Kunstvlucht wedstrijden met semi schaalzwevers

• Topicstarter Topicstarter VDA
  • Startdatum Startdatum
Hallo,

hmm beetje jammer ik heb echter wel een wat grotere fox (4m) aangeschaft en ga van de zomer in iedergeval al flink oefenen en tja wat velden betrefd we hebben bij ons een zeer mooi veld maar ik zie idd nog niet zo snel gebeuren dat er een wedstrijd wordt georganiseerd maar ja mocht dezeer een keer komen ben ik zeker van de partij :D

m.v.g. Dennis

Dennis.

Als er een paar man dat écht willen, dan organiseren we natuurlijk gewoon een wedstrijdje ergens.
In de catacomben van de KNVvL moet zelfs nog een aparte klasse voor zoiets liggen te sluimeren...

Maar dat hoeft niet persé "georganiseerd" te zijn! Je moet érgens beginnen en dat kan als proef ook wel eens zonder "officiële" status. Kunnen de Belgen ook gewoon meedoen namelijk.

Gaat het in zo'n wedstrijd ook met een minimum span zoals bij Biggs of zeg je geen gezever en de span is vrij ?

Peter

Peter,

Het acrovliegen moet eerst maar eens van de grond komen en dan is het devies, hoe meer deelnemers hoe liever.
Dus géén restricties zou ik zeggen, dat lost zich in de praktijk wel op.

De wedstrijden die ik hier naar toe had willen halen, betrof overigens wél de grotere klassen, maar acrovliegers met grote kisten zijn in BENE nog nauwelijks aanwezig. Door de wedstrijd hier naar toe te halen, zou er een stimulans van uit kunnen gaan in onze beide landen.

Overigens, alhoewel ik niet (meer) in het BIGGS bestuur zit, de minimum spanwijdte is een bewuste keuze, de doelstelling van BIGGS slaat natuurlijk niet op het kleine(re) segment van de zwevers en ik zou die keuze dan ook niet als gezever willen betitelen.

Jij bent ook vroeg wakker.....:D

Ik ben geen acro man, maar ik volg dit draadje wel.
Ik zou het zo doen, dat je eerst eens een poosje met elkaar ga vliegen.
Een aantal keer per jaar of zo.
Dan kan je altijd zien, hoeveel het er zijn die door willen.
En het niet te groots aanpakken, dan loopt het gelijk weer in de kosten.
Ik bedoel de opzet van een club.
Daarna kan je kijken om wedstrijden te organiseren.
Verder lijkt me het wel zo dat je wel een klein beetje naar de maatvoering moet kijken.
Of maak 2 groepjes.
Ik vind een acro kist van 2 meter, gesleept door een model van 3600 mm niet bij elkaar horen.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Peter,

Wat betreft de spanwijdte bij BIGGS....hier hebben we uren over zitten brainstormen en tevens voorgelegd aan onze leden. Na overleg zijn onze leden ermee akkoord gegaan. Dus we zijn niet over één nacht ijs gegaan.
Ik denk dat dit hoofdstuk wel is afgesloten.

Benny Van Damme
BIGGS

blijkbaar heb ik toch weer op een paar tenen getrapt, ligt zeker gevoelig ?? Ik heb nooit de regel bekritiseerd, wel heb ik opgevangen dat er veel over "gezeverd" is. Dat wou ik daarmee duidelijk maken.

Ik wil gewoon vliegen, het liefst nog acro met of zonder motor

Ik vlieg wedstrijd F3A-X waar ook een minimum span geldt. Maar voor beginners wordt er een oogje toegeknepen, ook wat schaal betreft.

Peter

Biggs is iets heel anders dan acro.
Van biggs was de bedoeling dat er met grote schaal zwevers werd gevlogen.
En niet met klein spul er tussen door,
Waarvan de grote veel last hadden.
(dat was 1 van de redenen dat ik geen lid meer ben van biggs)
Omdat in plaats van de zwevers groter, steeds kleiner werden/worden

Maar acro zie ik als iets anders.
Of dat nu een kleine acro kist zijn figuren vliegt of een grote.
Je weet wat de ander gaat doen, omdat het een vast programma is, wat je vliegt.

En zoals het bij biggs was /is je met je grote zwever heel de tijd moet vluchten.
En dat is heel irritant.
Dus geen 2 dingen door elkaar halen lijkt mij.

Back