Kun je 2 accu's tegelijk laden (Parallel?)

Mits ze vanaf nieuw al zo behandeld worden kan het wel.

Mits je ze maar tegelijk laad en ontlaad dan.
Maar zou het gewoon adviseren los van elkaar te doen. Winst zal je er op de door jou gevraagde manier niet mee halen

Bedankt voor jullie reactie's !

Dan laad ik ze apart op.

Om te rijden gebruik ik ze wel al parallel dat kan dan toch wel.....

persoonlijk zou ik dat ook niet doen. ooit gedaan, maar een van de 2 werd erg heet binnen enkele seconde. en beide accu's heb ik daarna weg kunnen doen.
een accu met een grotere capaciteit is een betere optie. of de accus na elkaar gebruiken

In het verleden reed ik ook met twee accu's in mijn model (nimh). Het aan/uit zetten van het model deed ik via een kleine wisselschakelaar met middenstand. Middenstand was uit, stand 1 was accu 1 en stand 2 was accu 2. Op die manier heb je toch dubbele capaciteit maar ontlaad je ze apart. Daarnaast lade ik ze ook altijd apart op. In mijn beleving komt op deze manier de levensduur ten goede.

Mijn gedachte was idd dat ik dan dubbele rijtijd heb. (laden doe ik apart per accu)

Uiteraard zijn beide accu's vol geladen voor ik begin te rijden.

De Accu's zitten nu verstopt achter de dieseltank aan de rechterzijde en daar laat ik ze permanent zitten omdat de onderrijbeveiliging er voor zit.

Naast de dieseltank (dus tussen de tank en achteras) heb ik een zwarte opbergbox gemaakt (imitatie) en hierachter zitten de stekkerverbindingen om de accu's aan te sluiten.

Maar dat idee met die schakelaar van Zeagle ga ik eens bekijken en uitwerken.

Bedankt zover !

Back