kunstvlucht met zwever, geschikt model gezocht

Ik ben op zoek naar een zwever met volgende kenmerken:
Spanwijdte: tussen 2m en 2m60 (vleugel in 2 delen)
Geschikt voor zowel sleepstart als op de helling, en het belangrijkste, geschikt voor acro ( loopings, rollen, rugvlucht, 4-punts rollen).
Model speelt niet echt een rol, hoeft dus niet schaal te zijn. Liefst zonder V-staart, wat ik ben van mening dat dit minder geschikt is voor kunstvlucht.
Zelf had ik iets in gedachte van de Psycho van de Franse firma Airtech (alleen is deze naar mijn mening nogal stevig geprijsd en moeilijk te verkrijgen daar ik geen VISA heb)
Heeft er iemand een idee wat hieraan kan voldoen? Ik ben zelf niet zo thuis in het zwever wereldje.

De Kulbutin
tm013sm.jpg

hier verkrijgbaar en dit model is er ook in een electrouitvoering. http://www.paf-flugmodelle.de/Diabolik/diabolic.htm
Bij ons heeft iemand er mee gevlogen maar helaas uit gebrek aan kennis en ervaring ging dit niet echt van harte.

leuk filmpje, alleen is zon ding niet echt wat ie zoekt (tussen 2 en 2.5 meter) ik schat dat ding op een flinke 3 a 4 meter :lol:

bedankt voor de reacties,

Ik heb ooit eens met een kleine Fox gevlogen en echt super vond ik dat niet. Waarschijnlijk was dit te klein (1m60 ongeveer als ik me goed herinner) Daar moest je super voorzichtig mee vliegen of die brak uit.
Misschien dat 2m50 wel goed vliegt. Een salto heb ik nog niet zien vliegen maar bedankt voor de tip. (de echte 1/1 heb ik al wel leuke dingen zien doen)
Heeft er eigenlijk iemand ervaring met de Psycho (is voorlopig nog het model dat het beste lijkt te voldoen aan wat ik zoek)

Theo, aan de Kumbultin heb ik ook al gedacht, alleen weet ik niet goed wat ik moet voorstellen bij 3D met een zwever? Maar ik hou deze zeker in beraad. het is een handige maat om mee te nemen alleszins.

In Dortmund ga ik ook eens rondkijken, je kan nooit weten

Ik weet niet hoeveel geld je er voor over heb?
Ik bedoel totaal incl besturing.
En of je perse een nieuwe wil.
Ik zag er laatst bij biggs 2 te koop staan.
Misschien is dat ook een optie.
Het gaat hier om een fox die vliegen zeer goed bij deze afmetingen.
Het is maar een tip.

Volgens de beschrijving welke bij de Kulbutin zat zijn bijna alle figuren vliegbaar met dit model. Helaas was de eigenaar/piloot van degene die ik gezien heb nog niet toe aan deze kist. Hij had de electroversie met een dikke borsteloze motor.

Shamrock in Maastricht heeft eens een Swift van van graupner van 2,11m in de folder gehad (maart 2003) koste toen 140 euro (kwam van 205 euro).
Ze stunten wel vaker, dus gewoon in de gaten houden.

Bert

Back