kunstvlucht zwever

Ik zit in dubio. Er staan 3 zwevers op mijn lijstje waar ik mee aan de slag wil gaan. De DFS Habicht vind ik erg mooi, bij verschillende www aanbieders aangeboden. 1 nadeel, wederom ARF. Die bij Schneider Modell is mooi, maar te groot én te zwaar. Mijn lier moet het ten aller tijden trekken, en 9 kilo wordt te veel van het goede. Via dit draadje kwam al een tekening voorbij, maar met een 3,5 meter span weer iets te groot met als resultaat te zwaar. Wat model betreft is de Habicht de 1e keus.

De Sperber Junior is een goed alternatief, maar verhoudingsgewijs te duur. Wel is het een zelfbouw, voor mij een goede om mee te beginnen. Als het de Sperber wordt dan wel met de looks van de Habicht, maw de neus en cockpit gaan dan zeker veranderd worden. Maar met 2 meter net iets te klein naar mijn zin. 2e keus in dit geval.

De Easy Soarer vind ik ook wel wat, maar die is qua constructie te licht om mee te stieken. Een erg lichte stiek kan wel, maar ik heb er al eentje liggen die waarschijnlijk te zwaar is voor de Easy Soarer. 3e keus dus.

Wat een luxe probleem toch....

Douglas kijk ook eens op de website van Traplet.com
Daar hebben ze tegenwoordig ook heel wat freessetjs te koop die passen bij hun tekeningen. Wellicht zit daar wat bij.

@Maarten,

het gaat deze keer een zelfbouw worden. Een Rhonsperber of Kranich II gaat het worden. Deze keer geen ARF voor mij.

die had ik ook gevonden, maar ik zou hem dan toch liever ook 4,2m maken..
ik heb ook al gereageerd op het youtube filmpje, misschien dat ik het langs die weg kan vinden

het valt me wel op dat er weinig van te vinden is, bijvoorbeeld freesbestanden en cnc kits ofzo zijn moeilijk te vinden..

Laatst bewerkt:
Back