. De 115 is iets beter en accurater bij 6v dus vandaar dat de keuze op de ds115mg is gevallen.

24 dollar per servo (is 17 euro) x 3 is 72 dollar plus 13 dollar verzenden maakt 85 dollar en dat is omgerekend 65 euro.

nee belangrijk is het niet, dat weet ik én ik zal het zelf mogen ondervinden maar heb er wel een goed gevoel over, ik zal het gaan zien en ik zal het een en ander wel updaten.

Het is toch altijd fijner veel positieve reviews/ervaringen te lezen dan helemaal niks kunnen vinden of louter negatieve opmerkingen... dat is logisch.

nog een tipje ff uit elkaar halen wanneer ze binnen zijn stukje electro tape op de bodem cover aan de binnenkant doen , kijken naar de hoeveelheid grease op gears evt iets aanvullen en voorzien van LT(dit ontbreekt nog wel eens) weer dicht maken :-)

dat tapeje moet dat aan de achterkant. dat achterplaat. tegen kortsluiting?

ja is tegen kortsluiting dus klein stukje aan de binnenkant onderin de servo op het metaal of tegen het printplaatje. zie [media=youtube]UoeTL4yhZZ8[/media] is voor de 306 maar kst is exact het zelfde qua bouw en is tegen mogelijk kortsluit probleem.

servo's zijn binnen, na betaling van 25€ douanekosten, meteen ook gecheckt en veilig gemaakt!(=lees vet en tape-mod) zien er super uit. vroeg me alleen af of ze op de 250 ook gaan werken of dat ze te zwaar zijn voor de kleine vogel?

zitten 4 dolle kopjes in mijn 450 frame, morgen even dremelen en dan kunnen ze erin, mijn ontvanger zit onder mijn main gear weg gebouwd dus om er fatsoenlijk bij te kunnen moet de zijkant er even af.

ik zag al dat er ook een stukje van de ele servo gedremeld moet worden maar dat doe ik ook morgen even.

je hoeft niet te dremelen aan die servo, past gewoon aan de buitenkant als je dat bedoelde, want bij jou komt de draad gewoon uit de zijkant. (en anders H45H002XXW ff googlen ofzo :-) )

full

Heb em toch aan de binnenkant weten te krijgen. Door de behuizing los te schroeven, servo aan de zijkant er tegen aan, aan de binnenkant de kop van de servo behuizing. vastmaken. heb kleine hoekjes van boven en onder weg moeten dremelen en de elevator arm iets moeten inkorten maar alles zit er in. nu zitten de armpjes op 90° en heb ze meteen eens wat met de hand belast, zoveel verschil met de ds410m die eraf komen, die gaan voorlopig maar in de 250 die het nog met plastieken 410's moet doen. Als de kst's bevallen zullen er nog 6 mogen komen voor nog een 450 en voor de 250. al twijfel ik aan het gewicht.. of ze niet te zwaar zijn voor de kleine heli.

Back