"Kunstvlucht" binnen twee weken

• Topicstarter Topicstarter Micha
  • Startdatum Startdatum
Micha zei:

Hmm dat lijkt verdacht veel op mijn Skylark maar dan in EPP uitvoering..

newaditions.jpg

FMS

In een eerder bericht Schreef Micha dat hij geoefend had met een flight-simulator op de computer;
- heb FMS gedownload met wat extra modelen
- valt op dat de "vleugels" geen eigen stabiliteit hebben in de simulatot; is dat in het echt ook zo??

Richard

Ja, dat is in het echt ook zo.
Waarom denk je anders dat je modelvliegen moet leren, bij een club bijvoorbeeld?

Wat versta je eigenlijk onder eigen stabiliteit?

Als je stabiliteit om de rol-as bedoeld, wat dat betreft vliegt de Swift neutraal d.w.z. hij blijft in de stand waar hij in stond.
Vlieg je een rondje blijft hij rondjes vliegen. (bij flauwe bochten)

Stabiliteit Swift

Met "eigen stabiliteit" bedoeling b.v. de V-stelling;
- een "stabiele" kist zal vanuit elke positie bij het loslaten van de knuppels weer zijn neutrale positie innemen
- ik begrijp uit de reactie dat de Swift dit dus Niet doet

Richard.

Simulator

Micha,

Welke simulator heb je gebruikt om te oefenen?
Indien FMS: welk model?
Ik heb FMS gedownload met diverse vleugels vanaf een Duitse site (o.a. Zagi's)

Richard.

Ik heb FMS gebruikt, zorg dat je met een aparte knop snel de zoomfunctie kan in- en uitschakelen anders wordt landen moeilijk. Zorg de je vrijwel alle modellen (met rolroeren) goed kan vliegen (ook als ze naar je toekomen) en landen. Vliegen in 't echt is toch anders dan op de simulator. Als je op de simulator verschillende modellen kan vliegen leer je je snel aan te passen aan verschillende situaties en hierdoor wordt de overgang naar echt vliegen weer iets makkelijker.

Micha zei:
Ik heb FMS gebruikt, zorg dat je met een aparte knop snel de zoomfunctie kan in- en uitschakelen anders wordt landen moeilijk.
je moet helemaal niet inzoomen, dat kan in het echt ook niet :roll:

Aaaaaah dat 'vliegtuig/vleugel' wou ik eerst ook kopen maar ik heb toch een mini piper gekocht omdat dat meer op een vliegtuig lijkt :D en de winkel heeft het mij ook aangeraden waar ik het heb gehaald...

Ik krijg bijna spijt want het kan dus bijna niet kapot...
Misschien koop ik deze een keer later 8)

Joost zei:
Micha zei:
je moet helemaal niet inzoomen, dat kan in het echt ook niet :roll:
Oei, een moeilijk verhaal. Ondanks dat je ogen geen variabele brandpuntsafstand hebben, zorgen je hersens toch voor een verkleining van het blikveld als je je concentreert op een punt in de diepte. Een soort digitale zoom, als op een digitale video-camera.
Op de sim is dus het vliegtuig wel degelijk sneller van je weg dan in het echt als de zoom uit staat.

ben je bio leraar ofzo?? 8) 8) ( ik heb vakantie hoor)

Maar zoals fms inzoomt staat niet in verhouding tot wat jou ogen doen....

Waar kan je fms downen? Kheb nu een mooie oefenzender geleend, maar het programma erbij doet het nog niet...

Groeten Laurens

hallo
ik heb nu een aantal winkels gebeld en gevraagd naar de swift maar ze vragen allemaal als ik ervaring heb en anders willen ze hem niet aan me verkopen want ze zeggen allemaal dat het zo niet gaat en dat het me toch niet gaat lukken?!?!?! is dat zo?!

is het echt zo moeilijk?

ik weet ook wel dat het niet appeltje ei is maar toch komop het is toch niet zo een groot verschil als met een andere vliegtuig?

als je een willekeurig ander vliegtuig normaal kan besturen, kan je de swift prima vliegen.

en als je de swift als aller eerst wil gaan bevliegen ??

ik heb nog nooit gevlogen met een modelbouwvliegtuig

De modelbouwwinkels die je gebeld hebt hadden gelijk. Als je nog nooit eerder een vliegtuig aangeraakt hebt, laat staan bestuurd gaat het ook niet lukken met de Swift...

Hallo, Ik heb je vanmiddag dus aan de Bel gehad..... en het lijkt me verstandiger om eerst wat ervaring op te doen voordat je met een swift aan de gang gaat, Allereerst omdat je ervaring zo te zien nog niet al te ver strekt, en ten tweede omdat ook een swift kapot gaat als hem elke keer op de grond laat klappen..... vind ik een beetje zonde namelijk...
Advies, Pico cubje van multiplex in de complete set, hoef je later voor de swift alleen een accu´tje bij te kopen.....Peet..........8)

Als je alles leest wat er op dit forum staat over de Swift en goed kan vliegen op een simulator (tegensturen!) denk ik dat je een redelijke kans maakt. (Met zeer matige roeruitslagen een speed 280 en bij windstil weer.)

Het voordeel van de Swift is dat je tijdens het leren 100x kan crashen net zo lang tot het vliegen lukt. Je moet echter wel snappen waar je mee bezig bent (hoe vliegt een vliegtuig enz)

Nog belangrijker is dat je een weiland of park in de buurt hebt waar je kan leren zonder in de buurt van mensen te komen.

Maar dit is mijn mening, en zolang ik de hier de enige beginner ben die met dit toestel heeft leren vliegen kan ik me voorstellen dat je voor een andere optie kiest.

De door Powerpete hierboven gesuggereerde Pico Cub set lijkt mij een uitstekend advies.

Ga ook eens bij een club langs.

Pete: Een probleem met de Swift is, ik blijf hem chrashen. Omdat ik weet dat hij het overleeft, en omdat hij er toch al gehavend uitziet probeer ik steeds iets extremers :roll:
Ik heb mijn Swift inmiddels al 100x gecrasht en hij leeft nog steeds, echter de motor ophanging is een zwak punt en ik heb deze moeten vervangen.

Ik zal morgen een motorophanging omschrijven die werkelijk niet stuk te vliegen is.

Back